be
door bengerda Oct 20, 2010 om 11:06
Vrije tijd & tuin

Stedentrip

Ik heb een stedentrip reis geboekt bij DFDSSeaways,voor een weekendje shoppen in New Castle 4 pers, zij spreken van een prijs & een actueele prijs daarin is opgenomen een post bijkomendekosten ik heb met de aanbieder gebeld en gevraagd wat deze kosten zijn, zij kunnen dat echter niet aangeven, en het komt ook niet voor op de boekingssite.
Deze kosten behelsen wel zo`n 1/5 van de totaalprijs. (420.Euro)
Heb ik als klant het recht om te weten waarvoor ik betaal ?

5438 11 Rapporteer

jscholtes
door jscholtes - Oct 20, 2010 om 11:14
777 Antwoorden / 31 Vragen

Kijk eens even naar andere aanbieders dan. De stedentrip zelf is zeker aanbevelenswaardig. De DFDS organisatie hebben wij geen klagen over; goed verzorgd, voldoende keuzes in extra, luxere, zaken. In basis een verzorgde reis waar we samen met onze kinderen nog vaak op een leuke manier aan terugdenken. ('We expect to arrive at IJmuiden')

jan118
door jan118 - Oct 20, 2010 om 13:01
8 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik mij niet vergis mogen reisorganisaties nog maar 1 prijs rekenen. En dat is de prijs waarvoor ze het aanbieden. Bijkomende kosten zo als luchthavenbelasting en zo dat moet in de prijs zijn verwerkt. Zo dat u niet voor verassingen komt te staan. Als ze zelf niet weten wat de extra kosten zijn dan zal ik die niet betalen en anders de rijs annuleren.

merryweather
door merryweather - Oct 20, 2010 om 13:12
50 Antwoorden / 0 Vragen

Een vijfde deel gaat hier wel om € 84,00 dus ,geen kattenpies en zou ik zeker niet betalen zonder dat ik wist waar dit voor was.
Helemaal van de zotte dat ze dit niet kunnen uitleggen aan u en dus gewoon maar wat in rekening brengen als je het letterlijk bekijkt en hoezo de actuele prijs? De website wordt onderhouden dagelijks dus wat op de website vermeldt staat is de actuele prijs

Overigens is het idd zo dat de prijs transparant moet zijn tegenwoordig dus geen eurocent bijkomende kosten na boeking
Het een en ander hangt af van hoe graag u deze trip wil maken en of u die extra kosten ervoor over hebt natuurlijk.

lapjeskat
door lapjeskat - Oct 20, 2010 om 14:58
90 Antwoorden / 40 Vragen

Hallo Bengerda.
Heb jij een telefonische boeking gedaan of per internet?
Wij gaan regelmatig met DFDS naar New Castle en zijn altijd zeer tevreden. De aanbiedingen van DFDS zijn gebaseerd op de goedkoopste binnenhut. Als je per internet boekt dan krijg je op de rechterzijde van de pagina direct het totaalbedrag.
Er komen extra kosten bij als je bv kiest voor een buitenhut, commodore of Commodore de luxe, maaltijden of een extra nacht verlenging.
Voordat je definitief boekt krijg je een duidelijk gespecificeerd overzicht van alle eventueel bijkomende kosten. Ik ben nog nooit verborgen kosten tegen gekomen.

an
door anton11 - Oct 20, 2010 om 15:16
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Bengerda, u geeft een aantal dingen niet aan, is het een geoorganiseerde reis?,onder begeleiding? zo ja, dan heeft de reiziger vak mee te maken met facultatiev excursies dat apart worden afgerend, dit wordt vak aangeboden door u vriendelijk reisleider of chauffeur, houd rekening mee dat z`n sloderige 40% van de betalde bedrag verdwijnen (commissies) in de zaken van de gene dat de excursies aan u verkoopt, hiermee zijn mensen vak te duur uit, bovendien loopt de overheid ook e.e.a. mis aan sociaal premies, ooit wel eens gedacht waaroom minimum loon betaald word aan deze mensen om vervolgens lange dagen te maken waar de overuuren voor eigen rekening zijn? welkom in de reiswereld, maar stel vooral niet te veel vragen.
veel reis plezier

