mo
door moermanc Sep 13, 2005 om 15:34
Vrije tijd & tuin

Hoe verwijder je bramenstruiken?

HELP!!!

Ik heb enorme bramenstruiken in mijn tuin, het is net onkruid. Ik kan ze blijven snoeien maar dat helpt van geen meter. Wie OOO wie weet hoe ik die ondingen permanent kan verwijderen????

Groeten                                                                                  Caroline

63308 5 Rapporteer

ph
door phinder - Sep 13, 2005 om 15:44
433 Antwoorden / 4 Vragen

uitgraven ?!?!

brynnar
door brynnar - Sep 13, 2005 om 15:50
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Hallo Caroline,

Het klinkt erg simpel wat collega Niels Engel zegt, maar dat is wel de oplossing. Zo laag mogelijk afzagen en zoveel mogelijk uitgraven of eventueel frezen. Bramen zijn zeer stug en komen gemakkelijk weer op.

Natuurlijk zijn er middeltjes als Temik te krijgen, maar die zijn alleen voor professionele kwekers, en daarbij, die doden werkelijk alles wat ook in de buurt staat.

Helaas is dit een kwestie van de mouwen opstropen. Je kunt natuurlijk ook flink het snoeimes erin zetten om de struik wer wat vorm te geven.

Brynnar

joostw
door joostw - Sep 14, 2005 om 17:48
22 Antwoorden / 2 Vragen

Horizontaal afzagen tot op zo'n 20 cm. vanaf de bodem, paar gaatjes in bovenkant van de stomp, dik insmeren met onverdunde Round-up en met een plastic zakje afdekken.

Na een paar dagen nog eens insmeren.

Twee weken later zo diep mogelijk wegzagen/hakken, de rest rot wel weg.

bu
door buffy - Sep 18, 2005 om 12:30
26 Antwoorden / 29 Vragen

hallo caroline..bramen..4 jaar geleden uitgegraven..de uitlopers er uit gehaald en nu 4 jaar later komt er weer een uitloper ergens op een andere plaats..het enige wat ik kan doen is stevige tuinhandschoenen aandoen ( dorens )..kijken waar hij nu weer weg komt en weghalen zo goed mogelijk..'t wordt minder..dus wat is permanent? vr.gr.

he
door henk1943 - Jan 9, 2006 om 16:33
1 Antwoorden / 0 Vragen

heb een tuin van 5000mtr met vaak het probleem van bramen struiken de enigste manier is los maken met een hooi vork of zo en de wortels ook verwijderen