pr
door prinsesje39 Jul 15, 2007 om 08:37
Vrije tijd & tuin

Ook slechte ervaringen met Otto?

Ik heb nog nooit zulke slechte ervaringen gehad als met Otto, zijn er nog meer mensen die hetzelfde ondervonden hebben als ik? Voor een duidelijk beeld hier het verhaal omtrent mijn bestelling van tuinmeubelen bij Otto: Op 5 apr heb ik o.a. 2 tuinbanken besteld. Op 16 apr krijg ik brief dat ik het bedrag waarvoor ik kan bestellen heb overschreden en daarom eerst een bedrag van € 160,00 moet vooruitbetalen. Totdat dit bedrag binnen is, worden gegevens van de bestelling vastgehouden. Dit heb ik meteen gedaan via girotel. 2 dagen later gebeld met Otto: kan nog wel 5 dagen duren voordat mijn betaling in systeem zichtbaar is en pas dan gaat leveringstermijn van 2 weken in (!) Op 24 april krijg ik bericht dat de 2 tuinbanken binnenkort bezorgd zullen worden. Vervolgens zie ik op 17 mei op de website dat de 2 tuinbanken bij de verwerkte retouren staan. Ik heb meteen een e-mail gestuurd met de vraag wat dat te betekenen heeft. Wanneer ik niet meteen antwoord krijg, klantenservice weer gebeld en de telefoniste deelt mij mee mij dat de banken beschadigd waren en daarom retour zijn gegaan. Vervolgens krijg ik op 21 mei ook antwoord op mijn e-mail: “de vervoerder heeft inderdaad de 2 artikelen retour gestuurd. Volgens de gegevens was u 2 x niet thuis. Ik heb beide artikelen opnieuw besteld, en de levertijd is ca 2weken.” Vreemd, 2 tegenstrijdige berichten, bovendien heeft de bezorger geen berichten achtergelaten... Dan krijg ik 2 weken later een brief van Otto, gedateerd 22 mei, dat ik het bedrag waarvoor ik bij Otto kan kopen heb overschreden en dat ik eerst een bedrag van € 55,00 moet vooruitbetalen. Tot die datum worden de gegevens van mijn bestelling vastgehouden (!). Hierover heb ik boos opgebeld, want ik had al eens € 160,00 vooruitbetaald. De bestelling zal worden vrij gegeven, maar kan wel weer 2 weken duren (!). Op 18 juni maar weer eens gebeld met de klantenservice hoe het staat met mijn 2 tuinbanken: de 3-zits is er nog niet en de 2-zits ligt in het magazijn ter verzending. Kan nog weer 10 dagen duren! Op 20 juni mocht ik eindelijk 1 van de 2 bestelde tuinbanken ontvangen. Vervolgens lees ik op de website van Otto dat de andere bank sinds 26 juni naar mij onderweg is. Omdat dit natuurlijk al een keer eerder is misgegaan, heb ik op 5 juli maar weer eens e-mail naar Otto gestuurd met dringend verzoek erop te letten dat levering nu wel naar behoren geschiedt. Op 10 juli krijg ik antwoord: “De bestelling is inderdaad naar u onderweg.De vervoerder neemt contact met u op over de bezorging. Ik kan u op dit moment geen juiste leverdatum doorgeven.” Op 14 juli nog maar eens gebeld met de klantenservice en ja hoor, precies waar ik bang voor was: de vervoerder is 2 keer langs geweest op 10 juli en er was niemand thuis, weer zonder bericht achter te laten, en de bank gaat weer retour naar Duitsland en moet opnieuw besteld worden. Gaat weer twee weken duren (!) Wat een slechte logistiek!!!

1936 5 Rapporteer

opa60
door opa60 - Jul 15, 2007 om 08:56
4 Antwoorden / 2 Vragen

misschien beter naar een gewone winkel gaan,kun je het gelijk mee nemen !

harrie
door harrie - Jul 15, 2007 om 09:21
765 Antwoorden / 36 Vragen

prinsesje39.

Als je bij Otto koopt vanwege de credietfaciliteiten bedenk dan wel:

1. Otto is meestal duurder dan vele winkels.

2. Kwaliteit soms twijfelachtig.

3. De te betalen rente is te hoog ondanks de ingreep van Zalm.

Zou een continue crediet bij een NORMALE bank niet beter zijn? (dus niet de bank waar bovengenoemd persoon is gaan werken) en koop in een normale winkel. Voordeel is een lagere rente, betere vergelijkings mogelijkheid van artikelen, lagere prijs, minder kans op fouten en problemen, omdat je niet afhankelijk bent van nitwitts aan de telefoon.

Groeten Harrie

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 15, 2007 om 10:12
16885 Antwoorden / 202 Vragen

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html of wel nog een verwijzing e3n ook deze

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/162.html schadevergoeding bij wanprestatie

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 15, 2007 om 11:24
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Boeiend, op deze wijze bestellen bij een "verzendhuis".

Slechte zaak mbt de transporteur. Mijn advies: Zend Otto een brief waarin u hen in gebreke stelt m.b.t. het tot heden niet nakomen van een overeenkomst. Stel hen aansprakelijk voor de kosten en stel dat u thans de levering binnen 14 dagen verwacht met ook melding aan u wanneer de levering plaats vindt. Stel vervolgens dat indien hieraan geen gehoor wordt gegeven , u de koopovereenkomst als ontbonden zult beschouwen en uw aanbetaling (extra) terugverwacht (met rente want dat berekent Otto ook) inclusief een vergoeding voor de kosten die u heeft moeten maken m.b.t. de navraag en deze brief. Otto kan zich m.i. niet verschuilen achter een expedieu, dat is uitsluitend wel hun probleem.

pr
door prinsesje39 - Jul 15, 2007 om 11:24
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hier heb ik wat aan, ik ga meteen aan de slag met een brief, bedankt!