We hadden maart 2012 een tegoedbon gekocht bij een turksrestaurant van 60,euro deze bon was tot 15 februari 2013 geldig. Nu is het restaurant van eigenaar gewisseld in mei 2012, (wat wij niet wisten) Op 8 januari 2013 het resaurant bezocht met 5 personen. Bij afrekenen werd de tegoedbon niet geaccepteerd, omdat de oude eigenaar deze uitgeschreven had, en hun daar niet verantwoordelijk voor zijn. Kan dit zomaar!!? wij zijn dus gewoon 60 euro kwijt.
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
De nieuwe eigenaar had bij de overname twee mogelijkheden: hij gaat verder met de bedrijfsvoering onder dezelfde naam, neemt de complete inventaris en voorraad over van de vorige eigenaar en daarmee ook de rechten en plichten; of de nieuwe eigenaar gaat niet verder onder de zelfde naam, gaat een ander concept aan en inventaris en voorraad wordt niet overgenomen.
Het is zuur en wrang dat uw tegoedbon nu niets meer waard is.
Hetzelfde zou ook bij een faillissement een waardeloze tegoedbon zijn geweest.
Ja, helaas. Jammer. Zonde geld. Je kunt een nieuwe eigenaar natuurlijk niet aansprakelijk stellen voor iets wat de vorige eigenaar betreft. Voor een eventuele schadevergoeding moet je dus bij de vorige eigenaar zijn.
[quote=sweeterlake schreef op zondag 13 jan 2013, 20:28]Ja en nee om precies te zijn.
De nieuwe eigenaar had bij de overname twee mogelijkheden: hij gaat verder met de bedrijfsvoering onder dezelfde naam, neemt de complete inventaris en voorraad over van de vorige eigenaar en daarmee ook de rechten en plichten; of de nieuwe eigenaar gaat niet verder onder de zelfde naam, gaat een ander concept aan en inventaris en voorraad wordt niet overgenomen.
Het is zuur en wrang dat uw tegoedbon nu niets meer waard is.
Hetzelfde zou ook bij een faillissement een waardeloze tegoedbon zijn geweest.
hallo, dank voor je reaktie, Het bedrijf is met het excact hetzelfde verder gegaan alleen nieuwe eigenaar, m.i. zoals u ook aangeeft blijven er rechten/plichten bestaan. Maar het punt is natuurlijk hoe krijg je het recht, de nieuwe eigenaar zegt van niets te weten "wat ook begrijpelijk is" over deze bon. De oude eigenaar opsporen en dit soort bonnen niet kopen, ja als je alles vantevoren weet dan dan had ik deze 60 euro niet eens gemist..;-)
[quote=dutch99 schreef op maandag 14 jan 2013, 10:02] Het bedrijf is met het excact hetzelfde verder gegaan alleen nieuwe eigenaar, Dus is er spraken van een totaal andere onderneming.
[quote=dutch99 schreef op maandag 14 jan 2013, 10:02] m.i. zoals u ook aangeeft blijven er rechten/plichten bestaan. Toch niet. Als een onderneming een andere eigenaar krijgt, kan het heel goed zijn dat die de rechten en plichten niet overneemt.
Het kan wel zijn dat de nieuwe eigenaar de lopende garanties overneemt.
[quote=dutch99 schreef op maandag 14 jan 2013, 10:02] Maar het punt is natuurlijk hoe krijg je het recht, de nieuwe eigenaar zegt van niets te weten "wat ook begrijpelijk is" over deze bon. De oude eigenaar opsporen en dit soort bonnen niet kopen, ja als je alles vantevoren weet dan dan had ik deze 60 euro niet eens gemist..;-) Al zou de oude eigenaar bekend zijn, dan nog kan men bij die oude eigenaar niet meer aankloppen. Men heeft zaken gedaan met de onderneming en niet met de eigenaar persoonlijk.
Altijd bij reservering (en ik neem aan dat u dat hebt gedaan) melden dat u een kado- of tegoed bon heeft. Dan komt u bij het afrekenen niet voor een verrassing te staan. Wel zo prettige voor beide partijen.
