Be
door Beev Sep 8, 2024 om 21:57
Winkels & webshops

Moet je echt voor elke scheet die je online laat een review schrijven?

De capaciteiten van de pizzaboer, het contact met de klantenservice, een online opleiding, zakje kattenbakvulling, boek, tafeltje voor 2 geboekt.

Ik noem het al review-terreur! Het is al net zo irritant als verkopers aan de telefoon.

Moet je nou echt voor elke scheet die je online laat een review schrijven of je mening geven? Denk ik dan...

Mijn vraag hier: bestaat er iets als een - bel mij niet register - voor de reviews?

4400 28 Rapporteer
ju
door juliomariner - Sep 8, 2024 om 22:03
1369 Antwoorden / 2 Vragen

niemand verplicht u die review onzin in te vullen.

ma
door marleenvanh Sep 9, 2024 om 11:41
461 Antwoorden / 1 Vragen

Nee en dat doe ik dan ook lang niet altijd, maar vervelend blijft het.

tenormin
door tenormin - Sep 8, 2024 om 22:19
16927 Antwoorden / 108 Vragen

Nee hoor, niemand hoeft een review te schrijven over zijn of haar scheet. Wat ik persoonlijk veel erger vind is dat men een review schrijft over een bedrijfje waar men nooit iets gegeten, gedronken of geweest is, schrijft. "Gewoon" omdat je die eigenaar kent en hem/haar niets gunt. Voor zover ik weet is geen "schrijf niet over mijn toko" over reviews. Best een goed idee, dat het zou moeten worden verboden o.i.d. Maar ja, ik heb geen enkele invloed.

Be
door Beev Sep 8, 2024 om 22:23
1 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn vraag was niet of ik verplicht ben het in te vullen.
Ik vind het nogal irritant om al die mails te ontvangen. Het lijkt nogal op van die ongevraagde reclame in je brievenbus of van die gasten die bellen terwijl je net de pannen op het vuur hebt staan.
Vandaar het idee: review? Mij niet mailen register

ka
door kaartendraak Sep 9, 2024 om 13:24
203 Antwoorden / 2 Vragen

Eens, een review hoort pas gegeven te kunnen worden als je ook daadwerkelijk iets gekocht hebt, hetzij een dienst hetzij een product.

sira
door sira - Sep 8, 2024 om 22:37
2521 Antwoorden / 24 Vragen

Het stoort mij ook regelmatig.

Iemand vraagt mij iets voor hem/haar te bestellen, omdat ze niet goed met internet overweg kunnen en ik krijg dan later het verzoek om een review te schrijven over een product waar ik niets van weet en vaak ook nog een onnozel product, zoals o.a. hielspoorzootjes.
Of je moet voor iemand een verjaardagscadeautje kopen en gaat op internet ideeën opdoen, dan kom je toevallig iets tegen waarvan je denkt dat de jarige dat wel leuk zal vinden. Je bestelt het, doet er een papiertje omheen, geeft het cadeau en ja hoor, weer een review schrijven.

Als je op alle verzoeken ingaat, zou je alleen maar druk zijn met reviews schrijven.

Mabelle
door Mabelle - Sep 8, 2024 om 23:40
581 Antwoorden / 1 Vragen

Ben het met TS eens, erg irritant dat gezeur over een review. Zelfs specialist en tandarts krijg ik nu al verzoeken binnen. En als je een review verzoek negeert, krijg je na een paar dagen nog eens een reminder van webshop zus of zo. Ik doe niet mee aan die flauwekul, gaat linea recta de prullenbak in.

Review terreur vind ik wel een goede benaming.

En om je vraag te beantwoorden, nee zo'n register bestaat niet. Het bel-me-niet-register bestaat ook niet meer. Je zou eigenlijk in je account van de betreffende webshop, restaurant enz. aan moeten kunnen vinken dat ze je niet mogen benaderen voor een review.

JMA2
door JMA2 - Sep 8, 2024 om 23:45
144 Antwoorden / 3 Vragen

Ik druk direct op afmelden. Uiteraard alleen bij bedrijven waar ik zaken mee heb gedaan. Bij andere mails is afmelden niet verstandig.

Be
door Beev Sep 9, 2024 om 06:58
1 Antwoorden / 1 Vragen

Doe ik ook, maar helaas kun je je niet bij allemaal afmelden.

mahadma
door mahadma - Sep 9, 2024 om 00:25
11706 Antwoorden / 51 Vragen

Elk verzoek/email gaat rechtreeks de vuilnisbak in, behalve als ik slecht of niet geholpen ben, dan krijgen ze de volle laag.