be
door bengerda - Oct 20, 2010 om 15:45
1 Antwoorden / 1 Vragen

Beste mensen . Als U eens gaat naar de site van DFDS, en doe de boeking zonder eind bevestiging als volgt . U gaat met 4 pers op 19-11-2010 en terug op 21-11-2010 , U kiest een binnenhut 4 pers met 2 stapelbedden ( Euro 200 ) dan kiest U een 7 seas onbijt ( heenreis ) + 7 seas onbijt terugreis , U neemt tevens een annuleringsverz . De transfer per bus van de boot naar NC en terug is niet inbegrepen en kost 10 eu p.p, ook komt daar nog bij brandstof toeslag 48 eu.
Het eind bedrag is 421 eu .
Dus 200 hut
Brandstof 48
Ontbijt = 25 p.p = 100
4x bus a 10 =40
Anul verz 33
Deze kosten zijn wel vermeld op de rek na boeking maar krijgt U niet op de boekingsite, dus je ziet niet rechts waar de rek uit is opgebouwd maar krijg direct het eindbedrag, zou je eigenlijk willen weten voor dat je akkoord gaat.

ke
door keesdekoning - Oct 20, 2010 om 16:03
4 Antwoorden / 1 Vragen

Bij het boeken ven een stedentrip bij DFDS verschijnt na het kiezen van de trip en vertrekdatum afhankelijk van de beschikbaarheid een aantal mogelijkheden waarbij met name de hutaccommodatie op heen- en/of terugreis sterk kan varieren. Rechtsboven staat afhankelijk van het aanbod steeds een andere totaalprijs. Specificatie ontbreekt.

Bij het boeken ziet men dus wel wat totaal moet worden betaald voor het arrangement van keuze, maar een specificatie wordt niet gegeven. E.e.a. voldoet m.i. wel aan de thans geldende code m.b.t. all-in-prijzen.

mo
door mof - Oct 20, 2010 om 17:12
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Heel simpel: Ja. Het bedrijf moet kunnen uitleggen waarvoor de kosten gemaakt worden.
Of je na uitleg mag afzien van het pakket hangt echter van de algemene voorwaarden af. Ook als je het niet met de bijkomende kosten eens bent kun je niet zomaar onder de overeenkomst uit: de kosten moet je vooraf laten specificeren zodat je in je beslissing er rekening mee kunt houden wat je wensen zijn.

Na de overeenkomst te hebben gesloten heb je eigenlijk toestemming gegeven aan het bedrijf de kosten te maken.

Kan alleen nog ws. iets met bedrog, of niet transparante voorwaarden ontbonden worden of zoiets.
En als het een pakket was, dan wist je de totaalprijs van te voren en ben je akkoord gegaan om voor dat bedrag naar NEwcastle te gaan. Ergens maakt het dan toch niet meer zoveel uit hoe de kosten expliciet zijn ontstaan.

to
door tom1944 - Oct 21, 2010 om 01:20
24 Antwoorden / 1 Vragen

jscholtes woensdag 20 okt 2010, 11:14

Kijk eens even naar andere aanbieders dan. De stedentrip zelf is zeker aanbevelenswaardig. De DFDS organisatie hebben wij geen klagen over; goed verzorgd, voldoende keuzes in extra, luxere, zaken. In basis een verzorgde reis waar we samen met onze kinderen nog vaak op een leuke manier aan terugdenken. ('We expect to arrive at IJmuiden')

Is dit een antwoord, jscholtens? Maar wel commentaar op anderen.

ri
door riaria - Oct 21, 2010 om 11:02
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben 3 weken geleden weer naan Newcastle geweest met DFDS.Ik heb online geboekt ,ik had van tevoren berekend wat de kosten zouden zijn voor 2 personen incl.Seven Seas ontbijt en diner buffet,de prijzen van de maaltijden staan wel degelijk op d site!Ik kan alleen maar zeggen dat mijn ervaring met DFDS uitstekend is,dit was niet mijn eerste keer en zal zeer zeker de laatste ook niet zijn!Als U het kantoor in Ijmuiden belt,wordt U correct en heel vriendelijk ingelicht en alles wordt duidelijk verteld,ook de bijkomende kosten.

jscholtes
door jscholtes - Oct 22, 2010 om 00:12
777 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=tom1944 schreef op donderdag 21 okt 2010, 01:20]jscholtes woensdag 20 okt 2010, 11:14

Is dit een antwoord, jscholtens? Maar wel commentaar op anderen...

'Kijk eens even naar andere aanbieders dan' zie je niet als een antwoord? Ik begrijp uit je reactie dat je me volgt en mij als loslopend wild ziet. Dat mag maar val daar niet TS en de volgers van deze discussie hiermee lastig. Heb je zelf al een inhoudelijke reactie geplaatst op deze topic?