pe
door petervdlouw Jul 30, 2012 om 14:12
Vrije tijd & tuin

Loungestoelen met vlekken van Blokker

Een aantal weken geleden bij Blokker (in een winkel) gekocht in de aanbieding vier loungestoelen en een poef. Omdat ze ze niet in de winkel hadden staan werden ze door de winkel via internet/intranet besteld.
Een week later afgeleverd, tot zover allemaal prima geregeld.
Overigens blijkt later dat deze stoelen restant zijn van het afgelopen seizoen en dat de kussens anders zijn dan die van dit seizoen, waardoor het kussen van de bijgekochte poef (is van huidige seizoen) afwijkt van de kussens van de stoelen. Dit had, volgens Blokker, in de winkel gezegd moeten worden, maar is niet gebeurd!
Voor alle duidelijkheid dat de stoelen van het afgelopen seizoen zijn maakt ons niet uit! Als we het wel geweten hadden, hadden we ze ook genomen.

Een paar dagen na ontvangst, bij beter weer uitgepakt en in de tuin gezet. Op twee stoelen ontdekken we een soort "uitslag", alsof het materiaal verweerd is. Foto's gemaakt en meegenomen naar de winkel. Volgens winkelmedewerkster hoort dat niet, maar we moeten ons wenden tot de klantenservice omdat ze niet uit de winkel komen.
Foto's opgestuurd. Reactie Blokker "Daar het voor ons lijkt alsof de witte aanslag ook op uw tegels zit en de klacht niet bekend is over de St. Tropez wijzen wij de klacht af".
Telefonisch contact opgenomen en uitgelegd de tegels pas gelegd zijn, dat juist de lichte kleur van de onze tegels de originele kleur is. Dat er in feite donkere vlekken opzitten, residu van het voegsel dat gebruikt is.
Dat slijt er vanzelf in de komende weken vanaf.
Men begrijpt het en zal het opnieuw bespreken. We horen een week lang niets! Als we zelf weer contact opnemen krijgen we als reactie dat men bij het eerdere ingenomen standpunt blijft en de klacht blijft afwijzen.

Mijn vraag, wat kunnen wij nu het beste doen? Welke rechten hebben we?

427 1 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2012 om 17:12
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Volgens Blokker heb je ze via internet besteld, dus:

4. Een klacht over een product, dienst of de service van de ondernemer kan eveneens worden ingediend via een klachtenformulier op de consumentenpagina van de website van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie www.thuiswinkel.org . De klacht wordt dan zowel naar de betreffende ondernemer als naar de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie gestuurd.
5. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

Artikel 15 - Geschillen
1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
2. Geschillen tussen de consument en de ondernemer over de totstandkoming of uitvoering van overeenkomsten met betrekking tot door deze ondernemer te leveren of geleverde producten en diensten, kunnen, met inachtneming van het hierna bepaalde, zowel door de consument als de ondernemer worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl).
3. Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling genomen, indien de consument zijn klacht eerst binnen bekwame tijd aan de ondernemer heeft voorgelegd.
4. Uiterlijk drie maanden nadat het geschil is ontstaan dient het geschil schriftelijk bij de Geschillencommissie aanhangig te worden gemaakt.
5. Wanneer de consument een geschil wil voorleggen aan de Geschillencommissie, is de ondernemer aan deze keuze gebonden. Wanneer de ondernemer dat wil doen, zal de consument binnen vijf weken na een daartoe door de ondernemer schriftelijk gedaan verzoek, schriftelijk dienen uit te spreken of hij zulks ook wenst dan wel het geschil wil laten behandelen door de daartoe bevoegde rechter. Verneemt de ondernemer de keuze van de consument niet binnen de termijn van vijf weken, dan is de ondernemer gerechtigd het geschil voor te leggen aan de bevoegde rechter.
6. De Geschillencommissie doet uitspraak onder de voorwaarden zoals deze zijn vastgesteld in het reglement van de Geschillencommissie. De beslissingen van de Geschillencommissie geschieden bij wege van bindend advies.
7. De Geschillencommissie zal een geschil niet behandelen of de behandeling staken, indien aan de ondernemer surseance van betaling is verleend, deze in staat van faillissement is geraakt of zijn bedrijfsactiviteiten feitelijk heeft beëindigd, voordat een geschil door de commissie op de zitting is behandeld en een einduitspraak is gewezen.
8. Indien naast de Geschillencommissie Thuiswinkel een andere erkende of bij de Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken (SGC) of het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) aangesloten geschillencommissie bevoegd is, is voor geschillen betreffende hoofdzakelijk de methode van verkoop of dienstverlening op afstand de Geschillencommissie Thuiswinkel bij uitsluiting bevoegd. Voor alle overige geschillen de andere erkende bij SGC of Kifid aangesloten geschillencommissie.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

jane55
jane55 - Sep 23, 2024 om 12:04
Geldzaken & recht

Verkeerde Lounge bank geleverd

Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik ... Lees meer

El
Eline72 - Sep 27, 2024 om 10:37
Winkels & webshops

Webshop Salura

Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen.  de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer

A.
A. Maas - Aug 30, 2024 om 14:44
Geldzaken & recht

Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...

Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer