cgmaster22
door cgmaster22 Jan 9, 2014 om 21:55
Vrije tijd & tuin

Waarom zijn nazi spullen op marktplaats verboden...

Ik heb nader onderzoek gedaan en kwam erachter dat je geen enkele swastika krijg waneer je auto enzo in typt. Jullie reportage op kassa over een man die hier tegen is is werkelijk zielig omdat hij zich op fokt over de dingen waar hij zelf achter aan gaat... Ik vindt dat het dus voor verzamelaars en andere gewoon legaal moet zijn dit is mijn punt.

M.v.g Cody

751 10 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Jan 9, 2014 om 22:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Mag jij rustig vinden, anderen (en ook MP) denken daar anders over. Punt.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 9, 2014 om 22:54
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Zeker zelf niets van mee gemaakt nu ik wel , Om dat die zaken noch steeds mensen ergens aan het verleden doet denken waar ze mee te maken hebben gehad.

herrdroetker
door herrdroetker - Jan 9, 2014 om 23:29
275 Antwoorden / 10 Vragen

Lieber Cody,

Het antwoord op uw vraag is dat het verbod wordt ingegeven door politieke correctie die bij commerciële ondernemingen doorschiet. Marktplaats en Google zijn daar voorbeelden van. Let ook op uitzendingen van amerikaanse commerciële zenders waarin de uitgesproken vloek niet alleen wordt weggepiept maar waarbij bovendien ook de mond van de uitspreker wordt geblurred (zoals dat mooi heet).

"Als iets onzichtbaar wordt gemaakt, dan is het er niet". Dat is het motief achter het verbod. Het is kinderlijk en dom, maar het is wel een feit. Uit ervaring van lang geleden weet ik dat de onzichtbaarheid van duistere krachten geen garantie is van hun afwezigheid.

Uw pleidooi voor 'legalisatie' voor verzamelen e.d. is juist zeer verstandig. Des te eerder komt misbruik van de handelswaar dan naar boven.

Gesundheit!
HerrDoktorOetker

herrdroetker
door herrdroetker - Jan 9, 2014 om 23:39
275 Antwoorden / 10 Vragen

PS. Kijkt u eens goed naar mijn plaatje.

cgmaster22
door cgmaster22 - Jan 10, 2014 om 07:00
2 Antwoorden / 1 Vragen

Bedank voor jullie reacties ik heb nog contact gehad met marktplaats maar het blijft gewoon legaal.Ik snap dat mensen daar nog kwade gedachten aan over hebben maar als je dat hebt moet je ook niet zelf op zoek gaan naar de spullen. Het zou alleen voor verzamelaars moeten zijn maar je hebt ook andere daar tussen en die zouden dat niet mogen maar haal die maar eens er uit. We mogen blij zijn dat de swastika's worden afgedekt maar sommigen mensen roepen de problemen zelf. Dit is dan wel mijn mening

M.v.g Cody

komsja
door komsja - Jan 10, 2014 om 17:45
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@cgmaster22
Is opzich best wel een lastig item
Want er zijn ook mensen die dingen uit die tijd zoeken omdat men die gruwelijke tijd heeft meegemaakt en bepaalde dingen die ze toen kwijt zijn geraakt weer terug willen hebben(ook al is het niet van hunzelf.
Maar er zijn ook lieden die opzoek zijn naar bepaalde dingen uit die tijd Puur om daar geld aan te verdienen

tot15karakters
door tot15karakters - Jan 10, 2014 om 19:15
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Liefhebbers weten de forums waar dit wel verhandeld en besproken worden wel te vinden dus niet meer op het open Marktplaats en dat mag.

Op oorlogsforums gelden ook regels, zo zijn er Duitse en Geallieerde forums en daar is de scheiding ook erg sterk.
Alleen een vernietigde vijand foto mag de verboden dingen tonen....

holstein
door holstein - Jan 17, 2014 om 12:21
922 Antwoorden / 16 Vragen

Op zich is het nogal kortzichtig, want het is net als met Mein Kampf, daar doen ze in Nederland heel geheimzinnig over en is hier verboden, maar in de rest van Europa is het zo verkrijgbaar, dus wie maken ze wat wijs....

co
door consument001 - Jan 17, 2014 om 13:32
4 Antwoorden / 0 Vragen

Dat de Swastika bij mensen beelden oproept dat te maken heeft met de NSDAP en het Nazi regime is (min of meer) logisch.
Dat de Swastika van oorsprong helemaal geen Nazi symbool is en niet is verzonnen/ontworpen door de nazi's weten blijkbaar maar weinig mensen.
De Swastika heeft zijn oorsprong dacht ik uit India en is al een eeuwen oud symbool en beeld het eeuwige leven uit als ik mij niet vergis.
Dus dat de Swastika automatisch verbonden wordt met het nazisme wordt ons sinds het einde van de tweede wereldoorlog vnl. wijs gemaakt via de media, scholing en andere educatieve richtingen maar heeft van origine een hele andere oorsprong.

cgmaster22
door cgmaster22 - Jan 17, 2014 om 18:15
2 Antwoorden / 1 Vragen

Jaa precies ik heb thuis een beeldje waar de swastika opstaat. Het is een boeda beeldje. Het staat voor geluk. Maar dat roept het bij veel mensen niet op. Maar eigelijk maar haat maar toch vind ik dat er dan begrip moet blijven voor vezamelaars toch...?