qf
door qf Apr 13, 2015 om 12:12
Vrije tijd & tuin

Gras kapot gereden

Beste mensen,

Afgelopen maand hebben wij bij ons in de tuin een container besteld, (puin, rotzooi, etc) Bij het ophalen van de container, is de vrachtwagen die deze moet komen ophalen, in het gras gezakt, (het heeft een aantal dagen flink geregend) en een paar flinke sporen achtergelaten in de tuin.

De chauffeur heeft de container laten staan, en is zonder dit te melden, of contact op proberen te nemen, vertrokken. (dit vinden wij uitermate asociaal)

Nou zit ik dus met een paar sporen, in het gras, en heb contact opgenomen met het bedrijf, en er word tegen ons gezegd, we moeten wachten op wat droger weer, dan kunnen we de container komen halen, uiteraard begrijp ik dit wel, want ik wil niet nog meer schade aan mijn gras, maar dan krijg ik te horen, dat ze aan de schade niks kunnen doen. ...

Is dat zo? In het verleden hebben wij al eerder eens een container laten komen, en bij het afvoeren waren er ook wel sporen te zien, maar deze waren minimaal, en als dit deze keer weer zo was, dan had het me niks uitgemaakt. maar dit zijn sporen van 10 tot 15 cm diep, en uiteraard zal het met het natte weer te maken hebben gehad.

Maar kunnen ze het zomaar afwimpelen met, daar kunnen wij niks aan doen?

Met vriendelijke groet

QF

7389 25 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Apr 13, 2015 om 12:52
16928 Antwoorden / 108 Vragen

Hebben ze al gezegd dat ze aan de schade niets kunnen doen of "denkt u dat ze dit gaan zeggen".
Net is uiteraard niet erg klantvriendelijk als men zo reageert maar als ze niets willen doen, tja. U zou het Juridisch Loket kunnen bellen om een afspraak te maken met uw vraag maar dat is ook weer zoiets. Het enige wat u zou kunnen (laten) doen is de sporen opvullen met aarde en wat graspollen erover leggen en aanstampen. Leuk is anders maar het hoeft geen kapitalen te kosten. En het gras groeit best snel, zoals u zelf wel weet.

van leyden
door van leyden - Apr 13, 2015 om 12:54
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Of.

Eigen risico, je laat de container toch zelf in de tuin plaatsen?
Dat je tuin (tijdelijk) meer een moeras is, kan de vervoerder niets aandoen, je had de container ook op de straat kunnen laten zetten, maar dat zal dan weer onhandig geweest zijn, omdat je te veel moest lopen.

Het is ook helemaal geen ramp, even aanschoffelen en eventueel nieuw gras inzaaien, waar gewerkt wordt vallen spaanders.

qf
door qf - Apr 13, 2015 om 12:58
10 Antwoorden / 6 Vragen

Ik ben nog geen 60 min geleden aan de telefoon geweest met hun, en hij zegt letterlijk, daar kunnen we niks aan doen.

Ik weet ook wel dat ik met een uurtje werk, me gras wel weer in orde heb, maar het feit dat ze
het zo afgehandeld hebben stoort mij uitermate, en het commentaar dat ze er niks aan kunnen doen, is de druppel die de spreekwoordelijke emmer........ en dat zonder dat ze in anderhalve week, (sinds ik het gemeld heb) op geen enkele manier contact hebben proberen op te nemen, of een excuses hebben aangeboden.

Dit had gewoon met een vriendelijk gesprek opgelost kunnen worden, als de chauffeur in eerste instantie het netjes had gemeld, of op zijn minst een briefje in de bus kunnen doen.

Maar met "daar kunnen we niks aan doen" wil ik het niet bij laten.

qf
door qf - Apr 13, 2015 om 13:06
10 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=van leyden schreef op maandag 13 apr 2015, 12:54]Of.

Eigen risico, je laat de container toch zelf in de tuin plaatsen?
Dat je tuin (tijdelijk) meer een moeras is, kan de vervoerder niets aandoen, je had de container ook op de straat kunnen laten zetten, maar dat zal dan weer onhandig geweest zijn, omdat je te veel moest lopen.

Het is ook helemaal geen ramp, even aanschoffelen en eventueel nieuw gras inzaaien, waar gewerkt wordt vallen spaanders.

