ko
door ko_1 Mar 10, 2004 om 19:40
Vrije tijd & tuin

Mag bart smit dit?

mijn zoontje heeft een folder van bart smit ontvangen met de volgende aanbieding: playstation2 spel gta vice city voor 17,50
hij wilde dit spel al een tijdje hebben en kwam 4 euro tekort , hiervoor ging hij de auto van de buurvrouw wassen.Toen hij echter bij de bartsmit kwam koste het spel ineens 34,95 en men zei dat ze het spel niet konden leveren voor 17,50 omdat hun inkoopprijs hoger was.
ik was hier erg boos om en ben met mijn zoontje teruggegaan naar bartsmit.
die heeft toen maar de politie gebeld omdat ik nogal boos overkwam, 6 agenten rende de winkel in en wilde mij arresteren (voor de ogen van mijn zoontje) toen ik het had uitgelegd en de folder had laten zien gaven de agenten mij gelijk.... en raadde mij aan om een brief naar bart smit te schrijven dat wanneer er een aannemelijk bedrag genoemd wordt in een folder ze dit ook moeten leveren voor die prijs.
hoe pak ik dit aan?

593 6 Rapporteer

marcomahieu
door marcomahieu - Apr 16, 2004 om 13:00
36 Antwoorden / 0 Vragen

als u een folder heef waarin een bepaalt bedrag genoemt staat moet bart smid het ook voor die prijs leveren tenzij er bepaalde dingen in de algemene voorwaarden staan over een beperkt aantal bijv. indien dit waarschijnlijk NIET het geval was moet u het volgende doen. schrijf een brief en stuur deze met een kopie van de folder naar het hooftkantoor en naar het filiaal weer u het wou kopen. vervolgens moet u wachten op andwoord. vermeld wel in de bieven dat u een brief heeft gestuurt naar en het filiaal en het hooftkantoor. bart smid MOET leveren tegen deze prijs. punt uit. Marco

maryvon
door maryvon - Apr 16, 2004 om 13:00
99 Antwoorden / 44 Vragen

meestal staat er op de folder:
prijswijzigingen en/of druk/zetfouten voorbehouden.
conclusie, als dit op de folder staat, heb je geen poot om op te staan.

jo
door johan911 - Apr 16, 2004 om 13:00
35 Antwoorden / 1 Vragen

Bart mag dit als er vermeld staat dat prijswijzigingen onder voorbehoud zijn en zet en drukfouten bla bla bla.
Als de prijs aannemelijk is dan zou Bart Smit gewoon moeten leveren ongeacht hun inkoopbedrag. Schrijven naar Bart Smit en "dreigen" met woorden als "Kassa, Consumentenbond, Kat in de Zak, etc etc."
Verder niet boos worden in winkel want dan krijg je vaak minder gedaan ter plekke in de winkel.

jr
door jrmusic - Apr 16, 2004 om 13:00
6 Antwoorden / 0 Vragen

Bijna alle folders hebben een vermelding in de trend van "onder voorbehoud van prijswijzigingen en/of druk/typefouten".
Ook zullen de meeste winkels bereid zijn om - mits op de juiste toon gevraagd - iets aan de prijs te doen en zelfs voor de genoemde folderprijs te verkopen.
Het bedrag van het genoemde spel is trouwens niet aannemelijk. Een veel voorkomende prijs van dit spel is momenteel € 29,99

acjzr1
door acjzr1 - May 7, 2004 om 23:25
295 Antwoorden / 3 Vragen

Wanneer de prijs aannemeljk was,en dat is duidelijk zo dan staat U volledig in uw recht.

eefie
door eefie - Mar 14, 2005 om 20:49
69 Antwoorden / 30 Vragen

Meestal dekt een winkel zich in met termen als onder voorbehoud e.d. Om de politie te bellen is een beetje een overdreven reactie van de winkel en dan ook nog met 6!!! agenten is er wel heel veel blauw ineens. Boos worden heeft  vaak niet zoveel zin. Onderhandelen werpt vaak meer vruchten af, bv. het prijsverschil delen en begrip vragen van de bedrijfsleider wat betreft de teleurstelling voor uw zoontje. Dit moet u niet afhandelen met een verkoper, want die mag hierin niet zelf beslissen.