ru
door ruig Jun 11, 2004 om 10:32
Vrije tijd & tuin

Problemen met Asics hardloop schoenen

Ik ben een zeer regelmatig hardloper, loop zo'n 3 keer per week en ongeveer 8km per keer. Ik koop ieder jaar nieuwe schoenen om er zeker van te zijn de beste demping te hebben. Ik koop afwisselend Nike en Asics. Nike biedt iets meer demping terwijl Asics een iets betere schoen heeft...had. Tot m'n laatste paar, waar ik op de linker voet zoveel druk punten heb dat ik die helemaal stuk loop.


Volgens mij is dit een fout in de maatvoering van de schoen - zodra ik weer op mij oude schoenen ga lopen gaat het weer goed. Normaal koop ik de schoenen bij een officiele hardloop winkel met een terugkeer garantie - helaas nu niet. Ik heb ze bij Daka in Rotterdam gekocht en die geven min of meer aan er niets aan te kunnen/willen doen omdat zij denken dat het niet aan de schoen ligt. Heel vreemd overigens, want de eerste verkoper die ik sprak gaf aan dat het vaker voorkwam bij Asics, toen ik daadwerkelijk de schoenen kwam terugbrengen kreeg ik te horen dat ik de eerste met problemen zou zijn. Overigens, een collega heeft dezelfde problemen met een ander type Asics gehad.


Inmiddels heb ik Asics opgebeld en die zijn bereid er na te kijken, maar nu wil Daka ze weer niet opsturen omdat ze eerst zeker willen zijn dat Asics de kosten voor hun rekening neemt. Al met al slechte services, en ik loop nu al weer 4 weken op mijn oude schoenen.


Iemand enig idee hoe ik de druk op Daka en Asics kan opvoeren? Bij voorbaat dank!

1287 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

user123
door user123 - Jun 14, 2004 om 21:39
1346 Antwoorden / 3 Vragen
0

Mogelijk kunt u de schoenen zelf opsturen naar Asics?

Druk opvoeren ?
- Aangetekend schrijven
- Op zaterdagmiddag gaan klagen
- "subtiel" laten merken dat u lid bent van een grote vereniging
- Op z'n tijd een compliment geven (stroop smeren)
- Onderzoeken of er een geschillencommissie is
- Leverings en garantie voorwaarden opvragen (en doorspitten)
- Vaak en lang contact opnemen met de winkel
- Zoeken naar een bereidwillige medewerker
- Geld terug eisen
- Brieven schrijven, daarin om een schriftelijk antwoord binnen 7 dagen eisen.
- Uw vrouw (of man) contact op laten nemen zodat alles nog een keer moet worden uitgelegd.
- Het verhaal aangetekend -expres foutief- weergeven zodat men delen moet gaan rechtzetten.

En als dat niet lukt : Joop de Beukelaar inschakelen.

jojodive1
door jojodive1 - Oct 17, 2004 om 21:39
6 Antwoorden / 1 Vragen
0

Koop in ieder geval je volgende paar wel bij een in hardlopen gespecialiseerse winkel, adressen kun je o.a. in het blad Runnersworld vinden. Ik zou in jouw geval met je schoenen naar een speciaalzaak gaan, en deze mensen laten beoordelen of deze schoen wel bnij jouw voet past. Is dit het geval, dan kunnen ze misschien via een inlegzooltje o.i.d. je probleem verhelpen, blijkt men je echter een totaal verkeerde schoen "aangesmeerd" te hebben dan meot je hopen op een inruil aanbieding. Ga je schoenen kopen, let dan vooral niet op een merk, maar voel vooral (In iedere gespecialiseerde zaak mag je met de schoenen zowel op een band, alsook op straat een stukje lopen) of de schoen goed aanvoelt. Aan de hand van je oude schoenen kan men zien of je een neutrale schoen nodig hebt, of juist een schoen met extra demping aan de binnen of buiten kant.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

Ro
Rob30-06 - May 8, 2024 om 21:03
Huishouden & energie

Oude stroom meter verplicht vervangen ?

Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer