za
door zarah Nov 21, 2008 om 14:17
Vrije tijd & tuin

Kunnen die sportscholen dat zomaar doen?

Ik had bij Fit for free opgezegd,maar was pasjes kwijt van mij en dochter,er werd elke maand 2x 2,95 afgeschreven!Moest pasjes inleveren anders 25eur per pasje betalen!Probeerde ze te bellen op 0900 34836737,2 x 15 minuten in de wacht a 40 ct per minuut?Kan dit allemaal zomaar?Zwendelpraktijken

548 4 Rapporteer

johanpc
door johanpc - Nov 21, 2008 om 14:28
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Ja dat kan inderdaad en het zal ook wel in de voorwaarden staan!

Als je niet betaald moet je ook niet gek opkijken als je binnen kort een incasso buro op de stoep hebt staan en dan ben je verder van huis.

poltol
door poltol - Nov 21, 2008 om 19:35
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Ze hebben ook een gewoon telefoonnummer 26 Fit For Free 070- 3066910 ) de boekhouding eindigt op 11.

succes, poltol

PS: RADAR heeft hier al eens aandacht aanbesteed. Kijk daar ook eens

oompaloompa
door oompaloompa - Nov 23, 2008 om 13:04
21 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens de algemene voorwaarden:

g.Bij verlies of
diefstal of anderszins in het ongerede raken van de Fit For Free-pas,
blijven de betalingsverplichtingen onverminderd van kracht. Een
vervangende pas kan tegen betaling van € 25,- worden verkregen.
h.Na beëindiging van
het lidmaatschap kan de Fit For Free-pas, die dan nog de functie van
kortingspas heeft, behouden worden. Met de kortingspas worden kortingen
verkregen bij deelnemende bedrijven. De vergoeding hiervoor bedraagt €
2,95 per maand. Betaling dient maandelijks via automatische incasso te
geschieden. Deze betaling is verschuldigd totdat de pas is ingeleverd
bij de Fit For Free-vestiging.

Dus je zal 2x25 euro moeten betalen voor een nieuw pasje en dan de nieuwe pasjes moeten inleveren om die 2,95 te laten stoppen.

mi
door mixkassa - Jan 5, 2009 om 00:04
4 Antwoorden / 2 Vragen

Begin december heb ik opgezegd bij Fit for Free Tilburg. Heb een opzegbrief gestuurd naar het adres dat op het kleine kaartje stond dat aan hun balie werd gegeven (daar opzeggen kon niet en over pas inleveren zeiden ze ook niets). Al na 2 weken gebeld naar duur 0900-nummer om te vragen of ze opzegging hebben ontvangen. Kreeg bandje waarbij gezegd werd dat maand zou duren. Die maand is inmiddels verstreken maar u raadt het al...nog steeds niets.

Heb zojuist mail gestuurd naar F4F Tilburg, maar pas daarna zag ik alle reacties op internet. Gelukkig loopt bij mij abonnement pas in april af, dus heb nog alle tijd om opnieuw en ditmaal aangetekend op te zeggen.

Jammer dat het zo moet, had het goedkoopste abonnement (alleen sporten tussen ca 9 en 17.00 uur) genomen omdat ik 3 maanden lang voor fysio bepaalde oefeningen moest doen, dus gebruik het al sinds zomer niet. Aangetekend opzeggen kost al snel 10 euro.

Even een juridische vraag. Je kunt het abonnement wel bij de balie afsluiten. Is f4f dan ook niet verplicht je de mogelijkheid te bieden ook aan de balie op te zeggen?
En nog een vraag: een vriend van mij zei dat aangetekend opzeggen ook weinig nut heeft omdat bij een incassoprocedure of rechtszaak het bedrijf altijd nog kan beweren dat het geen opzegbrief was, maar bv een kerstgroet oid. Maw het aantekenen zegt niets over de inhoud. Klopt dat?

Hopelijk zijn er dapperen onder ons met een rechtsbijstandverzekering die het bedrijf aanklagen.

NB: ik post dit op meerdere fora op zoveel mogelijk mensen te waarschuwen voor dit bedrijf en roep iedereen ook op om iedereen in kennissenkring, collega's etc ook te waarschuwen. Zeker nu de januarimaand is gestart en veel mensen ongetwijfeld gedupeerd gaan worden.