en
door engeler Apr 28, 2012 om 16:37
Vrije tijd & tuin

TuinTotaal Blokhut

Zijn er meer mensen die klachten hebben over tuintotaal in Emmen en daar een blokhut hebben gekocht .
Wij hebben blokhut Laurens 3x3 gekocht met een overkapping van 3x3 deze sluit niet aan op de blokhut en moet zelf worden pasgemaakt door een verbinding zelf te maken. Je komt hier later pas achter als je het showroom exemplaar goed gaat bestuderen, tevens wordt er een gootset via internet aangeboden voor 160 euro en deze past ook niet, en kan alleen vervangen worden door 100 euro bij te betalen voor een heel andere exemplaar die je dan ook nog ergens anders op moet halen. Je rijdt dus een aantal keren naar Tuintotaal voordat je een antwoord hebt. Kortom een zeer slechte service.

7183 11 Rapporteer

pino123
door pino123 - Apr 28, 2012 om 17:00
2778 Antwoorden / 14 Vragen

Wat geeft Tuintotaal hier zelf over aan? Ik neem aan dat je geklaagd hebt?

en
door engeler - Apr 28, 2012 om 18:02
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ze geven geen reactie, en zeggen dat je het maar zelf moet oplossen, blokhut is natuurljk al betaald en al van tevoren geschildert dus je . komt er pas achter bij montage, net als de dakgoot waarvan ik de beugels op de modelblokhut in de winkel achteraf heb gepast en erzo achter kwam dat het nooit ging passen.

zo
door zoonpanda - Sep 17, 2013 om 20:59
9 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Wij hebben vorig jaar dus in 2012 een tuinhuisje Wilma bij tuintotaal in Emmen gekocht. Nadat we hem hadden opgebouwd adviseerden zij om jet huisje gelijk in de beits te zetten omdat het onbehandeld hout is. Dit hebben we gelijk gedaan met Rambo tuinbeits. Maar zijn er in de loop van tijd rare zwarte vlekken en enorme kieren ontstaan tussen de planken van de buitenkant van het huisje. Zelfs de deur krijg je niet meer fatsoenlijk dicht. Alles zet enorm uit als het ware. we hebben hun gemaild en de situatie uitgelegd maar tot op heden geen enkele reactie vanuit Emmen.

Grt,
Marco en Anneke.

en
door engeler - Sep 18, 2013 om 07:20
4 Antwoorden / 1 Vragen

Hoop dat meer mensen klachten zetten/melden op dit forum zodat Tuintotaal merkt dat het ze klanten gaat kosten en ze er gewoon niet mee weg kunnen komen, nadat je hun betaald hebt en de geleverde blokhut/tuinhuis hebt gekregen ,er ook voor hun een garantieverplichting is , en indien problemen zich voordoen met samenstellen en of achteraf met de aangeschafte artikelen , je ook mag verwachten dat ze het ook fatsoenlijk gaan oplossen en niet alleen zoveel mogelijk huisje verkopen en dan juist uiterst vriendelijk zijn.
Wilco

tu
door tuintotaal - Dec 9, 2013 om 12:21
4 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Marco en Anneke,

Dat is vervelend om te horen.

Het is nooit onze bedoeling geweest om geen reactie te geven op de mail.
Wij horen graag van jullie om te kijken wat we voor jullie kunnen betekenen.

Is het mogelijk dat jullie mij even bellen?

Met vriendelijke groet,

Nick
Tuintotaal

tu
door tuintotaal - Dec 9, 2013 om 13:20
4 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Wilco,

Bij deze wil ik graag nog even reageren over uw opmerking betreft onze service.

Bij de blokhut Laurens is het normaal dat de inkeping voor de luifel er zelf in gemaakt
dient te worden. Omdat u de blokhut via internet heeft besteld kon u dat natuurlijk ook
niet weten. Wanneer u in staat bent zelf een blokhut op te bouwen is een inkeping natuurlijk geen enkel probleem voor u, mits wij dit er bij vermelden. Dat is niet netjes van ons dat dit niet op de site stond vermeld.

