em
door emmenontop Dec 13, 2004 om 11:37
Vrije tijd & tuin

Gemeente grond

wij wonen sinds 1993 in deze koop woning.

3 jaar geleden kwam er iemand van de gemeente om grond op te eisen die volgens hun gemeent grond is .

wij wisten hier niets van we hebben de woning met de grond erbij gekocht (we waren te goeder trouw)nu moeten we het terug geven of kopen.

we hebben toen contact met de vorige bewoners  gehad en die  vertelden ons  dat ze er vanaf 1970 gewoond hebben en niet anders weten dan dat dit de grond is die bij de woning hoorde.ook hadden ze daar een akte van het kadaster voorzien met notaris stempel en handtekening waar op stond dat de grond bij de woning hoorde.

maar met al deze gegevens komen we niet verder  de gemeente  kan niet duidelijk aantonen dat het hun grond is en wij hebben  ook aan gegeven dat de grond  inmiddels is verjaard.

wij hebben het door gespeelt naar onze rechtsbijstands verz en deze  zegt dat de gemeente dat ook niet hoeft te bewijzen.

wij willen nu weten .

1 hoeft de gemeente echt niet bewijzen dat de grond van hun is .

2 hoe kun je er nu voor zorgen dat de gemeente  als nog met bewijzen komt en ons niet steeds aan het lijntje houd.

3 staan wij in ons recht als we zeggen dat de grond is verjaard.

verder wil ik nog is benadrukken dat we echt niet wisten dat we grond van de gemeent in gebruik hebben.

we zijn vanaf 2000 ook nog bezig geweest om 2meter grond achter de schutting tekopen dit hadden we echt niet gedaan als we hadden geweten dat we grond van de gemeent gebruikten.

voor dat we echt naar het gerecht stappen wilden we toch graag via deze weg info ,omdat we niet kunnen begrijpen dat  de gemeente  mat vage antwoorden toch aan het langste eind trekt.

360 2 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 13, 2004 om 12:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag emmenontop,

De enige instantie die echt weet of het nu wel of geen gemeentegrond is, is het kadaster. Volgens mij kun je rechtstreeks of via een makelaar tegen een geringe vergoeding aan hen uitsluitsel vragen. Groeten, Ton.

ve
door verwijderd - Dec 13, 2004 om 12:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nogmaals emmenontop,

Kijk ook even op hetkadaster. Sukses, Ton.