ro
door roland87 Dec 4, 2013 om 10:58
Vrije tijd & tuin

Gedoe bij uitgaansgelegenheid

Beste mensen,
Op zaterdag 14 september 2013 besloot ik met een vriendenclub uit te gaan in Aspen Valley in Enschede. Nu was ik net jarig geweest en mijn broertje wilde mij met wat vrienden op de film zetten met een telefoon. Een barman kwam kwaad aanlopen en sloeg toen het mobieltje uit de handen, wat gelukkig goed afliep (geen schade). Maar nu komt het mooie nog, we hadden drankjes besteld en kregen het geld niet terug. Mijn broertje die filmde werd Aspen Valley uitgezet en het werd nog erger! We wilden in ieder geval ons wisselgeld nog terug van het drankje dat we hadden besteld, iets van 12 euro te goed. Maar dat kregen we niet meer en we werden als een stel debielen behandeld. We vroegen of we even konden praten met de manager om dit probleem op te lossen. Die zei dat we geen poot hebben om op te staan en beter naar de politie konden. De bewaking zei ook nog dat we niet zo "Fries" moesten praten, kon die niet tegen! Maar we besloten naar de politie te gaan, hebben ons verhaal gedaan en die liep toen gezellig te praten met de beveiliging. Ze werden zelfs kwaad dat we hier zo'n stampij over maakten en konden beter een aangifte doen.

Natuurlijk waren we hier niet blij mee dat we zo werden behandeld en besloten het bedrijf achter Aspen Valley Enschede te zoeken en deze op de hoogte te stellen. Eerst werden we keurig benaderd en zei het bedrijf het incident te gaan onderzoeken. Vervolgens liet het bedrijf niet meer van zich horen.

Nu is mijn vraag, wat kun je hiermee. Ik heb meerdere getuigen die dit verhaal kunnen bevestigen.

1441 10 Rapporteer

ro
door roland87 - Dec 4, 2013 om 11:11
7 Antwoorden / 2 Vragen

Beste JPM,

Hartelijk dank voor uw snelle reactie. Er werd/stond nergens aangegeven dat er niet gefilmd mocht worden. Dit vragen we ons ook af eigenlijk en mijn broer werd verwijderd uit de keten toen hij vroeg waarom deze barman de telefoon uit de handen sloeg. En inderdaad, het voelde ook alsof we een stel criminelen zijn terwijl we juist voor een gezellige avond komen.

De politie die we spraken gaven toe dat ze waarschijnlijk niets zouden doen met zo'n aangifte, werd er nog eens bijgezegd. Dat gaf ons het gevoel dat het weinig zin had om nog te doen. Maar misschien toch nog eens een aangifte doen.

mahadma
door mahadma - Dec 4, 2013 om 12:09
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Officieel mag je "buiten op straat" alles filmen. Ben je "binnen" dan gelden er andere regels, bijvoorbeeld je mag dat niet uitzenden, kijk maar naar wegmisbruikers, opgelicht enz als voorbeeld.
De regels van het huis bepalen wat er wel en niet mag. Of TS vertelt niet het hele verhaal of er is sprake van het feit dat u geen Fries mocht praten? Veel vraagtekens.

ro
door roland87 - Dec 4, 2013 om 12:23
7 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Mahadma,

Ik heb geen woord Fries gepraat maar kan een accent hebben. De rest van de groep heeft ook geen woord Fries uitgesproken en is daarom ook geen reden om iemand op straat te zetten. Daarnaast lijkt het me in mijn optiek zeker waar dat de huisregels bepalend zijn. Maar dan had een incident als dit zeker met de manager besproken kunnen worden, als volwassenen onderling. Ook heb ik in de huisregels nergens iets kunnen vinden over filmen of niet filmen. Ik had graag gezien dat de barman dan even een seintje geeft van "niet filmen" in plaats van uit de handen slaan van een dure telefoon. Maarja dit is nu gebeurd en vraag hier om advies.

jpm
door jpm - Dec 4, 2013 om 12:23
820 Antwoorden / 28 Vragen

Ik vraag me af wat de reden was van de agressie van de barman bij Aspen Valley in Enschede. Mocht er niet gefilmd worden omdat mogelijk zaken aan het licht komen die het daglicht (toch al vaak in dat soort zaken niet erg goed verzorgd) niet verdragen kunnen? Dan ook nog uw broer verwijderen uit die zaak, het is wel heel erg uit de hand gelopen.

Aangifte doen lijkt het enige dat helpen kan, maar dan moet de politie dit niet afdoen met: 'het heeft geen prioriteit', hetgeen al zo vaak gebeurd. Daarmee dient ze de veiligheid (en gezelligheid) in uitgaansgelegenheden ook niet. Misschien ook een briefje naar de gemeentelijke politieke partijen doen om dit op de agenda te zetten?

tot15karakters
door tot15karakters - Dec 4, 2013 om 12:25
2189 Antwoorden / 14 Vragen

U had aangifte wegens fraude kunnen doen wegens niet geven €12,- wisselgeld.

Beslag leggen kan wel op deze firma omdat U nog geld tegoed heeft.
Alleen zullen vele lezers deze gelegenheid meiden of als ze lastig willen
dit verrekenen en dat jarenlang...

Ik zal hier binnenkort ook langs gaan en zal zeker gaan filmen...
Alleen weten zij nog niet dat we als groep ooit de Zwarte Band met Judo behaalden...
Of we als we vooraf gaan filmen iets kunnen bestellen is niet zeker dus.
Kan nog leuk worden want bij geweld door personeel die het ook netjes had kunnen vragen om niet te filmen is verdedigen zoals Judo officieel bedoeld was toegestaan....

ro
door roland87 - Dec 4, 2013 om 12:28
7 Antwoorden / 2 Vragen

Beste tot15karakters,

Bedankt voor je advies en reactie.
Ik wil niet voor problemen zorgen maar ben wel benieuwd naar uw bevindingen.

Maar het advies is tot zover: gewoon aangifte doen. Misschien moet ik de groep weer even bij elkaar halen en gezamenlijk naar de politie stappen. Helaas dat het tegenwoordig zo moet in deze wereld.

mahadma
door mahadma - Dec 4, 2013 om 12:29
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Een mondeling verzoek tot niet filmen had ook handiger geweest en voor u(w groep) zeker voldoende. En een andere taal of accent mag zeker geen probleem zijn. Als de telefoon schade heeft opgelopen zou ik dit zeker claimen. Één ding scheelt, ze hebben nu wel gratis landelijke reclame ......

ro
door roland87 - Dec 4, 2013 om 12:34
7 Antwoorden / 2 Vragen

Beste mahadma,

Zoals in het bovenstaande is beschreven is de telefoon gelukkig heel gebleven maar zouden we het wisselgeld nog graag terug willen krijgen. En ik weet niet waar u op doelt, maar landelijke reclame is niet het doel van deze topic. Aandacht zal het wel krijgen maar daar gaat het niet om. Mijn vraag is om advies.

ro
door roland87 - Dec 4, 2013 om 12:40
7 Antwoorden / 2 Vragen

Oh sorry, bedankt voor de uitleg en uw reacties. Deze zaak ligt nog een beetje gevoelig.

mahadma
door mahadma - Dec 4, 2013 om 12:40
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Het begrip landelijke reclame moet je in dit geval sarcatisch lezen.