Be
door Beev Sep 9, 2024 om 07:00
1 Antwoorden / 1 Vragen

Als het niet goed gaat of is gegaan probeer ik dat altijd netjes met de klantenservice af te handelen.
Als je dat in een review doet, geef je ze geen kans op het op te lossen. Je bent dan te laat.

ka
door kaartendraak Sep 9, 2024 om 13:25
203 Antwoorden / 2 Vragen

Dat is ook niet netjes om alleen maar reviews te schrijven als je niet tevreden bent. Of je schrijft ze ook als je wel tevreden bent of helemaal niet

sira
door sira Sep 9, 2024 om 16:05
2521 Antwoorden / 24 Vragen

Ik schrijf alleen een review als ik (na contact) buitengewoon goed geholpen of geadviseerd ben.

Re
door Reinier182 - Sep 9, 2024 om 10:20
230 Antwoorden / Vragen

Klopt het is vervelend. Komen vaak nog eerder dan het product afgehandeld is. Nee de meeste reageer ik niet op. Dan heb je een dagtaak.

gerbera
door gerbera - Sep 9, 2024 om 11:31
7455 Antwoorden / 14 Vragen

Sommige bedrijven waar ik regelmatig bestel vragen nog wel eens " bevalt het product" Ik antwoordt dan altijd; het zal niet bevallen want dan zou ik er binnenkort 2 van hebben.☺ Krijg die vraag dus nooit meer van hun en verder kan ik mij daar niet zo druk over maken, kun je, je wel aan alles gaan ergeren en  dat is slecht voor de gezondheid.

ma
door marleenvanh - Sep 9, 2024 om 11:39
461 Antwoorden / 1 Vragen

Ja wij worden er ook knettergek van. Wanneer je nu echt iets substantieels kwijt zou kunnnen.... Maar meestal zijn het 'ja/nee' vragen of 'welk cijfer zou u geven' STOPPEN MET DIE ONGEIN!

marijke77
door marijke77 - Sep 9, 2024 om 11:44
162 Antwoorden / 3 Vragen

gewoon weggooien die mail

ka
door kaartendraak - Sep 9, 2024 om 13:27
203 Antwoorden / 2 Vragen

Je kan die mails ook gewoon deleten hoor en zo gek veel krijg je er toch niet? Of koop je zoveel producten en diensten online dat je mailbox elke dag propvol zit ermee? Je zou ook een messagerule kunnen aanmaken waarin je specifiek de woorden aangeeft zoals 'laat een review achter' of wat er dan ook in die mails staat en dat je die mails dan automatisch volledig delete.

clio23
door clio23 - Sep 9, 2024 om 13:54
50 Antwoorden / 0 Vragen

Ik sta op het punt om een heel negatief review te schrijven over een firma waar ik altijd een heel goed review bij gaf. Deze firma heeft zelf een fout gemaakt door iets niet te versturen waar ze nu PostNL de schuld van geven. Of ik maar even een formulier wil invullen zodat zij het door PostNL betaald krijgen. Daar werk ik niet aan mee, ik vind dit fraude. Ik geef deze firma vandaag nog om het goed op te lossen anders gaat het review gepost worden. Dan wel met naam.

agapon1951
door agapon1951 - Sep 9, 2024 om 15:29
198 Antwoorden / Vragen

CU023 dit werkt simpel, verzender is verantwoordelijk. Er is geen bebwijs van fraude zo als U dat noemt.
Het gebeurt wel vaker dat pakketjes WEL veroznden worden maar niet aankomen, of afgegeven op geheel ander adres. Bij mij (Alkmaar) werd paketje bezorgd in Bergen. In dit geval DHL. U geeft aan om een verklaring af te geven, doet U het niet kan ook gesteld worden dat het wel aangekomen is en U doet alsof dat niet het geval is.

Thijs12
door Thijs12 - Sep 9, 2024 om 15:49
601 Antwoorden / Vragen

Moet er nu voor elke schxxt een topic gemaakt worden?

Be
door Beev Sep 9, 2024 om 23:05
1 Antwoorden / 1 Vragen

Moet jij op elke scheet reageren? :o)

ro
door ronny530 - Sep 9, 2024 om 16:02
2882 Antwoorden / 41 Vragen

Voorop gesteld dat een review geven geen plicht is kan het verzoek tot schrijven van zo'n review voor u storend overkomen.
Aan u de keuze om het te laten voor wat het is en niet op reageren of wel een review te schrijven als u tevreden over de service bent
Zo storend zijn ze nu ook weer niet tenzij u dagelijks meerdere bestellingen bij webwinkels plaatst en dagelijks met een klantenservice contact heeft.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Sep 9, 2024 om 16:22
2246 Antwoorden / Vragen

