elbert_1
door elbert_1 Jun 26, 2012 om 20:39
Vrije tijd & tuin

Salvia superba helemaal of half terugsnoeien na bloei?

Goedenavond!

De Salvia superba in mijn tuin raakt uitgebloeid. Er zitten nog wel zij-aren aan. Vorig jaar heb ik de uitgebloeide toppen er uit geknipt, maar het duurde toen behoorlijk lang voordat de zij-aren ook gingen bloeien.

Mijn vraag is:
Is het beter de Salvia superba, na de eerste bloei, meteen bij de grond af te knippen om een tweede bloei te forceren?
Of toch eerst nog deze zij-aren laten rijpen?

Alvast hartelijk bedankt voor het meedenken en een eventueel antwoord!

vriendelijke tuingroetjes,

Elbertine

920 1 Rapporteer

gr
door grootvader_1 - Jun 26, 2012 om 21:11
153 Antwoorden / 44 Vragen

Stel zo'n vraag nu eens op de (vara)site "Vroege Vogels.
Daar zitten die mensen die dol zijn op dat soort vragen van wat kruipt/groeit en bloeit daar?

Overigens kunt u ook zo'n vraag gewoon op Google deponeren of op de site Intratuin.

De Vrije Vogel