bo
door bobhanna Nov 15, 2005 om 18:31
Vrije tijd & tuin

Konijnen

beste Fred

Dit Goudgele antwoord heb ik meteen genoteerd, maar ik bedoelde eigenlijk de knolletjes van Anemone. Het gaat eigenlijk nooit echt goed. Misschien nog van iemand een antwoord? alvast bedankt.

bobhanna

1097 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 15, 2005 om 18:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste bob, Het is vandaag een rare Kassa dag,vraag niet waarom  ,maar we komen er echt wel uit , maar nu de knolletjes dat werkt  als volgt

Hoe plant je een bol?

Bij voorkeur met de onderkant van de bol naar onderen, ja hè hè dat spreekt vanzelf, je plant een boom ook niet met de kroon in de grond (hoewel)! Toch kan het soms anders. Meestal is de onderkant van de bol te herkennen aan de afgeplatte kant, waaruit soms nog wat draaddunne wordteltjes steken. Op deze kant komt de bol dan in de grond te liggen. Maar soms hebben de knolletjes (van Anemone blanda bv) zo'n vreemde vorm dat je echt niet weet wat nu boven of onder hoort. In dat geval kan je ze maar beter op hun kant planten. De bloeistengel zal z'n weg naar boven zo ook wel vinden. Nou bob ik hoop dat je hier wat mee kunt.De voorjaars cyclus had je al gekregen.succes fred

ve
door verwijderd - Nov 15, 2005 om 18:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja Fred

zo bedoelde ik het ook; op zijn kant is dan de enige manier, maar ik zie dat ze dan toch niet allemaal uitkomen. Zal dus wel niet anders kunnen.

Ik heb er weer 25 geplant, en wacht het voorjaar maar af. Dank je wel.

ve
door verwijderd - Nov 15, 2005 om 19:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi bob, ik steek nu een kaars op ,moge er van de 25 ! 20 uitkomen amen fred.

ve
door verwijderd - Nov 16, 2005 om 09:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad is het vaak moeilijk te zien wat de boven- en onderkant is van een anemone. Soms is het wel duidelijk: de plattere kant van de knol hoort aan de bovenzijde, de rondere of puntige kant aan de onderzijde. Hier een voorbeeldje:

Indien de vorm onduidelijk is, is op de zijkant planten een oplossing (maar helaas geen garantie).

Voorkiemen is ook een optie om te achterhalen wat de bovenzijde is. Een risico echter is kans op lichte schimmelvorming.

Brynnar

ve
door verwijderd - Nov 16, 2005 om 09:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

De knolletjes van Anemone moet je voor het planten eerst 24 uur voorweken in lauw water.