be
door bergje Mar 28, 2004 om 17:55
Vrije tijd & tuin

SACD speelt niet

De nieuwste CD van Boudewijn de Groot is een Super Audio CD. Nu heb ik een Aiwa DVD-systeem van een jaar oud en die speelt hem niet af (overigens éénmaal ineens wel!).
Navraag bij de leverancier van de DVD/CD-speler leert dat vele wat oudere DVD- home-audioapparatuur de SACD niet speelt. Van de nieuwste apparatuur kan slechts worden beoordeeld of hij het doet, door zo'n cd in het apparaat te stoppen.
Ik kan de CD dus niet spelen en voel mij in de maling genomen door de electronica-industrie.
Ben ik de enige?

1831 3 Rapporteer

tetter
door tetter - Apr 16, 2004 om 13:08
174 Antwoorden / 14 Vragen

De SACD standaard definieert 3 soorten SACD. De eerste twee types bevatten alleen Direct Stream Digital gegevens. De SACD met één laag kan 4,7 GB aan gegevens bevatten terwijl de dubbel gelaagde SACD tot iets minder dan 9 GB aan gegevens kan dragen. Het derde type SACD ‘SACD Hybrid’ combineert een SACD laag van 4,7 GB met een laag van een gewone audio CD. Op die manier kan de Hybrid SACD gespeeld worden op de meer dan 700 miljoen cd spelers die in circulatie zijn. De Hybrid SACD is dan ook de link tussen deze nieuwe technologie en de bestaande audio cd. Het is dan ook belangrijk dat je indien je geen nieuwe cd-speler wenst te kopen je alleen maar Hybrid SACD’s kan aanschaffen. De andere types SACD zal je niet kunnen afspelen op je cd-speler.
ps. de SACD van Boudwijn de Groot is een hybride SACD !! Advies: Even terug naar de platenzaak om de CD te laten 'testen'

jr
door jrmusic - Apr 16, 2004 om 13:08
6 Antwoorden / 0 Vragen

De SACD van Boudewijn de Groot is een zgn Hybride SACD en zou het op iedere gewone CD-speler en SACD-speler moeten doen. Ook op een DVD-speler zou deze het moeten doen. Doet de SACD het WEL in de CD-speler dan zou ik de DVD-speler laten controleren. Doet de SACD het ook NIET op de gewone CD-speler dan zou ik terug gaan naar de winkel en de SACD om laten ruilen.

aj
door ajbvisser - Jul 25, 2004 om 20:29
3 Antwoorden / 2 Vragen

Heb hetzelfde probleem in een gewone audio cd speler. Op de cd staat dat deze cd op elke audio cd speler af te spelen is echter niet op de JCV XL-F 3000 heb hetzelfde probleem gehad met een CD van de Poema's. Speelt in de auto, in de dvd speler maar niet in de cd speler. De cd speler heeft alleen problemen hybride cd's, 'normale' heeft ie geen problemen mee. Ook in een andere JVC XL-F 3000 lukt het niet en de winkel zegt dat de cd goed is en in elke cd-speler moet werken.