nhalink
door nhalink Jun 26, 2013 om 12:39
Vrije tijd & tuin

Free record shop cadeaucard

Free record shop heeft een doorstart gemaakt nadat het op het punt stond failliet te gaan en op de site van frs staat nu al een lange tijd de onderstaande melding:
... Helaas kan er geen gebruik gemaakt worden van de FRS cadeaucard.

Ik snap ook wel dat het uitleveren op cadeaucards niks oplevert en dat dat voor een bedrijf waarvan de toekomst onzeker is een logische keuze is om te doen maar mag dat zomaar?
In feite is er al betaald maar moeten ze de producten (die ik nog moet uitkiezen) nog leveren.

Kan iemand me hier meer over vertellen?

Ik hoop ten zeerste dat ze niet failliet gaan en dat de doorstart lukt, ook omdat anders ruim duizend mensen ineens op straat staan, maar uiteraard ook zodat ik mijn cadeaucards met een tegoed van € 85,- nog kan spenderen.

3402 7 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jun 26, 2013 om 12:44
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Die tekst slaat volgens mij op de website, wellicht kan je de kaart wel in de winkels (die nog open zijn) gebruiken?

Cookies
door Cookies - Jun 26, 2013 om 12:58
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als je in de buurt van België woont, kun je daar nog terecht met je cadeaucard in de FRS winkels.

.........Kan iemand me hier meer over vertellen?........

Het hele www staat er vol mee, even googelen.

Cookies
door Cookies - Jun 26, 2013 om 13:02
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Alleen als FRS een doorstart maakt, heb je nog een kleine kans dat je die cadeaucard kunt verzilveren:

Bij gesprekken over een eventuele doorstart van het failliete Free Record Shop (FRS) moeten ook de belangen van de houders van de FRS-cadeaukaart in het oog worden gehouden. Die oproep doet de Consumentenbond aan de curatoren en de partijen die betrokken zijn bij een mogelijke doorstart. Consumenten die de uitkomst van die gesprekken niet af willen wachten, kunnen proberen hun cadeaukaart in België in te wisselen. Hier is FRS niet failliet en het lijkt er op dat de cadeaukaart uit Nederland daar wordt geaccepteerd.

Op 28 mei 2013 ging de Nederlandse Free Record Shop failliet, waarna consumenten - die nog een FRS-cadeaukaart hebben - deze niet meer in bleken te kunnen wisselen. De Consumentenbond heeft daarop contact gezocht met de curator. Deze heeft laten weten met een aantal partijen in gesprek te zijn over een doorstart. De Consumentenbond hoopt - zowel voor de werknemers van FRS als voor de door het faillissement gedupeerde consumenten - dat deze gesprekken slagen en dat consumenten hun cadeaukaart na een doorstart alsnog kunnen gebruiken.

Bron: Consumentenbond.

nhalink
door nhalink - Jun 26, 2013 om 14:05
21 Antwoorden / 1 Vragen

In de winkels word de kaart ook niet geaccepteerd, ik zou ze nu enkel in België kunnen gebruiken maar in hoeverre mag dit zomaar? In feite is het een openstaande schuld en frs komt zijn verantwoordelijkheden daarin niet na.
Met andere woorden is dit legaal?

Cookies
door Cookies - Jun 26, 2013 om 14:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=nhalink schreef op woensdag 26 jun 2013, 14:05] In feite is het een openstaande schuld en frs komt zijn verantwoordelijkheden daarin niet na. Met andere woorden is dit legaal?

En waarom denk je dat ze failliet zijn gegaan?

alexishoop
door alexishoop - Jun 26, 2013 om 14:40
562 Antwoorden / 6 Vragen

als het bedrijf een doorstart maakt mogen ze verkochte tegoedbonnen niet weigeren. gedupeerden zullen in alle andere gevallen zelf gezamelijk actie kunnen ondernemen om de druk op te voeren, bijvoorbeeld dreigen met een beslaglegging bij de rechter, is vaak al voldoende, maar dat lukt je niet in je uppie.

tenormin
door tenormin - Jun 26, 2013 om 14:48
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Maar, toen intern reeds bekend was dat ze failliet gingen, moest het personeel wel de cadeaucard pushen met de verkoop. Best een "rotstreek".