Uiteraard daar heb ik ook begrip voor, ik heb al gezegd, in het verleden heb ik al eens een container laten plaatsen en had ook sporen in de tuin, en bij het ophalen werd het ook even gemeld, geen probleem. En toen de container geplaatst werd, waren er ook geen sporen, je zegt ook de vervoerder kan er niks aan doen dat mijn tuin tijdelijk een "moeras" is, ja dat klopt. Uiteraard kan ik daar ook niks aan doen, maar betekend dat maar automatisch dat ik daar de dupe van moet worden als deze word opgehaald?

Maar bij het ophalen kan een chauffeur echt wel inschatten of het wel of niet gaat. Als je met je wielen begint weg te zakken, dan stop je, en je rijd niet door.

En op straat zetten, sorry, uiteraard is het wat verder lopen, maar ik heb een container besteld voor mij zelf, niet voor de hele buurt, en om er als een politie agentje bij te staan... tja dat doe jij ook vast niet.

edrick3
door edrick3 - Apr 13, 2015 om 13:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo qf,

Dat is natuurlijk allemaal heel vervelend, maar het zal niet expres gedaan zijn.
Chauffeur heeft niet onderkend dat je tuin 'moerasachtig' was, anders had-ie wel een paar rijplaten neergelegd naar ik aanneem. Was wel zo netjes geweest als het even gemeld was met daarbij dat dat de reden was dat de container nog niet meegenomen werd.
.....Maar met "daar kunnen we niks aan doen" wil ik het niet bij laten.....
Je zou een briefje kunnen schrijven en daarin de ondernemer aanspraken stellen voor de schade aan je grasmat (maar denk niet dat het veel uit zal halen).
Als die container een tijd in je tuin - op het gras? - gestaan heeft zal er van het gras toch al niet veel meer over zijn.

Met vr.gr.

qf
door qf - Apr 13, 2015 om 13:11
10 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 13 apr 2015, 13:07]Hallo qf,

Dat is natuurlijk allemaal heel vervelend, maar het zal niet expres gedaan zijn.
Chauffeur heeft niet onderkend dat je tuin 'moerasachtig' was, anders had-ie wel een paar rijplaten neergelegd naar ik aanneem. Was wel zo netjes geweest als het even gemeld was met daarbij dat dat de reden was dat de container nog niet meegenomen werd.
.....Maar met "daar kunnen we niks aan doen" wil ik het niet bij laten.....
Je zou een briefje kunnen schrijven en daarin de ondernemer aanspraken stellen voor de schade aan je grasmat (maar denk niet dat het veel uit zal halen).
Als die container een tijd in je tuin - op het gras? - gestaan heeft zal er van het gras toch al niet veel meer over zijn.

Met vr.gr.

Dat valt reuze mee hoor, zoals ik al aangegeven heb, ik heb al eerder een container in de tuin gehad, en geen noemenswaardige problemen met het gras gehad, ja het is een beetje verkleurd, maar na een tijdje is alles weer goed

(uiteraard staat deze nou al bijna 3 weken in de tuin, nog steeds, hoe het gras aan de onderkant er nou aan toe is, ik heb geen idee)

van leyden
door van leyden - Apr 13, 2015 om 13:15
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=qf schreef op maandag 13 apr 2015, 12:58]

Maar met "daar kunnen we niks aan doen" wil ik het niet bij laten.

Fijn om te weten, maar waarom vraag je dan raad?
Sop is de kool niet waard, zeg je nu al dat het een kansloze zaak is.

Je laat toch zelf die container in een moeras plaatsen, je laadt de container toch zelf helemaal vol met tonnen troep? Bovendien zou je totaal geen schade hebben als het niet zo nat was geweest.
Had je vantevoren ook kunnen bedenken.

van leyden
door van leyden - Apr 13, 2015 om 13:22
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Het gras aan de onderkant zit nu een halve meter lager.

Volgende keer de container vullen met lood.
Lachen joh, krijgt de vervoerder hem nooit meer weg..

Betalen!

van leyden
door van leyden - Apr 13, 2015 om 13:27
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Omdat de container op een zeer zachte ondergrond staat en het hard geregend heeft, moet de vervoerder dat betalen.

Toch logisch...?

tijger1
door tijger1 - Apr 13, 2015 om 13:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U weet toch zelf wel hoe uw tuin er aan toe was? Drassig, dus u had zelf contact op moeten nemen of er geen rijplaten nodig waren. Wat een gedoe om niks.

van leyden
door van leyden - Apr 13, 2015 om 13:37
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Stel nou eens dat er in de tuin een meter water stond.

Was dan de vervoerder ook aansprakelijk?

Neuh, dan niet, daar kan die niets aan doen, dat is overmacht, (de weergoden) maar als er tien centimeter water ligt, dan is het wel zijn schuld.

van leyden
door van leyden - Apr 13, 2015 om 13:43
1289 Antwoorden / 17 Vragen

De vervoerder moet ts aansprakelijk stellen voor de schade>> ondanks dat de klant zag dat de tuin in een moeras veranderde, ging hij toch door met duizenden kilo s afval te dumpen, nu moet ik extra kosten maken, want een dubbele rit.

qf
door qf - Apr 13, 2015 om 13:44
10 Antwoorden / 6 Vragen

Van Leyden

Je denkt zeker dat je grappig bent, dat ben je zeker niet.
erg behulpzaam ook niet, ga vooral door met nog 5 posts te maken waar je mij belachelijk loopt
te maken, respect is blijkbaar ver te zoeken. tevens wil ik je adviseren, en anderen ook, om goed
te lezen wat ik gepost heb, en niet zomaar naar het laatste commentaar te kijken en daar je conclusie uit te trekken.

De grond was goed, voor een container te plaatsen (al eerder gedaan)
De grond was DROOG, dus ga niet zeggen, dom om een container op een moeras te plaatsen.
Er had gewoon een contact moeten worden opgenomen, en worden overlegd, hoe en wat, dit is niet gebeurd, was dat wel gebeurd, was ik niet hierheen gekomen om advies te vragen, of zoals Van Leyden aan het doen is, mij belachelijk te laten maken

tijger1
door tijger1 - Apr 13, 2015 om 13:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De grond was niet droog anders was die vrachtwagen niet weggezakt met zijn wielen.

tijger1
door tijger1 - Apr 13, 2015 om 13:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U schrijft zelf: Het heeft een aantal dagen flink geregend. ;-)) droge grond.;-))

qf
door qf - Apr 13, 2015 om 13:50
10 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 13 apr 2015, 13:47]U schrijft zelf: Het heeft een aantal dagen flink geregend. ;-)) droge grond.;-))

Bij het plaatsen, was de grond droog, mijn excusses ik ging ervan uit dat je dat bedoelde

edrick3
door edrick3 - Apr 13, 2015 om 13:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....hoe het gras aan de onderkant er nou aan toe is, ik heb geen idee.....
Dat wordt dan een verrassing. ;-)

van leyden
door van leyden - Apr 13, 2015 om 13:56
1289 Antwoorden / 17 Vragen

qf

Je maakt alleen jezelf belachelijk met je domme argumenten.
Ook al was de grond droog toen de container geplaatst werd, je kan een vervoerder niet aansprakelijk stellen omdat het hard geregend heeft na plaatsing.
Eigen risico, doordrammertje!

Toedeledoki jij. Zal je topic niet meer verpesten, dat heb je zelf al gedaan.

van leyden
door van leyden - Apr 13, 2015 om 14:09
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Nog 1 ding.

Je had zeker contact op moeten nemen met de vervoerder toen het ging regenen.
Zo van...joh kan dat wel, de tuin is veranderd in een moeras, ik sta hier tonnen afval te lozen, kan dat wel?

Weet je wat hij dan gezegd had?
Ja inderdaad, stop maar, we moeten eerst rijplaten regelen en de container op straat zetten, anders kan ik de container niet meer weghalen.

qf
door qf - Apr 13, 2015 om 14:15
10 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=van leyden schreef op maandag 13 apr 2015, 13:56]qf

Je maakt alleen jezelf belachelijk met je domme argumenten.
Ook al was de grond droog toen de container geplaatst werd, je kan een vervoerder niet aansprakelijk stellen omdat het hard geregend heeft na plaatsing.
Eigen risico, doordrammertje!

Toedeledoki jij. Zal je topic niet meer verpesten, dat heb je zelf al gedaan.