[quote=dearagain schreef op maandag 14 jan 2013, 16:30] *overigens had ik de nieuwe eigenaar wel even ingepeperd, dat dit het laatste bezoek aan zijn restaurant was Ik vind dat persoonlijk totaal nergens op slaan.
[quote=ikbenik schreef op maandag 14 jan 2013, 16:33][quote=dearagain schreef op maandag 14 jan 2013, 16:30] *overigens had ik de nieuwe eigenaar wel even ingepeperd, dat dit het laatste bezoek aan zijn restaurant was Ik vind dat persoonlijk totaal nergens op slaan.
Helemaal mee eens. Nieuwe eigenaar heeft hier niets mee te maken.
[quote=edrick3 schreef op maandag 14 jan 2013, 16:44][quote=ikbenik schreef op maandag 14 jan 2013, 16:33][quote=dearagain schreef op maandag 14 jan 2013, 16:30] *overigens had ik de nieuwe eigenaar wel even ingepeperd, dat dit het laatste bezoek aan zijn restaurant was Ik vind dat persoonlijk totaal nergens op slaan.
Helemaal mee eens. Nieuwe eigenaar heeft hier niets mee te maken. Precies.
[quote=dearagain schreef op maandag 14 jan 2013, 16:30]*het belangrijkste blijft echter, dat je lekker gegeten hebt
*overigens had ik de nieuwe eigenaar wel even ingepeperd, dat dit het laatste bezoek aan zijn restaurant was
Dat lekkere eten was helaas ook niet het geval verschillende gerechten niet voorradig, dus ons zien ze daar toch al niet meer, maar wat mij het meeste steekt was de starre houding gelijk van de eigenaresse? Toen wij kenbaar maakten dat wij niet wisten van nieuwe eigenaren, en dat het ons billijk leek om samen de bon te delen, werden wij in het turks!!? verstond er geen reet van :-( verbaal aangevallen en stonden er ineens nog 4 mensen bij die ook allemaal even duidelijk kwamen maken dat de bon ongeldig was. Ze zeiden zelfs dat wij die bon misschien wel zelf gemaakt hadden, alsof wij enveloppen/stempels van het bedrijf hebben.
[quote=ikbenik schreef op maandag 14 jan 2013, 17:01][quote=edrick3 schreef op maandag 14 jan 2013, 16:44][quote=ikbenik schreef op maandag 14 jan 2013, 16:33][quote=dearagain schreef op maandag 14 jan 2013, 16:30] *overigens had ik de nieuwe eigenaar wel even ingepeperd, dat dit het laatste bezoek aan zijn restaurant was Ik vind dat persoonlijk totaal nergens op slaan.
Helemaal mee eens. Nieuwe eigenaar heeft hier niets mee te maken. Precies.
*onzin!!! als nieuwe eigenaar had hij op zijn minst een gebaar kunnen maken, per slot doe je aan klantenbinding of je doet het niet
*en als je het niet doet, dan ben je nmm dom bezig
[quote=dutch99 schreef op maandag 14 jan 2013, 17:14][quote=dearagain schreef op maandag 14 jan 2013, 16:30]*het belangrijkste blijft echter, dat je lekker gegeten hebt
*overigens had ik de nieuwe eigenaar wel even ingepeperd, dat dit het laatste bezoek aan zijn restaurant was
Dat lekkere eten was helaas ook niet het geval verschillende gerechten niet voorradig, dus ons zien ze daar toch al niet meer, maar wat mij het meeste steekt was de starre houding gelijk van de eigenaresse? Toen wij kenbaar maakten dat wij niet wisten van nieuwe eigenaren, en dat het ons billijk leek om samen de bon te delen, werden wij in het turks!!? verstond er geen reet van :-( verbaal aangevallen en stonden er ineens nog 4 mensen bij die ook allemaal even duidelijk kwamen maken dat de bon ongeldig was. Ze zeiden zelfs dat wij die bon misschien wel zelf gemaakt hadden, alsof wij enveloppen/stempels van het bedrijf hebben.
