li
door lijzengakok Nov 14, 2006 om 20:16
Vrije tijd & tuin

Mol in het gazon

Hallo,

Heeft iemand een goede tip om verlost te zijn van mollen in de tuin (gazon)?

Alvast bedankt.

459 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 14, 2006 om 20:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er vanuit gaande dat je niet de Talpa direkteur bedoelde,  grapje...

maar met flessen half ingegraven in elk gat, dit geeft een vreselijk fluitend geluid, en ze vluchten naar de buren... en later kun je het statiegeld weer gebruiken als de mol weg is, wel eerst leeg drinken, proost..

ve
door verwijderd - Nov 14, 2006 om 20:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als er een ding is waar mollen een pleurishekel aan hebben, dan is dit wel herrie. De meest bekende tip is om bijvoorbeeld een leeg bierflesje, sausflesje of desnoods een stuk tuinslang in een molshoop te plaatsen. Je weet dat als je over de halsopening van een fles blaast, dat je dan een fluittoon krijgt. Laat de wind zijn werk doen en de mol zal a) de fles naar de glasbak gaan brengen (maar die kans is erg klein) of b) bij de buren een nieuw gangenstelsel graven.

Mvgr - B

ve
door verwijderd - Nov 14, 2006 om 20:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

bestrijden van mollen

ff doorlezen dan komt u er wel vanaf

ve
door verwijderd - Nov 14, 2006 om 21:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

"labswans@ hier komen slechts zeer dieronvriendelijke zaken voor en de laatse is mi ook nog verboden. De flesoplossing (eerst leeg te drinken door Gozik) zie ik niet in uw verwijzing hoewel dat wel een goede en wel naar de zin van de Partij voor de Dieren oplossing is.

ve
door verwijderd - Nov 15, 2006 om 00:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een mollenklem is zeer effectief..... maar daarna, wat dan? Ze zullen terug komen indien u verder niets meer doet.

Daarom kunt u het beste rondom uw (gehele) tuin zogenaamd 'dubbeltjesgaas' (gaas met gaten ter grootte van een dubbeltje)maken, doe dit dan tegen de erfgrens aan - nog wel op uw grond dus (voordat we hier weer andere problemen moeten bespreken....).

Graaf hiervoor een sleuf rondom uw tuin van ongeveer 50 cm diep. Dan dat gaas er in en onderaan een stuk (ongeveer 10-15 cm)omgebogen naar buiten toe. Zorg er ook voor dat aan de bovenzijde een stuk van ongeveer 10 cm uitsteekt, recht om hoog. Op deze wijze kan een mol niet (eventueel) boven de grond uw tuin in kruipen.

Het is een beetje werk, maar daarna zult u  (zeer) vele jaren geen last meer hebben van mollen, neem dat maar van mij aan.

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Nov 15, 2006 om 01:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat zou ik dan maar niet doen zolang die mol er nog zit.
Anders komen ze dus nooit meer weg.

ve
door verwijderd - Nov 15, 2006 om 17:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

er wordt gevraagd om goede tips om van die mollen af te komen

deze werken en het gat niet om hoe diervriendelijk ze zijn dat is een andere discussie m.i.

ve
door verwijderd - Nov 15, 2006 om 17:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het Dubbeltjes gaas kost wel vele hele euro's en veel werk, en weet je wel dat ze erg diep kunnen graven, en ook nog wandelen, dus bovengronds, dus 100% garantie, nee dus.. meer voor konijnen in de tuin, die niet door de buren met kerst geslacht mogen worden, dus binnenhouden dieren, en dan toch een vrijheid geven.. daarvoor is het meer geschikt.

De regenpijn los halen en tijdelijk in een gangetje zetten, en moeder natuur ver"DRIJFT"het probleem zelf, hopelijk geen hoosbui, zodat ze kunnen vluchten, maar de flessen leeggedronken door mij geven dubbel plezier, zowel voor mij als de buren die nu de Talpa krijgen.. dit is Latijns voor mol..

ve
door verwijderd - Nov 15, 2006 om 18:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi

er zijn ook mensen die gespecialiseerd zijn in mollen vangen, die komen ook vaker langs dan een keer, misschien dat er bij u in de buurt ook zo'n iemand is , misschien op te zoeken bij google als"mollenvanger"

succes

ve
door verwijderd - Dec 14, 2006 om 17:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, u zou bij een dierenarts in de buurt kunnen informeren. Zo een advies kost u niks en zo komt u toch op een diervriendelijke manier van de mollen af. Misschien dat de dierenambulance ook wel diervriendelijke foefjes heeft.

Succes!