U moet helemaal niets, als u geen zin heeft enquêtes in te vullen, en dan kunnen we elkaar een hand geven, doet u dat toch gewoon lekker (ook) niet.

ka
door kassa2551 - Sep 9, 2024 om 17:07
26 Antwoorden / Vragen

Mensen zouden zich eens meer moeten toeleggen bij wie ze iets aanschaffen en een beetje nadenken met wie men in zee gaat. Scheelt echt een berg ellende. Ik reageer in 90% niet op dit soort onzin, bij hoge uitzondering. Het allemaal de moeite niet waard. En waarom is iets wat in feite heel normaal is, je koop iets, je betaalt iets en dat moet je jouw waardering uitspreken, alsof het überhaupt " een wonder " is dat je iets hebt aangeschaft!!!

sandra_S
door sandra_S - Sep 9, 2024 om 17:20
6 Antwoorden / Vragen

Ik plaats nooit een review. En is zeker niet verplicht.

rj
door rjw - Sep 9, 2024 om 17:56
3360 Antwoorden / 5 Vragen

Hoe moeilijk is het om gewoon de delete knop in te drukken als je dit soort mails krijgt? Het zullen er toch geen honderden per dag zijn.

@q
door @qwerty@ - Sep 9, 2024 om 19:53
88 Antwoorden / 1 Vragen

Ik doe daar niet aan mee, echt nooit.
Bovendien, doe je aankopen dan in een stenen winkel, BEEV, dan krijg je ook geen review vraag in je mail.

Be
door Beev - Sep 9, 2024 om 23:04
1 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn vraag mag afgesloten worden, de vraag is beantwoord. Er is geen bel me niet achtig iets tegen die mails voor reviews.

Mensen die voor mij bepalen dat ik het niet irritant moet vinden en dingen in een stenen winkel moet kopen (in een gat waar alleen een Hema en Blokker zit), de delete knop weet ik zelf te vinden en ik weet dat ik er niet toe verplicht ben om ze in te vullen.
Het gaat gewoon om het principe: val mij niet lastig.

Gelukkig ben ik niet de enige die zich eraan ergert.

Co
door Coboo1 - Sep 10, 2024 om 00:24
3 Antwoorden / Vragen

Niet op reageren en door.....

ja
door jaapsplit - Sep 10, 2024 om 10:14
6 Antwoorden / 1 Vragen

Een review of ook wel een klanttevredenheids onderzoek wordt door mij onmiddellijk naar de prullenbak verwezen. Ik vind het super  irritant om idd na elke "wind" daar een reactie op te moeten geven aan de zender.

la
door lagerweij - Sep 10, 2024 om 12:51
36 Antwoorden / 1 Vragen

Heel simpel, ik vul inmiddels nooit meer een reviews in, ik vraag me ook af of iemand die reviews ooit leest dat moeten er duizenden zijn. Het is gewoon schermvervuiling. Niet beantwoorden ook niet als die oproep alsmaar herhaald wordt (soms wel 3 keer) meteen deleten of als spam wegzetten..

no
door nokorib - Sep 12, 2024 om 14:48
1 Antwoorden / Vragen

Zou wel heeeeeel fijn zijn als die er was. Volkomen overbodig en ook al die emails als je een pakje verstuurd. Ervoor ervoor en na. Echt krankzinnig

An
door AnneliesNeuteboom - Sep 15, 2024 om 19:59
1 Antwoorden / Vragen

Ik vind het inderdaad ook vervelend dat je bij alles zo'n verzoek krijgt. Als ik er niets zinnigs over kan zeggen, gooi ik de mail gewoon weg. En als je iets voor iemand anders bestelt, kun je het verzoek voor een review doorsturen naar die persoon.

Aan de andere kant vind ik het ook prettig, als ik wat bestel om via reviews te lezen hoe een bepaald product bevalt of dat bv een restaurant goed of slecht is. Als niemand meer reviews schrijft, kan dat dus ook niet meer.

gerbera
door gerbera - Sep 15, 2024 om 22:05
7455 Antwoorden / 14 Vragen

Moet je echt voor elke scheet die je online laat ...

na 26 reacties heb ik een vraag; hoe laat je online een scheet......?

rj
door rjw - Sep 16, 2024 om 10:38
3360 Antwoorden / 5 Vragen

Hoe vragen jullie aan je (interne/externe-)klanten of ze tevreden zijn en of sommige dingen misschien beter kunnen? Je wilt toch weten of wat je gedaan hebt nasr tevredenheid is gedaan en of je eventueel iets kunt verbeteren in je werk? Of boeit je dat helemaal niet?