Graag fijne dag verder,

maar om even terug te komen op jou antwoord

klopt ik kan niemand aansprakelijk stellen voor het feit dat het hard geregend heeft,
dat probeer ik ook niet

Ik wil het bedrijf aansprakelijk stellen voor de schade die ze hebben toegebracht aan
mijn gras, omdat de chauffeur, blijkbaar geen inzicht heeft gehad op dat moment, om
er van af te zien om de container mee te nemen. (Die mannen doen de hele dag niks anders,
dan containers laden, dus hij had het kunnen weten dat het niet ging. zeker als hij het gras oprijd en dat er een wiel wegzakt)
Op het moment dat de chauffeur besluit om TOCH door te gaan, dat is waar het fout ging.

Hadden ze gezegd, ja we hebben een fout gemaakt, en we zullen de desbetreffende chauffeur
er op aan spreken, was het al genoeg geweest. Het is geen financiële kwestie, maar een principiële

En als het allemaal netjes was gemeld, en ik niet s'avonds thuis kom en mijn tuin in puin vind,
zonder enig bericht, was er helemaal niks aan de hand geweest en was het met een leuk gesprek wel afgelopen met een sisser

Voor die 2 tientjes dat het me kost om het te herstellen, daar lig ik echt niet krom van,
daar gaat het mij ook helemaal niet om en als je een beetje aandacht had besteed aan het onderwerp, dan had je dat ondertussen ook wel begrepen.

Maar als iemand reageert op het onderwerp, dan wil ik uiteraard terug reageren, om eventuele onduidelijkheden op te helderen, maar ik reageer ook als iemand een dom antwoord geeft of de tekst niet goed leest

Wat ik wil is graag wat advies over hoe ik dit het beste kan aanpakken, want met een antwoord
"daar kunnen we niks aan doen" heb ik weinig aan

tijger1
door tijger1 - Apr 13, 2015 om 14:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar ze kunnen er ook niets aan doen. U had door moeten geven dat het gazon nu te nat was, heel simpel.

qf
door qf - Apr 13, 2015 om 14:31
10 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 13 apr 2015, 14:19]Maar ze kunnen er ook niets aan doen. U had door moeten geven dat het gazon nu te nat was, heel simpel.

kijk dit is een fatsoenlijk, antwoord daar kan ik wat mee,
ook al ben ik het er niet helemaal mee eens. :p

edrick3
door edrick3 - Apr 13, 2015 om 14:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@qf,

..... Het is geen financiële kwestie, maar een principiële

En als het allemaal netjes was gemeld, en ik niet s' avonds thuis kom en mijn tuin in puin vind, zonder enig bericht, was er helemaal niks aan de hand geweest en was het met een leuk gesprek wel afgelopen met een sisser
....
Juist. En zo had de 'aannemer' m.i. ook minstens moeten reageren.

me
door mein33 - Apr 13, 2015 om 14:59
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@qf,

Heel vervelend dat er rijsporen in het gazon zijn gekomen door de vrachtwagen.
Jammer dat de betreffende chauffeur niet even heeft gemeld dat hij rijsporen heeft veroorzaakt en de container vooralsnog even liet staan tot er betere omstandigheden zijn, maar om dat nu te bestempelen als asociaal gaat wel ver.
Wees blij dat de chauffeur de container toch niet heeft opgeladen en meegenomen, de kans was zeer groot dat de vrachtwagen samen met het extra gewicht van de container was komen vast te zitten in uw gazon, dan waren de rapen pas gaar geweest, en dan was het hele gazon naar de knoppen geweest.
En ja, met een vrachtwagen op een gazon, ook bij het allerdroogste weer dat er te bedenken is, geeft zeer grote kans op schade.
U heeft, naar ik aanneem, zelf de locatie waar de container moest worden geplaatst aangegeven en bent daardoor tenminste medeverantwoordelijk voor mogelijke schade.
Maar nu met recht "zand er over" vervolgens een paar handjes graszaad er over uitstrooien en over een paar weken "zie je er geen barst meer van".

Succes. ;-))

van leyden
door van leyden - Apr 13, 2015 om 15:29
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Ik weet wel wat die vervoerder dacht>> de klant weet toch dat de container op het gras staat?
Heeft dat zelf gewild, hij weet ook wel dat het nu drassig is, het risico van rijsporen neemt die op de koop toe, ik moet die container ophalen, klaar. Gelukkig voor ts is dat niet gelukt, anders had hij nu twee sloten in zijn tuin.

Maar ook al zouden er rijplaten geregeld zijn, de container zelf met tonnen aan afval had sowieso schade opgeleverd aan het gras.

De chauffeur had ts wel mogen zeggen dat de container niet opgehaald kon worden, dat is het enige verwijtbare.