A.
door A. Maas Aug 30, 2024 om 14:44
Geldzaken & recht

Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...

Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op zijn vragen en reageerde ondeskundig en onprofessioneel. Het bedrijf reageert niet meer, communicatie kan alleen via WhatsApp. Ook bij mailen en bellen wordt verwezen  naar WhatsApp. Op Trust Pilot staan naast 5 sterren reviews vele soortgelijke ervaringen met 1 ster. Iemand schrijft dat kinderen bij de theorieles worden aangemoedigd om positieve reviews te posten, om kans te maken op €400 (de kosten vh pakket).
Samenvattend: er is sprake van misleidende informatie, slechte service, slechte communicatie, in feite oplichting. Wat is nodig om scooterrijbewijs.nl te stoppen met deze praktijken? Wie heeft al rechtsbijstand ingeschakeld? Is er een groep lotgenoten om bij aan te sluiten?

1197 9 Rapporteer
Ja
door JannyBoe - Aug 30, 2024 om 15:03
567 Antwoorden / Vragen

Hallo, vervelend dit allemaal!
Of er sprake is van 'oplichting' zou u eens goed uit moeten zoeken. Voorzichtigheid is geboden met zo'n term.
Hebt u de algemene voorwaarden goed bekeken?
De ervaringen bij Trustpilot zijn voor het overgrote deel 4 of 5 sterren.
Afgezien van de klachten die er ook zijn natuurlijk. Dat het bedrijf niet meer reageert lijkt nergens op.

Op de website van Consuwijzer kunt u het een en ander vinden over afzeggen, voorbeeldbrieven etc.
Succes en sterkte.

sw
door swat1500 - Aug 30, 2024 om 20:40
3849 Antwoorden / 0 Vragen

In theorie is het mogelijk om binnen enkele weken een bromfiets rijbewijs te behalen. Het moet dan wel allemaal meezitten. Het theorie examen moet binnen die termijn behaald worden, het moet vervolgens mogelijk zijn om het praktijkexamen kort daarna te laten plaats vinden en dan moet ook dit examen in 1x gehaald worden. Garanties die geen enkele rijschool kan geven. Heeft de rijschool die garantie wel dan heeft u wellicht een punt maar anderzijds " Als het te mooi klinkt om waar te zijn" had u beter moeten weten.
Bent u opgelicht? Als uw zoon gewoon theorie lessen kan volgen, rijles krijgt en de examens voor hem aangevraagd worden, niet.
Het CBR kampt met achterstanden bij het afnemen van examens daar kan de rijschool niet veel tegen doen.
Ze kunnen wèl werken aan hun communicatie.

Sa
door Sandersdg - Sep 4, 2024 om 13:00
1 Antwoorden / Vragen

Bij ons precies hetzelfde verhaal.
Mooi verhaal, beloven iets en daarna maak je geld over.
Je wordt gebeld en dan komen ze hun belofte niet na.
Geannuleerd binnen 30 dagen wordt het geld terug gestort.
We zijn nu bijna 2 maand verder en er gebeurt niks en ze reageren nergens op.
Als je een mail stuurt of belt met een ander telefoonnummer of account reageren ze direct en dan beloven ze geld over te maken wat niet gebeurt! We gaan kijken of we aangifte wegens oplichting kunnen doen.

SylviaJM1971
door SylviaJM1971 - Sep 6, 2024 om 17:39
2 Antwoorden / Vragen

Wij zijn ook opgelicht. Scooterrijbewijs is hetzelfde of gelinkt aan Scootercursus.nl, waar wij het all in-pakket bij gekocht hebben. Scootercursus.nl is inmiddels niet meer actief, zo staat op hun eigen website. Mijn zoon kreeg van hetzelfde telefoonnummer appjes zgn voor 2 verschillende bedrijven. Kijk maar eens op Trustpilot, er staan alleen maar negatieve reviews met dezelfde verhalen. En ze werken weer onder een andere rijschool voor het reserveren van de examens bij het CBR. Bromo, die de theorie-cursus verzorgde, werkt inmiddels niet meer met hen samen, hen treft geen blaam.
Het is echt heel treurig, ik werk hard voor het geld en het was een verjaarscadeau voor mijn zoon. Ik heb inmiddels eerst een melding gedaan bij Consuwijzer. Ik heb nu een mail gestuurd, op hun advies,  naar het emailadres waarin ik Scootercursus.nl in gebreke stel en terugbetaling eis. Dat is stap 2. Er was iemand die zich opgeworpen had als contactpersoon om de reacties te verzamelen en actie te ondernemen maar ik hoor niets meer van hem. Als ik 13 september geen geld ontvangen heb, ga ik verdere stappen ondernemen.

SylviaJM1971
door SylviaJM1971 - Sep 6, 2024 om 17:50
2 Antwoorden / Vragen

Oh, en het gaat dus niet over dat het lang duurt voordat mijn zoon examen kan doen, was het maar zo'n feest, maar hij heeft alleen theorie kunnen doen en toen werd alle contact verbroken en kwam de boodschap op de website dat ze niet meer actief waren "wegens onvoorziene omstandigheden". Niemand heeft nog geld terug ontvangen.

De
door Deborah-1979 - Sep 7, 2024 om 00:41
1 Antwoorden / Vragen

Helaas oplichting, melding gedaan bij consuwijzer en binnenkort afspraak voor de aangifte. Voor het oog handelen ze 'netjes', zoals de melding dat je je geld terug kunt vragen bij scootercursus.nl. Er komt alleen niks. Wij kregen keurig een mail dat het geld teruggestort werd... maar helaas. Dus hoop niet teveel als je antwoord krijgt. Er zijn ook mensen die hopen dat de praktijklessen in januari of zelfs februari toch doorgaan en dus afwachten, maar ik ben bang dat dit slechts tijd rekken is, zodat mensen nog niet aan de bel trekken. Er zijn inderdaad meerdere websites in de lucht, werken allen op dezelfde wijze en hebben dezelfde negatieve recensies. Het is spijtig dat er mensen zijn die het over hun hart verkrijgen kinderen van 16 op te lichten. Dan ben je gewoon een triest figuur. Sneu als je zo bent. Ga in ieder geval aangifte doen, hoe meer mensen dit doen is denk ik een eerste stap tot het stoppen van deze nep rijscholen. Je krijgt je geld er misschien niet mee terug, maar voorkomen dat meer kinderen de dupe worden is ook een motivatie. En inderdaad de persoon die alle slachtoffers in kaart bracht om iets te ondernemen is ineens stil. Het zal me dan ook niet verbazen als hij er ook gewoon bijhoort. Immers is een mailtje sturen met ik zie het toch niet zitten, niet zo heel moeilijk lijkt me. Ik leef mee met alle gedupeerden en hoop dat iedereen zoveel mogelijk melding maakt en aangifte doet. De positieve recensies bij al deze aanbieders gaan overigens alleen over de theorie. Niemand zegt iets over rijlessen. Spit ze maar eens door bij de verschillende aanbieders en je zult zien dat het allemaal precies hetzelfde gaat. Echt heel triest dat dit al heel lang zo door kan gaan. Succes allemaal!

Da
door Dagmar H - Sep 10, 2024 om 22:14
1 Antwoorden / Vragen

Precies dezelfde ervaring met scooterrijbewijs.nl
Ze beloven van alles en laten je maar extra betalen.
Ik sluit me graag aan bij de groep lotgenoten om hier verder mee te gaan.

Na
door Natalie Verhulst - Sep 15, 2024 om 10:10
1 Antwoorden / Vragen

Wij zijn ook opgelicht door scootercurs.nl.

Onze zoon zou afrijden 1 dag na onze vakantie. In de vakantie probeerden wij het bedrijf al te contacten betreffende informatie omtrent afrijden.

man niets gehoord te hebben, lazen wij ineens het nieuws op hun website dat zij niet meer actief zouden zijn.

Zoals vermeld op hun website moesten wij een mail sturen naar administratiescootercursusonline. Inmiddels wel 20 mails gestuurd. 1,5 weken geleden kreeg ik ineens een mail met het verzoek naam kandidaat en bankgegevens te mailen.

vervolgens niets meer gehoord!!! Schandalig!!!
Onze zoon heeft de helft van dit bedrag zelf betaald en de andere helft van ons voor zijn verjaardag gekregen.

Beschamend hoe dit bedrijf met de gedupeerde jongeren omgaan!!!!