ridderfoto
door ridderfoto Apr 6, 2010 om 20:43
Vrije tijd & tuin

Fotoprogramma

Weet iemand een goed werkend nederlandstalig (gratis)fotobewerkingsprogramma?

Hoor van jullie.
Alvast bedankt,
Wout

2277 14 Rapporteer

freya
door freya - Apr 6, 2010 om 21:00
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Wout,

Tja, dat hangt er maar net vanaf wat je allemaal met dat programma wil doen. Hoe 'professioneel' wil je het hebben? Als het alleen maar gaat om foto's bekijken, roteren, vergroten, verkleinen, een tekstje toevoegen, rode ogen wegwerken en wat basisfuncties als verscherpen, vervagen enz. dan kan ik je IrfanView wel aanraden. Gratis, nederlands en niet al te moeilijk. Via onderstaande link te downloaden:

[u]IrfanView 4.25[/u]

(als de nederlandse taal 'standaard' niet in het programma aanwezig is, kun je die ook via bovenstaande link apart downloaden)

m.vr.gr. Freya

ridderfoto
door ridderfoto - Apr 6, 2010 om 21:10
75 Antwoorden / 40 Vragen

Het programma IrvanView heb ik.
Maar zoek iets anders.
Wout

freya
door freya - Apr 6, 2010 om 21:15
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Wellicht is het dan handig als je even aangeeft wat je precies met het programma wil gaan doen en welke functionaliteit je zoekt, anders gaat iedereen hier van alles lopen roepen waar je niets aan hebt.

Freya

stacey
door stacey - Apr 6, 2010 om 21:17
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Misschien is dit wat;

----GIMP (Gnu Image Manipulation Program) bestaat al sinds 1995 en is daarmee een van de oudste gratis fotobewerkingsprogramma's. Door die lange ontwikkelingstijd heeft GIMP ook zeer uitgebreide mogelijkheden. Kenners scharen GIMP net onder Photoshop in. Photoshop is voor de echte professionals en heeft iets meer opties, maar met GIMP komt u heel dicht in de buurt---

Klik Hier

ridderfoto
door ridderfoto - Apr 7, 2010 om 15:36
75 Antwoorden / 40 Vragen

freya.
Mijn bedoeling is een programma waar ik oa achtergrond (kleur) kan veranderen.
Sceve foto,s recht zetten ,dat soort bewerkingen.
Alvast bedankt.
Wout

ridderfoto
door ridderfoto - Apr 7, 2010 om 15:38
75 Antwoorden / 40 Vragen

Moet zijn scheve foto's recht zetten.

freya
door freya - Apr 7, 2010 om 16:45
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Ehh.... roteren kan in IrfanView ook hoor. Via Afbeelding > Aangepast roteren

Freya

ridderfoto
door ridderfoto - Apr 7, 2010 om 17:26
75 Antwoorden / 40 Vragen

freya
Dat weet ik en gebruik het als nodig is.
Maar het gaat om achtergronden te veranderen.
Bv de kleur.
En met scheef bedoel ik de horizon recht zetten.
Wout

magicscanman
door magicscanman - Apr 7, 2010 om 20:00
261 Antwoorden / 0 Vragen

Daar voor heb je programma nodig dat met lagen werkt, je zou
Gimp kunnen downloaden ,anders komt je al snel bij een duurder programma uit ,zo als fhoto shop / coreldraw etc.

Maar probeer eens of je met dit programma online overweg kunt ,lukt het niet ,vergeet dan de rest ook maar

mvg

ridderfoto
door ridderfoto - Apr 7, 2010 om 20:44
75 Antwoorden / 40 Vragen

Mensen ,
Alvast bedankt.
Ga er morgen mee aan de slag.
Zal dan laten weten of het mij gelukt is.
Zo niet vraag ik weer verdere hulp.
Wout

di
door digioma - Apr 9, 2010 om 13:42
646 Antwoorden / 29 Vragen

Zelf werk ik al jaren met Photoshop Elements (nu met versie 7, maar 8 is ook al uit).
Heel vriendelijk, allerlei bijzondere mogelijkheden. Werkt met lagen.
Originele officiele programma kost bij de fotovakhandel nog geen 100 euro.
Je kunt het ook bij Bol.com kopen en er dan ook het boekje "het beste van Photoshop 7" bij bestellen voor 17,50. Heel duidelijke, stapsgewijze informatie en tips en trucs en veel gekleurde voorbeelden. Lijkt duur, maar je hebt er jarenlang zoveel gemak en plezier van.
Als je dat echt niet wilt Picasa downloaden. Je kun er heel veel bewerkingen mee doen en je foto's op het goede mailformaat ook direct versturen.

smurf
door smurf - Apr 9, 2010 om 19:06
8 Antwoorden / 9 Vragen

IK gebruik zelf Corel Paintshop pro photo x2, kun je 30 dagen gebruiken en dan zelf kijken of dat je dit wilt aanschaffen , ik moet zeggen dat het een heel fijn programma is.

fo
door fotograaf71 - Apr 21, 2010 om 14:28
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Wout,

Ik gebruik zelf Picasa 3, ook gratis te downloaden. Deze laatste versie heeft wat meer mogelijkheden gekregen en je kunt er leuke dingen mee doen. Bijvoorbeeld ook je horizon recht zetten. Ik weet niet of je er alleen de achtergrond mee kunt bewerken, maar ik denk dat het zeker de moeite waard is om het even te bekijken.
Succes ermee!

sm
door smitgerard - Jun 13, 2010 om 08:51
1 Antwoorden / 0 Vragen

microsoft heeft een uitstekend en gebruiksvriendelijk bewerkingsprogramma: windows livephoto gallery. Kun je zo van de website van ms downloaden.