sa
door sallymarion Sep 25, 2006 om 14:47
Vrije tijd & tuin

Superlijm hoe verwijderen op je handen?

Beste lezer,

Heeft iemand ook ooit meegemaakt om per ongeluk superlijm toch op je hand geraakt? Dat is nu over mij gekomen.. gelukkig is mijn handen niet aan elkaar vastgeplakt...maar alleen vervelend dat het lijm nog op zit..ik wil graag dit verwijderen. Met welke middel moet ik beter verwijderen?

Ik hoop dat er een oplossing moet zijn, ik weet dat mijn domme fout is. Groeten van sallydekat.

66258 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 25, 2006 om 15:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met terpentine, maar ook dit kan huidirritaties veroorzaken.

Groet Richard

ve
door verwijderd - Sep 25, 2006 om 15:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een vettige substantie is dikwijls de oplossing, een vettige handcreme/plantaardige olie/boter of zoiets wil nog wel eens helpen.

Een beetje krabbelen met deze substantie versneld het. Van tevoren invetten kan dit soort problemen meestal voorkomen. Cyanoacrylaat lijm hecht niet aan vet/cq is een buffer tussen lijm en huid. Het te lijmen oppervlak mag absoluut niet vet worden.

Het beste is daarom toch wel latex handschoenen gebruiken.

groetjes Harrie

ve
door verwijderd - Sep 25, 2006 om 15:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

gewoon je handen een paar uur weken in het water,

ve
door verwijderd - Sep 25, 2006 om 15:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Marion,

dit kan iedereen overkomen..... probeer het, zoals reeds aangegeven, met aceton of terpentine. Hierna de handen goed wassen met zeep, liefst met bijv. 'Zwitsal'-zeep (of soortgelijk).

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Sep 25, 2006 om 20:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Als het aan de binnenkant van je hand zit, kan je het ook met een eeltvijl voorzichtig dunner maken. Daarna slijt het laatste beetje er sneller vanaf.
Helaas weet ik het uit eigen ervaring. Je bent dus niet de enige.

Veel succes.
Groeten Gnarfje

ve
door verwijderd - Sep 26, 2006 om 07:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is geen veilige manier om het te verwijderen van je handen.

Heb wel iets gelezen dat je het met aceton kan verwijderen maar dat is niet 100% veilig. Het tast wel je huid aan.

Het beste is laten slijten. Je kan ook iemand bij een ehbopost in een ziekenhuis vragen of zij iets hebben . Want als je met je handen of vingers geplakt zou zitten kom je er ook bij terecht.

ve
door verwijderd - Sep 26, 2006 om 07:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste lezer,

iedereen bedankt voor het oplossing en antwoord, het komt inderdaad goed. Mijn lijm zijn bijna weg door het middel. Verder laat ik langzaam vanzelf slijten.

Groet,

Sally de kat, Marion

ve
door verwijderd - Sep 30, 2006 om 11:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi

Ik heb ook een keer superlijm of secondelijm aan mijn handen gehad en toen heb ik een stukje keukenro gepakt en daar een klein beetje terpetine op gedaan en het was helemaal weg en dan moet je wel je handen met zeep wassen en ik had helemaal geen last van huidirritaties.

groeten Pascal

ve
door verwijderd - Sep 12, 2008 om 16:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

bijna elke vrouw, die gekleurde nagellak gebruikt, heeft wel een flesje nagellakremouver , met of zonder asseton, maakt niet veel uit, met ben je sneller bevrijdin de kast staan een paar drupels werken, gebeurt mij regelmatig , dat ik mijn vingers vast kleef.. tijdens het hobbien grrrr......