Moet je echt voor elke scheet die je online laat een review schrijven?
De capaciteiten van de pizzaboer, het contact met de klantenservice, een online opleiding, zakje kattenbakvulling, boek, tafeltje voor 2 geboekt.
Ik noem het al review-terreur! Het is al net zo irritant als verkopers aan de telefoon.
Moet je nou echt voor elke scheet die je online laat een review schrijven of je mening geven? Denk ik dan...
Mijn vraag hier: bestaat er iets als een - bel mij niet register - voor de reviews?
niemand verplicht u die review onzin in te vullen.
Nee en dat doe ik dan ook lang niet altijd, maar vervelend blijft het.
Nee hoor, niemand hoeft een review te schrijven over zijn of haar scheet. Wat ik persoonlijk veel erger vind is dat men een review schrijft over een bedrijfje waar men nooit iets gegeten, gedronken of geweest is, schrijft. "Gewoon" omdat je die eigenaar kent en hem/haar niets gunt. Voor zover ik weet is geen "schrijf niet over mijn toko" over reviews. Best een goed idee, dat het zou moeten worden verboden o.i.d. Maar ja, ik heb geen enkele invloed.
Mijn vraag was niet of ik verplicht ben het in te vullen.
Ik vind het nogal irritant om al die mails te ontvangen. Het lijkt nogal op van die ongevraagde reclame in je brievenbus of van die gasten die bellen terwijl je net de pannen op het vuur hebt staan.
Vandaar het idee: review? Mij niet mailen register
Eens, een review hoort pas gegeven te kunnen worden als je ook daadwerkelijk iets gekocht hebt, hetzij een dienst hetzij een product.
Het stoort mij ook regelmatig.
Iemand vraagt mij iets voor hem/haar te bestellen, omdat ze niet goed met internet overweg kunnen en ik krijg dan later het verzoek om een review te schrijven over een product waar ik niets van weet en vaak ook nog een onnozel product, zoals o.a. hielspoorzootjes.
Of je moet voor iemand een verjaardagscadeautje kopen en gaat op internet ideeën opdoen, dan kom je toevallig iets tegen waarvan je denkt dat de jarige dat wel leuk zal vinden. Je bestelt het, doet er een papiertje omheen, geeft het cadeau en ja hoor, weer een review schrijven.
Als je op alle verzoeken ingaat, zou je alleen maar druk zijn met reviews schrijven.
Ben het met TS eens, erg irritant dat gezeur over een review. Zelfs specialist en tandarts krijg ik nu al verzoeken binnen. En als je een review verzoek negeert, krijg je na een paar dagen nog eens een reminder van webshop zus of zo. Ik doe niet mee aan die flauwekul, gaat linea recta de prullenbak in.
Review terreur vind ik wel een goede benaming.
En om je vraag te beantwoorden, nee zo'n register bestaat niet. Het bel-me-niet-register bestaat ook niet meer. Je zou eigenlijk in je account van de betreffende webshop, restaurant enz. aan moeten kunnen vinken dat ze je niet mogen benaderen voor een review.
Ik druk direct op afmelden. Uiteraard alleen bij bedrijven waar ik zaken mee heb gedaan. Bij andere mails is afmelden niet verstandig.
Doe ik ook, maar helaas kun je je niet bij allemaal afmelden.
Elk verzoek/email gaat rechtreeks de vuilnisbak in, behalve als ik slecht of niet geholpen ben, dan krijgen ze de volle laag.
Als het niet goed gaat of is gegaan probeer ik dat altijd netjes met de klantenservice af te handelen.
Als je dat in een review doet, geef je ze geen kans op het op te lossen. Je bent dan te laat.
Dat is ook niet netjes om alleen maar reviews te schrijven als je niet tevreden bent. Of je schrijft ze ook als je wel tevreden bent of helemaal niet
Ik schrijf alleen een review als ik (na contact) buitengewoon goed geholpen of geadviseerd ben.
Klopt het is vervelend. Komen vaak nog eerder dan het product afgehandeld is. Nee de meeste reageer ik niet op. Dan heb je een dagtaak.
Sommige bedrijven waar ik regelmatig bestel vragen nog wel eens " bevalt het product" Ik antwoordt dan altijd; het zal niet bevallen want dan zou ik er binnenkort 2 van hebben.☺ Krijg die vraag dus nooit meer van hun en verder kan ik mij daar niet zo druk over maken, kun je, je wel aan alles gaan ergeren en dat is slecht voor de gezondheid.
Ja wij worden er ook knettergek van. Wanneer je nu echt iets substantieels kwijt zou kunnnen.... Maar meestal zijn het 'ja/nee' vragen of 'welk cijfer zou u geven' STOPPEN MET DIE ONGEIN!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Meer dan 10 euro statiegeld
Beste Kassa,
In de JUMBO hangt sinds kort bij de flessen automaat een briefje waarop staat dat indien je meer dan 10 euro aan statiegeld inlevert je dit niet apart mag laten uitbetalen maar moet verrekenen met boodschappen doen.
Laatst sotnden mijn kinderen met gespaarde statiegeld bonnetjes, en werd de uitbetaling geweigd, omdat het totaal bedrag 20 euro was en zij geen aankoop in
...
Lees meer
Drift trike
Geachte heer/mevrouw,
Mijn zoon wil van zijn spaargeld een drift trike kopen, alleen ben ik niet bekend met de wetgeving omtrend deze elektrische voertuigen.
Ook het zoeken op de pagina van de rijksoverheid en RDW heeft mij niet verder geholpen. Waar kan ik teruglezen welke voertuigen toegestaan zijn op de weg of stoep? Op de pagina van de rijksoverheid staat wel een overzicht van
...
Lees meer
Heb een 10 maanden oude koelkast Lekt enorm water,blijkt niet nieuw te zijn,al G
Koop nieuwe koelkast bij een witgoedfirma, na 10 maanden kom ik terug van een weekje vakantie en het water stroomt uit mijn koelkast. De lade eronder staat al open gebarsten. Dan moet ik meer dan een maand wachten op een AEG expert. Die zegt dit is niet meer te repareren deze koelkast is niet nieuw en is al eens gerepareerd. Krijg wel een nieuwe koelkast,maar de schade willen ze niets van wete ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer