kathy1978
door kathy1978 Feb 17, 2014 om 18:04
Vrije tijd & tuin

Garantie bij een plantenspuiter en dergelijke

Hallo,
Ik heb eigenlijk nooit een vraag. Kan het altijd wel ergens vinden maar nu tast ik in het duister. Bij de Action heb ik een plantenhogedruk spuit gekocht. Zo eentje waar je een paar keer moet pompen en daarna heb je voor 1min een lekkere sproeistraal voor de planten. Kosten 2.29. Geen geld maar nu komt het geen druk in te krijgen en na een drietal dagen terug naar Action. Zegt die bedrijfsleider oh u bent gelukkig op tijd terug want na 8 dagen had het niet meer gekunt. Ik dacht ondeugdelijk product. Product zou toch langer dan 8 dagen mee moeten gaan, garantie toch? Nu was ik er al na 3 dagen dus geen probleem. Omgeruild tot zover oke. (nieuwe doet het ook niet dus ik ga weer terug). Wat nu als ik dag 9 was gekomen. Ding doet het gewoon niet vanaf het begin, wat zijn eigenlijk mijn rechten? Er zit geen electronica in of zo.

3006 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

zoekster
door zoekster - Feb 17, 2014 om 18:18
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

U heeft recht op vervanging of herstel. Lukt het niet u een goed werkende plantenspuit te leveren dan moet u uw geld terugkrijgen. Ook na 8 dagen. U moet het ding wel goed gebruiken. Tja, tot hoeveel dagen dan wel, in de wet wordt een termijn van 6 maanden aangehouden, maar van zo'n goedkoop ding moet je ook weer niet al te veel verwachten. Maar hij moet in ieder geval wel gewerkt hebben.

Dat zou wel makkelijk zijn, kapotte troep verkopen en dan kun je het als klant zo'n beetje bekijken. Gelukkig werkt het zo niet.

edrick3
door edrick3 - Feb 17, 2014 om 18:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo kathy1978,

Het maakt natuurlijk wel verschil of het ding het meteen niet doet of dat-ie het na een tijdje begeeft.
Zoals je gemerkt hebt doet Action niet moeilijk.
Dat ze een redelijke tijd aanhouden waarbinnen je kunt reclameren vind ik normaal.

Met vr.gr.

diumenge
door diumenge - Feb 17, 2014 om 19:16
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Spullen van de action dus altijd direct uitproberen. Kocht ook 's een keer een keukenwekkertje, of kapot vanuit de verpakking. Werd zonder problemen omgeruild, maar dat zouden ze natuurlijk ook ná acht dagen moeten doen. Veel mensen zullen er echter geen enorm punt van maken voor die paar euro.

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 17, 2014 om 20:13
7210 Antwoorden / 3 Vragen
0

Hallo Kathy1978,
misschien moet u het sproeistraalgedeelte open draaien.

Vr. gr. sjoppie.

tenormin
door tenormin - Feb 17, 2014 om 21:11
16847 Antwoorden / 108 Vragen
0

[quote]Wat nu als ik dag 9 was gekomen. Ding doet het gewoon niet vanaf het begin, wat zijn eigenlijk mijn rechten? Er zit geen electronica in of zo.

Hoe fijn Action ook is: als dag 9 was aangebroken waren ze wel moeilijk gaan doen. Ben dol op Action: je weet dat je alleen mag ruilen en geen geld terug krijgt: maar na de ruilperiode mag je alleen jezelf feliciteren als je nog iets "krijgt" geruild. Gelukkig gaat 't daar nooit (bijna) om grote bedragen, maar weet uit ondervinding dat je dan achter het net vist. Vind het niet erg zelf, want je weet waar je koopt, toch?

pi
door pieterwolters - Feb 18, 2014 om 08:56
3610 Antwoorden / 0 Vragen
0

Bouwt 'ie echt geen druk op of een hele lage druk? In geval van het laatste zou het product gewoon conform specs kunnen zijn en dus niet defect.

de eelco
door de eelco - Feb 18, 2014 om 09:13
607 Antwoorden / 92 Vragen
0

heb vorig jaar (juli) ook een hogedrukspuit gekocht bij action.. 3 dagen later deed hij niks meer .ben terug gegaan en kreeg een andere.de zelfde dag nog weigerde ook deze dienst.heb hem maar in de grijzebak gegooit want alleen al het op en neer rijden kosten me meer dan de hogedrukspuit kosten.meerdere mensen uit mijn omgeving hadden precies de zelfde klachten dus u bent niet de enigste

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

Ro
Rob30-06 - May 8, 2024 om 21:03
Huishouden & energie

Oude stroom meter verplicht vervangen ?

Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer