ne
door nettie_1 Nov 2, 2003 om 15:30
Vrije tijd & tuin

Mag imaginext de klant zo in de steek laten?

Mijn zoon heeft voor zijn verjaardag een kasteel van imaginext gekregen. Deze kon hij zelf verder uitbouwen met verschillende producten. Dit blijkt dus niet zo te zijn . hij had gespaard voor een reus. Na twee maanden allerlei winkels te zijn afgelopen en na een telefoontje met de klantenservice hadden hij nog niets .Dus dan toch maar weer de fabriek bellen. Nee ,naar drie keer doorverbonden te zijn kregen we daar te horen dat de reus niet meer te verkrijgen was in europa. Nu zou hij zo graag de koets willen hebben. De winkel die ons op eerste zoektocht zo goed heeft geholpen ., wil deze niet bestellen omdat dit artikel weer in een assortiment zit ,dat betekent dat een winkelier een set van bijv. 5 producten moet bestellen om dit ene product te verkrijgen. Ook bij bart smit heeft men de keuze van het product op internet weggenomen. Misschien is dit normaal. Ik vind van niet .Als men iets te koop aanbiedt ,dan moet het ook mogelijk zzijn om het te kopen.Ook bestellen via de klantenservice of fabriek is niet mogelijk.
Mijn vraag mag men kinderen zo voor de gek houden?
Is er niemand die hiervoor kan waarschuwen?

2050 7 Rapporteer

su
door sup - Apr 16, 2004 om 11:50
3 Antwoorden / 0 Vragen

Is de winkelier hiervoor niet verantwoordelijk. Hij/zij verkoopt immers iets wat in de praktijk niet blijkt te werken. Als de winkelier weet dat iets niet meer bestelbaar is zou hij/zij dat op zijn minst al bij de koopovereenkomst kunnen melden. Dsn kan de consument nog overwegen van de koop af te zien. Voorbeeld. Ik koop een platenspeler, (ja, ze bestaan nog) en het element of naald is niet meer te krijgen. Dan moet je toch een speler kunnen eisen waarbij dat nog wel het geval is. Dit is volgens mij precies hetzelfde. Succes

h_tide
door h_tide - Apr 16, 2004 om 11:50
19 Antwoorden / 3 Vragen

op de website van www.fisherprice.nl kan je misschien meer vinden? of eventueel e-mailen of bellen en naar meer informatie vragen omtrent de bijbestelling van deze produkten?

blijft tot zover wel vreemd ja, eerst lekker maken en als je wilt bijbestellen of bijkopen dan is het er niet meer...

succes ermee! groetjessss

hm
door hme - Apr 16, 2004 om 11:50
3 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij valt dit onder misleidende reclame, als er staat dat er uitbreidingspakketten zijn, moeten die er ook inderdaad zijn en niet alleen in Amerika of weet ik veel waar en er moeten ook geen voorwaarden voor de winkeliers aan vast zitten, maar misschien heeft dit bedrijf het zo slim gespeeld dat het net wel legaal is. Dan ontduiken ze net een artikel an de wet op een slimme amnier!

ro
door rozie - Apr 16, 2004 om 11:50
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik vind het ook niet helemaal kloppen maar heeft u de consumentenbond al geprobeerd? het schijnt dat als de tv of de radio erbij erbij komt dat mensen dan opeens omgeslagen zijn en dat het dan wel lukt
Ik wens u veel succes Rozemarijn van 't Einde

NatureTravel
door NatureTravel - Apr 16, 2004 om 11:50
646 Antwoorden / 8 Vragen

Waarom de consumentenbond? Zijn we vergeten dat dit forum van Kassa! is? ;o)

NatureTravel
door NatureTravel - Apr 16, 2004 om 11:50
646 Antwoorden / 8 Vragen

Het produkt dat u kocht voldoet kennelijk aan de eisen die het produkt zelf biedt. het functioneert dus zoals verwacht mag worden.
Echter, de uitbreiding die uw zoontje zo graag wil hebben zijn niet meer verkrijgbaar of de winkelier wil het niet bestellen.
Dat laatste kunt u de winkelier niet kwalijk nemen. U zou hem immers op onnodige kosten jagen om dat ene produkt te kunnen bemachtigen.
Wellicht doet u er verstandig aan om een grotere speelgoedwinkel te benaderen, zoals ToysRus. Zij kopen waarschijnlijk wat meer dan die 5 artikelen in en kunnen op die manier aan uw verzoek voldoen.

Succes

si
door simone1 - Jul 16, 2004 om 10:43
1 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas is er maar weinig van Imaginext te koop in Nederland. Helaas kan ik de reus niet aanbieden, maar wel alle nieuwe producten die op de fisherprice site staan. Zoals Eldwin / Roderick / Fang the spider / Ivan / etc. Allemaal nieuw en ongeopend in doos. Ik hoop dat ik u hiermee kan helpen uw Imaginext uit te breiden.