ti
door tijmes Nov 12, 2008 om 17:29
Vrije tijd & tuin

Reparatie spiegellijst

hallo,

Ik heb een oude spiegellijst, weliswaar beschadigd, afgewerkt met een soort gips?

Weet iemand hoe ik het kan repareren of waar ik hier info over kan vinden.

Ik ben erg benieuwd.

Hanne

6994 6 Rapporteer

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Nov 13, 2008 om 00:39
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Hanne,

Met een iets vochtig doekje (water) kun je gips dat bijna hard is ook prachtig glad maken i.p.v. schuren of schrapen.
Daarna met een zelfde kleur (hoogglans) lak erover.

Neem de tijd ervoor en doe niet teveel ineens, dan wordt het vast weer mooi.

Hardware ERror MAN.

poltol
door poltol - Nov 13, 2008 om 11:13
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Beste Hanne,

U kunt het proberen met vulmiddel voor gips wanden. Koopt u in de bouwmarkt. Het spul lekker dik houden, dus weinig water toevoegen, en dan [min of meer] in vorm aanbrengen. Goed laten drogen en dan modelleren naar de rest van de lijst. Dat kan met een mesje en schuurpapier. Eventueel daarna nog een keer in smeren met dun vulmiddel en weer model schuren.

Succes, poltol

ti
door tijmes - Nov 13, 2008 om 11:15
2 Antwoorden / 4 Vragen

hallo,

Bedankt voor de reeds gegeven antwoorden, maar in hoeverre hecht gips aan hout, moet er een toevoeging door het gips?

groetjes

Hanne

poltol
door poltol - Nov 14, 2008 om 21:30
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo Hanne,

Gewoon proberen. Niets toevoegen voor de hechting. Het moet met gipsvulmiddel lukken. Mocht het echt niet lukken dan kunt het nogeens proberen met houtvulmiddel [dat men ook gebruikt om rotte kozijnen te repareren]. U kunt dan dezelfde werkwijze volgen.

Succes, poltol

xa
door xandertje - Oct 12, 2012 om 22:53
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hey Hanne.

Licht eraan je hebt ook hobby winkels,
bijvoorbeeld dezen hobbywinkel in Zwalmen Limburg

http://www.robbelien.nl/shop/zoeken/gips

heer heb je ook gips op staan, ik denk zelf als je gips van een bouwmarkt haalt misschien grof is,

groet xander
( wil geen reclame maken, ik ben ook op zoek naar een goede vulmiddel )

zoekster
door zoekster - Oct 12, 2012 om 23:02
10968 Antwoorden / 34 Vragen

Topic is 4 jaar oud. Laten we hopen dat Hanne in die tussentijd een oplossing heeft gevonden voor de spiegellijst.