*hieruit blijkt wel, dat dutch en vier andere personen op het verkeerde moment in de verkeerde toko te gast waren bij de verkeerde (Turkse) personen
*advies: geef je negatieve ervaringen ook door in je eigen netwerk (wie per slot van rekening niet horen wil, moet maar voelen)
Allen dank voor de discussie/opmerkingen. De bon kan ik verscheuren das wel duidelijk. Maar onderstaande alinea dat zit me nog het meeste dwars. En of het nu wel of niet mogelijk had geweest de bon inleveren, normaal Nederlands communiceren lijkt mij ook in de horeca een vereiste.
Maar wat mij het meeste steekt was de starre houding gelijk van de eigenaresse? Toen wij kenbaar maakten dat wij niet wisten van nieuwe eigenaren, en dat het ons billijk leek om samen de bon te delen, werden wij in het turks!!? verstond er geen reet van :-( verbaal aangevallen en stonden er ineens nog 4 mensen bij die ook allemaal even duidelijk kwamen maken dat de bon ongeldig was. Ze zeiden zelfs dat wij die bon misschien wel zelf gemaakt hadden, alsof wij enveloppen/stempels van het bedrijf hebben.
[quote=dutch99 schreef op maandag 14 jan 2013, 10:02][quote=sweeterlake schreef op zondag 13 jan 2013, 20:28]Ja en nee om precies te zijn.
De nieuwe eigenaar had bij de overname twee mogelijkheden: hij gaat verder met de bedrijfsvoering onder dezelfde naam, neemt de complete inventaris en voorraad over van de vorige eigenaar en daarmee ook de rechten en plichten; of de nieuwe eigenaar gaat niet verder onder de zelfde naam, gaat een ander concept aan en inventaris en voorraad wordt niet overgenomen.
Het is zuur en wrang dat uw tegoedbon nu niets meer waard is.
Hetzelfde zou ook bij een faillissement een waardeloze tegoedbon zijn geweest.
Als de nieuwe eigenaar onder dezelfde bedrijfsnaam voortgaat en er qua bedrijfsvoering niets is veranderd dan is die nieuwe eigenaar verplicht om die bon aan te nemen. De nieuwe eigenaar heeft de rechten & plichten van de oude eigenaar overgenomen qua bedrijfsvoering. Weinig investeringskosten! hallo, dank voor je reaktie, Het bedrijf is met het excact hetzelfde verder gegaan alleen nieuwe eigenaar, m.i. zoals u ook aangeeft blijven er rechten/plichten bestaan. Maar het punt is natuurlijk hoe krijg je het recht, de nieuwe eigenaar zegt van niets te weten "wat ook begrijpelijk is" over deze bon. De oude eigenaar opsporen en dit soort bonnen niet kopen, ja als je alles vantevoren weet dan dan had ik deze 60 euro niet eens gemist..;-)
[quote=dutch99 schreef op maandag 14 jan 2013, 10:02][quote=sweeterlake schreef op zondag 13 jan 2013, 20:28]Ja en nee om precies te zijn.
De nieuwe eigenaar had bij de overname twee mogelijkheden: hij gaat verder met de bedrijfsvoering onder dezelfde naam, neemt de complete inventaris en voorraad over van de vorige eigenaar en daarmee ook de rechten en plichten; of de nieuwe eigenaar gaat niet verder onder de zelfde naam, gaat een ander concept aan en inventaris en voorraad wordt niet overgenomen.
Het is zuur en wrang dat uw tegoedbon nu niets meer waard is.
Hetzelfde zou ook bij een faillissement een waardeloze tegoedbon zijn geweest.
Nogmaals ...
Als de nieuwe eigenaar onder dezelfde bedrijfsnaam voortgaat en er qua bedrijfsvoering niets is veranderd dan is die nieuwe eigenaar verplicht om die bon aan te nemen. De nieuwe eigenaar heeft de rechten & plichten van de oude eigenaar overgenomen qua bedrijfsvoering. Weinig investeringskosten! hallo, dank voor je reaktie, Het bedrijf is met het excact hetzelfde verder gegaan alleen nieuwe eigenaar, m.i. zoals u ook aangeeft blijven er rechten/plichten bestaan. Maar het punt is natuurlijk hoe krijg je het recht, de nieuwe eigenaar zegt van niets te weten "wat ook begrijpelijk is" over deze bon. De oude eigenaar opsporen en dit soort bonnen niet kopen, ja als je alles vantevoren weet dan dan had ik deze 60 euro niet eens gemist..;-)
[quote=dutch99 schreef op maandag 14 jan 2013, 10:02][quote=sweeterlake schreef op zondag 13 jan 2013, 20:28]Ja en nee om precies te zijn.
