ke
door kevintadema May 1, 2013 om 15:10
Vrije tijd & tuin

Garantie oordopjes

Hallo,

Ik heb een tijd geleden oordopjes gehaald bij free record shop.
Die oordopjes waren na 2-3 maanden al kapot gegaan en ik heb deze toen teruggebracht.

Aangezien deze oordopjes mij ook niet goed bevielen heb ik extra geld bijgelegd om skull candy 50/50's van 50 euro te halen aangezien ik dacht dat deze oordopjes langer mee zouden gaan. Nu 6 maanden later is het linker oordopje er plotseling mee opgehouden, ik ben altijd normaal omgegaan met de oordopjes en er zit ook geen duidelijke schade op.

Bij de aankoop van deze oordopjes heeft de verkoper gezecht dat de garantie nu vervallen is, is dit nu volgens de wet ook echt zo of heb ik nu nog garantie op deze oordopjes?

Met vriendelijke groet,

Kevin Tadema

5723 8 Rapporteer

ke
door kevintadema - May 1, 2013 om 15:39
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben vergeten om te zeggen dat de verkoper zei dat ik zelf maar naar de fabrikant moest gaan mocht het nog een keer gebeuren.

ke
door kevintadema - May 1, 2013 om 15:55
5 Antwoorden / 1 Vragen

Oke, de officiele garantie was 2 jaar dus dit moet dan in principe nog binnen mijn garantie vallen.
Bedankt voor je antwoord!

jantje7
door jantje7 - May 1, 2013 om 15:55
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Nee, niet de fabrikant maar de verkoper moet voor afhandeling zorgen. Wel is het zo dat na vervanging de oude garantie termijn geld.

Jantje

tijger1
door tijger1 - May 1, 2013 om 15:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hoeveel geld hebt u bij moeten leggen?

ke
door kevintadema - May 1, 2013 om 15:59
5 Antwoorden / 1 Vragen

De oorspronkelijke oordopjes waren 34 euro, dus 16 euro extra.

tijger1
door tijger1 - May 1, 2013 om 16:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U had twee jaar garantie op de oorspronkelijke oordopjes? Als dat zo is, loopt de garantietermijn vanaf de eerste aankoop gewoon door.

alfatrion
door alfatrion - May 2, 2013 om 09:29
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Er zijn twee soorten garantie: de wettelijke garantie en de handelsgarantie. Bij de wettelijk geldt dat er wordt vermoed dat het product ondeugdelijk is indien u de gebreken die u binnen zes maanden ontdekt. De hoogste rechter heeft in het Quelle arrest aangegeven dat bij vervanging van een ondeugdelijk product de consument het conforme goed slechts met vertraging krijgt. Dit maakt dat de handelsgarantie dan in ook opnieuw moet gaan lopen. Ik heb dit hier uitgebreid toegelicht. Het kan gestaafd worden met uitspraken van o.a. het Europees Hof van Justitie. Dan denk ik nu voornamelijk aan het Quelle arrest; nadien zijn er ook wel opmerkingen gemaakt in die richting.

jo
door joshoogervorst - May 28, 2013 om 01:43
5 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is niet bepaald een antwoord op je vraag, doch...

Ik heb al aardig wat merken oordopje versleten in de loop der jaren (in-ear welteverstaan, weet niet of dit in jouw oordopjes ook het geval is).
Hoewel ik geen antwoord op je vraag kan geven, kan ik wel meedelen dat ik erg blij ben met mijn laatste aankoop.
Ik heb oordopjes gekocht van het merk V-Moda, die in Nederland (helaas louter) op de website zelf te koop zijn.
De oordopjes zijn wel wat duurder, maar ik vind dat de geluidskwaliteit en het feit dat ze Kevlar bedrading hebben, een hoop goed maken.
Ik heb het type 'Vibe' in mijn bezit. Het schijnt dat er 2 jaar garantie op zit.

Even voor de goede orde: ik deel dit mee omdat ik blij ben dat ik eindelijk oordopjes heb die al langer dan 2 jaar meegaan.
Denk alsjeblieft niet dat ik op wat voor manier dan ook gelieerd ben aan het bedrijf. Ik begrijp ook dat het misschien niet gewenst is op deze website reclame te gaan maken voor een bepaald merk.

Desondanks: misschien heb je er wat aan.

Succes met het probleem!

Gegroet