tenormin
door tenormin Apr 30, 2012 om 19:40
Vrije tijd & tuin

Hoe 'life' is Postcodeloterij

De miljoenenjacht op TV is life, denk ik. Maar hoe 'life' is het als de winnaar in het land hetzelfde bedrag krijgt? Zondagavond viel me n.l. op dat de winnaar zei: ik vroeg me al af waarom ik thuis moest zijn. Naar mijn idee is men dan al op de hoogte. Of toch niet?

47993 11 Rapporteer

sonjaatje
door sonjaatje - Apr 30, 2012 om 19:45
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Wil niet bijdehand doen maar het is.......liVe. Met een V dus.

dc
door dcz - Apr 30, 2012 om 20:04
439 Antwoorden / 1 Vragen

Over het algemeen wordenprogramma's 's middags opgenomen en daarna gemonteerd.
Uiteraard wordt er 'iets' in scene gezet maar dat heeft geen invloed op de te winnen prijzen.

En als je niet meedoet win je ook niets, probleem?

tenormin
door tenormin - Apr 30, 2012 om 20:32
16871 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, 1000x maal sorry, natuurlijk moet het live zijn.

richard83
door richard83 - Apr 30, 2012 om 20:57
386 Antwoorden / 28 Vragen

Dat was toch ook jaren terug met Carolien tensen, ze zei dat het live was, dat blijkbaar niet zo was.

Carolien had haar been gebroken toen.

valerius-2
door valerius-2 - Apr 30, 2012 om 20:58
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Dat is met de meeste uitzendingen volgens wat ik er af en toe vn ziet. Anders zal er echt wel eens wat mis gaan en dat is een zeldzaamheid.

vladja
door vladja - Apr 30, 2012 om 20:59
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Je kan tijdens de uitzending zeer duidelijk zien dat het niet live is, want er zijn diverse wisselingen van de set achter elkaar zonder dat er een reclameblok tussen zit, of dat de set gewijzigd wordt of dat er naar een andere set gelopen wordt.

Ook al een feit waaruit blijkt dat het niet live is zijn de winnaars van het bellen. Tijdens de uitzending worden de winnaars bekend gemaakt van de bellers, die een bepaald bedrag kunnen winnen. Die winnaars worden niet net name genoemd, omdat die nog niet bekend zijn tijdens de opname. Nee, er wordt gezegd: de winnaar van de €.... verschijnt nu onder in uw beeld en verder wordt er geen aandacht aan geschonken.

Zo klaar als een klontje dat het eerder opgenomen en gemonteerd is. De opnames zijn - voor zover mij bekend - op vrijdag en duren "de hele dag" voor de genodigden.

Vladja

freya
door freya - Apr 30, 2012 om 21:08
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo tenormin,

Dat programma is inderdaad niet live,maar wordt enige dagen eerder opgenomen. Er wordt ook nergens gesteld dat het wel live is. De trekking van de winnaar vindt dus al enkele dagen eerder plaats. Winston G., die 's avonds met de enveloppe naar de winnaar gaat, kan daar dus, op de avond van de uitzending, bijtijds heen.

Je zal Linda dus ook nooit een 'live' gesprek zien voeren met Winston (dat kan immers ook niet). Ze geeft het gesprek gewoon over aan Winston en daarna wordt het live stukje met de uitreiking gestart.

m.vr.gr. Freya

th
door thijko - Apr 30, 2012 om 21:09
11 Antwoorden / 4 Vragen

Ben nu 2x bij opnames Miljoenenjacht geweest. Die worden op donderdag of vrijdag opgenomen. Je tekent een quitclaim waarin oa staat dat je niets mag vertellen tot de uitzending. Je hoort Linda in de uitzending ook altijd zeggen dat de winnaar van de 10.000 euro hieronder in beeld komt. Die wordt pas tijdens de uitzending bekend,dus kan zij de namen niet weten. Wat de thuiswinnaar betreft, de notaris trekt die wel tijdens de uitzending, zodra het koffernummer bekend is. Winston (of wie dan ook gaat) weet dus al eerder waar hij heen gaat. De Postcodeloterij informeert bij vrienden/familie/buren of de persoon gewoonlijk thuis is en probeert ervoor te zorgen dat dat zo is. Winnaar weet dus van niets als het goed is, maar omgeving wel iets. Zo zag je Winston ook wel eens met familieleden van mensen die op vakantie waren. Overigens is wel uitgelekt hoe groot de prijs van volgende zondag is in de studio (heel veel!).

tenormin
door tenormin - Apr 30, 2012 om 21:12
16871 Antwoorden / 108 Vragen

thijko, jammer dat je nu (wist ik niet) al iets hebt verklapt, maar begrijp nu hoe de vork in de steel zit. Allemaal vriendelijk dank. De vraag is voldoende beantwoord.

macwouter
door macwouter - May 1, 2012 om 03:59
825 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op maandag 30 apr 2012, 19:45]Wil niet bijdehand doen maar het is.......liVe. Met een V dus.

Heb je dit al gelezen [edit].

eh
door ehzdhz - May 1, 2012 om 08:09
98 Antwoorden / 1 Vragen

Ik vind het prijzenpakket ondoorzichtig. Het is toch veel leuker als alle deelnemers kans maken op een prijs i.p.v. een apart groepje dat naar de studio komt.