De nieuwe eigenaar had bij de overname twee mogelijkheden: hij gaat verder met de bedrijfsvoering onder dezelfde naam, neemt de complete inventaris en voorraad over van de vorige eigenaar en daarmee ook de rechten en plichten; of de nieuwe eigenaar gaat niet verder onder de zelfde naam, gaat een ander concept aan en inventaris en voorraad wordt niet overgenomen.
Het is zuur en wrang dat uw tegoedbon nu niets meer waard is.
Hetzelfde zou ook bij een faillissement een waardeloze tegoedbon zijn geweest.
hallo, dank voor je reaktie, Het bedrijf is met het excact hetzelfde verder gegaan alleen nieuwe eigenaar, m.i. zoals u ook aangeeft blijven er rechten/plichten bestaan. Maar het punt is natuurlijk hoe krijg je het recht, de nieuwe eigenaar zegt van niets te weten "wat ook begrijpelijk is" over deze bon. De oude eigenaar opsporen en dit soort bonnen niet kopen, ja als je alles vantevoren weet dan dan had ik deze 60 euro niet eens gemist..;-)
Driemaal scheeprecht ...
Als de nieuwe eigenaar onder dezelfde bedrijfsnaam voortgaat en er qua bedrijfsvoering niets is veranderd dan is die nieuwe eigenaar verplicht om die bon aan te nemen. De nieuwe eigenaar heeft de rechten & plichten van de oude eigenaar overgenomen qua bedrijfsvoering. Weinig investeringskosten!
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd. Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Een huurder van onze flat (66 woningen) heeft huurcommissie ingeschakeld om te beoordelen of de onderliggende facturen van de servicekosten wel kloppen.
De huurcommissie heeft een onderzoeksrapport geschreven en de servicekosten op 0 gezet omdat verhuurder ondanks herhaald verzoek weigert inzage in de facturen te geven.
Zoals huismeesterkosten terwijl er geen huismeeste
...
Lees meer
Op mijn jaarnota staat een verbruik van 431 m3 gas.
Nu hou ik zelf de meterstanden bij, en kom uit op een verbruik van 422 m3 gas. (Meterstanden kloppen). Dit heb ik teruggekoppeld met Oxxio. Hun reactie:
Wat vervelend dat dit gebeurd is op de jaarnota. Ik heb het voor je nagekeken en dat heeft te maken met de factor waarmee het gas wordt berekend. Dit gebeurd altijd op de jaarnota en de fac
...
Lees meer
buurvrouw heeft de heg verwijderd die op haar grond stond en nu is alle privacy weg. mag dit zomaar? en is ze verplicht om er een nieuwe schutting of iets neer te zetten. tis gewoon een giga doorkijk tuin. geen privacy niks meer (edit, foto verwijderd - redactie)
Lees meer
Wij wonen nu 9 jaar in onze huurwoning, en achter ons huis zit nog een stukje grond wat eigenlijk bij ons huis hoorde, maar de vorige bewoners hadden dit aan de buren gegeven omdat deze er niks mee deden.... Dit hebben wij jaren geleden terug proberen te krijgen maar op een of andere manier mochten de buren dit houden omdat ze dit al 5 jaar hadden. Nu zijn de buren verhuist en hebben dit st
...
Lees meer
Ik houd van katten, maar niet in mijn tuin. Op zoek naar een 'kattenverjager' kom ik taaloze apparaten tegen, die allemaal werken met geluidssignalen. Op batterij, zonne-energie en het stroomnet. Goedkoop zijn ze niet! Wie heeft hier ervaring mee? Werkt het echt en welke zijn de moeite van aanschaffen waard?
Lees meer