jantien
door jantien Apr 23, 2010 om 15:52
Vrije tijd & tuin

Tijdschrift opzeggen

Ik wil per direkt Pompoen opzeggen maar moet nog tot en met oktober het blad afnemen voor mijn kleinzoon die er niets aan vind. Hij had altijd de Pippo maar het schijnt zo te zijn als een kind 4 jaar wordt het abonnement zomaar omgezet wordt in de Pompoen. Wat vindt men hiervan? Ik dacht dat een abonnement op dit moment zo maar opgezegd kon worden maar dat is dus niet zo. Ik betaal per 3 maanden vooruit en het is nu tot en met mei betaald.
Graag een reactie.

3191 5 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Apr 23, 2010 om 16:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

hallo jantien,

Van Consuwijzer:
Klopt het dat abonnementen per 1 januari 2010 niet meer stilzwijgend verlengd mogen worden?

Nee, dit klopt niet. Voor abonnementen op bijvoorbeeld een krant, een tijdschrift of de sportschool, zijn de regels niet veranderd. Er ligt op dit moment wel een wetsvoorstel in de Kamer. De regering is er dus nog mee bezig. In dit wetsvoorstel wordt voorgesteld om de regels over stilzwijgende verlenging en opzegging voor dit soort abonnementen te veranderen. Dit is een wetsvoorstel, dus nog geen wet.

De regels voor het verlengen van abonnementen en lidmaatschappen blijven dus voorlopig nog hetzelfde.

Lees voor verdere info nog even hier

Met vr.gr.

tdehond
door tdehond - Apr 23, 2010 om 16:40
4744 Antwoorden / 9 Vragen

U heeft een abonnement afgesloten op Pippo, niet op Pompoen.

Heeft u destijds de algemene voorwaarden bijgekregen of een schriftelijke bevestiging aangaan abonnement?

In 1 van beide en zeker in de overeenkomst hoort te staan voor hoe lang u een abonnement op Pippo heeft gesloten.
Voor zover ik op internet aanbiedingen zie, is dat voor een jaar.

Dit kan m.i. niet stilzwijgend omgezet worden in een abonnement op een ander blad zonder uw instemming of u zou dit beding moeten kunnen terug vinden in de algemene voorwaarden van Pippo.

Het kan zijn dat abonnement van 1 jaar voor Pippo afloopt in October van dit jaar.

Leest dus eerst de overeenkomst duur op Pippo na ( begin- en einddatum).
Kunt u in a.v. niet terug vinden dat op leeftijd van vier jaar omgezet wordt in Pompoen, dan kunt u m.i. op grond van wijziging beding trachten kosteloos voortijdig te beëindigen.

Heeft u nu al schriftelijke bevestiging einde overeenkomst per october 2010. Zo niet dan raad ik u aan om begin vierde maand voor einde abonnement schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging abonnement stop te zetten. ( er geld vaak een opzegtermijn van 3 maanden voor een blad)
Kopie brief + verzend- en ontvangstbewijs bewaren tot schriftelijke bevestiging einde abonnement binnen is. Deze bevestiging 5 jaar bewaren.

stacey
door stacey - Apr 23, 2010 om 17:14
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--Dit kan m.i. niet stilzwijgend omgezet worden in een abonnement op een ander blad zonder uw instemming of u zou dit beding moeten kunnen terug vinden in de algemene voorwaarden van Pippo. --

Zo werkt het niet met dit soort bladen..........het zijn `meegroei` bladen, daar kun je jaren mee zoet zijn per leeftijdscatagorie als je niet opzegt.
Je kunt een kind niet 5 jaar lang een Pippo laten lezen ;-)
Lidmaatschappen komen vaak tot stand via kennismakingspakketten die op de creches en basischoolen worden uitgedeeld met proefnummer.

--PIPPO:
Voor peuters van 1-3 jaar.

Pompoen!
Maandblad voor kinderen van 3-7 jaar --

----Artikel 12 - Duurtransacties
1.De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
2.Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan heeft een looptijd van maximaal twee jaar. Indien is overeengekomen dat bij stilzwijgen van de consument de overeenkomst op afstand zal worden verlengd, zal de overeenkomst worden voortgezet als een overeenkomst voor onbepaalde tijd en zal de opzegtermijn na voortzetting van de overeenkomst maximaal één maand bedragen.---Algemene Voorwaarden

tdehond
door tdehond - Apr 23, 2010 om 17:42
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@ Stacey
De algemene voorwaarden verwijzen naar de a.v. van de thuiswinkel branche. Niet specifiek naar die v.h. blad Pippo. Ik had eigenlijk gehoopt dat u de a.v. van het blad Pippo had gevonden.

Ik las wel op deze site de volgende waarschuwing:

Er wordt inderdaad gewerkt aan een wetsvoorstel dat nieuwe verlenging- en opzegtermijnen introduceert voor consumenten. Deze wetaanpassing van het Burgerlijk Wetboek wordt echter niet voor 2011 verwacht. Tot die tijd is het toegestaan om abonnementen op kranten en tijdschriften stilzwijgend met 12 maanden te verlengen en mag de opzegtermijn voor abonnementen op kranten en tijdschriften maximaal drie maanden zijn. Wordt de wet te zijner tijd van kracht, dan bevat die overigens alleen regels voor consumentenovereenkomsten. Abonnementen op vakinformatie die uit hoofde van beroep of bedrijf worden aangeschaft vallen daar in beginsel buiten.

stacey
door stacey - Apr 23, 2010 om 18:21
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=tdehond schreef op vrijdag 23 apr 2010, 17:42]@ Stacey
De algemene voorwaarden verwijzen naar de a.v. van de thuiswinkel branche. Niet specifiek naar die v.h. blad Pippo. Ik had eigenlijk gehoopt dat u de a.v. van het blad Pippo had gevonden.

Ik kwam via het blad uit bij deze voorwaarden, van de uitgever/distrubiteur dus ga er vanuit dat ze oor deze hele serie/abo gelden, heb althans zo gauw geen aparte av kunnen via voor de bladen.