Toen u naderhand bij ons in de winkel was om de goot na te bestellen is u een uitleg gegeven
over de inkeping in de luifel. Toen bleek dat de goot niet perfect was bent u opnieuw naar onze
winkel toegereden voor uitleg. Samen met u is toen besloten om een andere goot af te nemen
i.p.v. het teruggeven van het uitgegeven bedrag. Op de nieuwe goot heeft u 25% korting gehad om de gemaakte kosten (benzine + uren) te vergoeden. Totaal een korting van € 200,-

De goot die u in eerste instantie had besteld voeren wij niet meer in ons assortiment. Wij hebben
uitsluitend alleen nog de goot die u bij uw 2e bezoek heeft meegenomen. Wij leren ook elke dag weer bij en n.a.v. uw opmerking zijn wij gestopt met het aanbieden van de in 1e instantie door u bestelde goot.

Op het moment dat u voor de 2e keer de winkel verliet waren wij in de veronderstelling dat u met
een goed gevoel weer naar westerbork vertrok en wij u op een goede, nette manier hebben geholpen en tegemoet zijn gekomen.

Het spijt ons dan ook dat dit achteraf niet het geval is en wij na uw vertrek niets meer hebben vernomen behalve uw reactie op dit forum.

Natuurlijk bent u altijd welkom voor een kop koffie.

Met vriendelijke groet,

Nick
Tuintotaal

pino123
door pino123 - Dec 9, 2013 om 13:54
2778 Antwoorden / 14 Vragen

Beetje jammer alleen dat er een reactie 3 maanden later komt!

tu
door tuintotaal - Dec 9, 2013 om 13:58
4 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Pino123,

Wij waren niet op de hoogte van de opmerkingen op dit forum tot iemand ons
daar op wees.

Nogmaals onze excuses voor het ongemak.

Beter laat dan nooit.

Ook u bent altijd welkom voor een kop koffie.

Met vriendelijke groet,

Nick
Tuintotaal

en
door engeler - Dec 9, 2013 om 21:29
4 Antwoorden / 1 Vragen

Heer Nick,

Blokhut is gewoon is gewoon in de winkel besteld zonder enig instructie betreffende inkeping, alle balken moesten nl in verband gezaagd worden om de overgang er enigszins mooi te laten uitzien ,(en niet gewoon afzagen en een schroef er door!) en dan een gootset 12m, 360 euro(korting 200 euro) lijkt me wel erg duur voor alleen een goot met beugels?
Mvg Wilco

en
door engeler - Dec 9, 2013 om 21:52
4 Antwoorden / 1 Vragen

Moet trouwens 460 euro zijn nl 200 euro korting er is 260 euro betaald??

tu
door tuintotaal - Dec 11, 2013 om 12:47
4 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Wilko,

Wij waren in de veronderstelling dat toen u onze winkel uitliep tevreden was met de
oplossing die wij samen, in overeenstemming met u, hebben getroffen.

- De gordingen moesten ingekeept worden
Dit is niet vermeld in de verkoop, hier hebben wij onze excuses voor aangeboden.
- De goot voldeed niet aan de verwachting
Deze heeft u ingeruild en met een korting heeft u er voor gekozen een andere goot
aan te schaffen.

De korting was om u tegemoet voor de gemaakte benzine kosten en uw eigen uren.

Zoals in mijn eerdere bericht toegegeven is het niet vermelden van de inkepingen
niet netjes, en na uw opmerking hierover vermelden wij dit altijd in ons advies gesprek.

De goot die u in eerste instantie hebt gekocht en als niet goed heeft bevonden voeren
wij, dankzij uw opmerking, ook niet meer in ons assortiment.

Wij leren ook elke dag bij en met de feedback van onze klanten worden wij elke dag beter.

Het is nooit onze bedoeling geweest u slecht te behandelen. Daarom vinden wij het jammer
dat u onze service als slecht hebt ervaren. Vooral omdat wij dachten dat u tevreden de
winkel uitliep en naderhand, behalve op dit forum, geen contact meer hebt gezocht.

Mocht u behoefte hebben aan het gesprek dat bent u welkom in onze winkel.

Met vriendelijke groet,

Nick
Tuintotaal