Ook slechte ervaringen met Otto?
Ik heb nog nooit zulke slechte ervaringen gehad als met Otto, zijn er nog meer mensen die hetzelfde ondervonden hebben als ik? Voor een duidelijk beeld hier het verhaal omtrent mijn bestelling van tuinmeubelen bij Otto: Op 5 apr heb ik o.a. 2 tuinbanken besteld. Op 16 apr krijg ik brief dat ik het bedrag waarvoor ik kan bestellen heb overschreden en daarom eerst een bedrag van € 160,00 moet vooruitbetalen. Totdat dit bedrag binnen is, worden gegevens van de bestelling vastgehouden. Dit heb ik meteen gedaan via girotel. 2 dagen later gebeld met Otto: kan nog wel 5 dagen duren voordat mijn betaling in systeem zichtbaar is en pas dan gaat leveringstermijn van 2 weken in (!) Op 24 april krijg ik bericht dat de 2 tuinbanken binnenkort bezorgd zullen worden. Vervolgens zie ik op 17 mei op de website dat de 2 tuinbanken bij de verwerkte retouren staan. Ik heb meteen een e-mail gestuurd met de vraag wat dat te betekenen heeft. Wanneer ik niet meteen antwoord krijg, klantenservice weer gebeld en de telefoniste deelt mij mee mij dat de banken beschadigd waren en daarom retour zijn gegaan. Vervolgens krijg ik op 21 mei ook antwoord op mijn e-mail: “de vervoerder heeft inderdaad de 2 artikelen retour gestuurd. Volgens de gegevens was u 2 x niet thuis. Ik heb beide artikelen opnieuw besteld, en de levertijd is ca 2weken.” Vreemd, 2 tegenstrijdige berichten, bovendien heeft de bezorger geen berichten achtergelaten... Dan krijg ik 2 weken later een brief van Otto, gedateerd 22 mei, dat ik het bedrag waarvoor ik bij Otto kan kopen heb overschreden en dat ik eerst een bedrag van € 55,00 moet vooruitbetalen. Tot die datum worden de gegevens van mijn bestelling vastgehouden (!). Hierover heb ik boos opgebeld, want ik had al eens € 160,00 vooruitbetaald. De bestelling zal worden vrij gegeven, maar kan wel weer 2 weken duren (!). Op 18 juni maar weer eens gebeld met de klantenservice hoe het staat met mijn 2 tuinbanken: de 3-zits is er nog niet en de 2-zits ligt in het magazijn ter verzending. Kan nog weer 10 dagen duren! Op 20 juni mocht ik eindelijk 1 van de 2 bestelde tuinbanken ontvangen. Vervolgens lees ik op de website van Otto dat de andere bank sinds 26 juni naar mij onderweg is. Omdat dit natuurlijk al een keer eerder is misgegaan, heb ik op 5 juli maar weer eens e-mail naar Otto gestuurd met dringend verzoek erop te letten dat levering nu wel naar behoren geschiedt. Op 10 juli krijg ik antwoord: “De bestelling is inderdaad naar u onderweg.De vervoerder neemt contact met u op over de bezorging. Ik kan u op dit moment geen juiste leverdatum doorgeven.” Op 14 juli nog maar eens gebeld met de klantenservice en ja hoor, precies waar ik bang voor was: de vervoerder is 2 keer langs geweest op 10 juli en er was niemand thuis, weer zonder bericht achter te laten, en de bank gaat weer retour naar Duitsland en moet opnieuw besteld worden. Gaat weer twee weken duren (!) Wat een slechte logistiek!!!
prinsesje39.
Als je bij Otto koopt vanwege de credietfaciliteiten bedenk dan wel:
1. Otto is meestal duurder dan vele winkels.
2. Kwaliteit soms twijfelachtig.
3. De te betalen rente is te hoog ondanks de ingreep van Zalm.
Zou een continue crediet bij een NORMALE bank niet beter zijn? (dus niet de bank waar bovengenoemd persoon is gaan werken) en koop in een normale winkel. Voordeel is een lagere rente, betere vergelijkings mogelijkheid van artikelen, lagere prijs, minder kans op fouten en problemen, omdat je niet afhankelijk bent van nitwitts aan de telefoon.
Groeten Harrie
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html of wel nog een verwijzing e3n ook deze http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/162.html schadevergoeding bij wanprestatie
Boeiend, op deze wijze bestellen bij een "verzendhuis".
Slechte zaak mbt de transporteur. Mijn advies: Zend Otto een brief waarin u hen in gebreke stelt m.b.t. het tot heden niet nakomen van een overeenkomst. Stel hen aansprakelijk voor de kosten en stel dat u thans de levering binnen 14 dagen verwacht met ook melding aan u wanneer de levering plaats vindt. Stel vervolgens dat indien hieraan geen gehoor wordt gegeven , u de koopovereenkomst als ontbonden zult beschouwen en uw aanbetaling (extra) terugverwacht (met rente want dat berekent Otto ook) inclusief een vergoeding voor de kosten die u heeft moeten maken m.b.t. de navraag en deze brief. Otto kan zich m.i. niet verschuilen achter een expedieu, dat is uitsluitend wel hun probleem.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Populair in Vrije tijd & Tuin
Buurvrouw heeft heg verwijderd
buurvrouw heeft de heg verwijderd die op haar grond stond en nu is alle privacy weg. mag dit zomaar? en is ze verplicht om er een nieuwe schutting of iets neer te zetten. tis gewoon een giga doorkijk tuin. geen privacy niks meer (edit, foto verwijderd - redactie) Lees meer
Woningbouw haalt beschutting weg
Wij wonen nu 9 jaar in onze huurwoning, en achter ons huis zit nog een stukje grond wat eigenlijk bij ons huis hoorde, maar de vorige bewoners hadden dit aan de buren gegeven omdat deze er niks mee deden.... Dit hebben wij jaren geleden terug proberen te krijgen maar op een of andere manier mochten de buren dit houden omdat ze dit al 5 jaar hadden.
Nu zijn de buren verhuist en hebben dit st
...
Lees meer
kattenverjagers, werkt dat?
Ik houd van katten, maar niet in mijn tuin.
Op zoek naar een 'kattenverjager' kom ik taaloze apparaten tegen, die allemaal werken met geluidssignalen. Op batterij, zonne-energie en het stroomnet. Goedkoop zijn ze niet!
Wie heeft hier ervaring mee? Werkt het echt en welke zijn de moeite van aanschaffen waard?
Lees meer