hdenie
door hdenie Apr 3, 2012 om 13:54
Vrije tijd & tuin

Wat te doen tegen zevenblad

Nu Round-up niet blijkt te deugen, welke opties zijn er dan om zevenblad uit de tuin te krijgen. Uitgraven is geen optie omdat de wortels ook onder het trottoir en het huis van de buren groeien

18261 10 Rapporteer

ja
door jannet1977 - Apr 3, 2012 om 14:31
64 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet van een kennis dat ze het hebben opgelost door er een paar jaar lang folie overheen te leggen om het uiteindelijk uit te roeien. Misschien heb je hier nog iets aan.

zwemmer
door zwemmer - Apr 3, 2012 om 14:50
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Toets "Zevenblad" in in het zoekveld hierboven. Er is weinig hoop.

jo
door jorisw - Apr 3, 2012 om 16:08
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Je kunt het altijd nog opeten. Lekker door de sla (geen geintje).

menno0
door menno0 - Apr 3, 2012 om 16:49
236 Antwoorden / 42 Vragen

Het zit vermoedelijk rondom de heesters en planten?
Stikdood afdekken kan dan niet.
Vaak zit het in gratis compost van gemeenten. Eenmaal in de tuin wordt het alleen maar erger.

Ik heb er 3 jaar over gedaan maar het is me gelukt. Ik heb beetje roundup in een jampotje gedaan en met een kwastje de bladen blad voor blad aangelikt. Hiervoor een smal gootje gezaagd om het blad goed aan te kunnen likken. Elke avond een stukje.
Draag beslist plastic handschoenen.
Het was "een Klusje apart" en roundup helpt al vanaf moment dat het boven de grond komt.
Spuit U dan komt de nevel op de grond en weer in het oppervlakte water.
Daarbij met spuiten moet U uit de windrichting staan en onschadelijk is het bepaald niet. Dus er netjes mee omgaan is ook beter voor Uzelf.
Trek er vooral niet aan, het wordt alleen maar erger.

Neem Uw tijd, neem er een krukje bij en zet met een touwtje uit waar U wel of niet bent geweest. Plant vooral even geen los plantgoed. Spijtig dat wel, maar het is voor een goed doel.

Maak roundup vooral niet sterker, want hoe dunner hoe beter en verder het in de wortels wordt opgezogen.
Gaat het regenen, sla een avondje over, vermijd ook werken in felle zon.
Begin na avondeten dan doet de nachtelijk nevel er een duit bovenop.

jp
door jp1971 - Apr 3, 2012 om 19:30
3 Antwoorden / 0 Vragen

De Plant uitputten door regelmatig alles handmatig te verwijderen

le
door lenss151 - Apr 3, 2012 om 20:42
13 Antwoorden / 14 Vragen

Hallo hdenie,
Ik had ook 7blad in de tuin en heb alles omgespit en elke dag gekeken of er iets boven de grond kwam en er direkt uitgetrokken dit gaat makkelijk om dat het omgespit is. duurd even maar na een tijdje is het 7blad vrij.
veel sukses groetjes Georg Lenssen

henk-jan
door henk-jan - Apr 4, 2012 om 10:15
12 Antwoorden / 1 Vragen

•Ultima tegen zevenblad werkt gemakkelijk, snel en effectief. Voor optimaal resultaat zijn slechts 2 behandelingen nodig om zevenblad voorgoed aan te pakken.
•In 3 uur zichtbaar resultaat.
•Dubbele werking: 1) bovengronds wordt het onkruid direct bestreden en 2) hergroei wordt effectief aangepakt.
•Ultima mag overal in en om het huis en in de tuin worden toegepast.
•Ultima is een ecologisch verantwoord product en laat geen residuen achter in het milieu en voor de mens.

Werkzame stoffen: vetzuren en MH (kiemremmer).

Het totale Ultima-assortiment:

Totale assortiment Ultima onkruidbestrijdingsmiddelen

Consumenten-
adviesprijs

Ultima tegen onkruid & mos gebruiksklaar 750 ml

€ 13,95

Ultima tegen onkruid & mos gebruiksklaar 4 liter

€ 39,95

Ultima tegen onkruid & mos concentraat 510 ml

€ 14,95

Ultima tegen onkruid & mos concentraat 1020 ml

€ 23,95

Ultima tegen onkruid & mos concentraat 3 liter

€ 57,95

Ultima tegen zevenblad gebruiksklaar 750 ml

€ 14,95

Ultima tegen zevenblad concentraat 510 ml

€ 15,95

yoast
door yoast - Apr 10, 2012 om 15:33
12 Antwoorden / 2 Vragen

Zevenblad hoef je niet te bestrijden, want het is lekker om allerlei gerechten van te maken. Pesto, Soep, Salades en ovenschotels. Het smaakt naar spinazie en eigenlijk kan je de spinazie vervangen door zevenblad, heel fijn gesneden en gedroogt heeft het de smaak van peterselie en is lekker in de soep. Als je er toch vanaf wilt - houdt er dan rekening mee dat de strijd erg ongelijk is, meestal in het voordeel van het zevenblad.

de
door debby64 - May 27, 2012 om 23:52
1 Antwoorden / 0 Vragen

Waar ik eigenlijk zeer benieuwd naar ben, gaan de andere planten er niet dood van, het zevenblad groeit namelijk over alles heen en ook door de hele tuin. Ieder jaar wordt het erger en ben je dagenlang bezig met onkruid trekken, zou het Ultima-wondermiddel echt kunnen zorgen dat je weer tijd overhoudt om meer te genieten van andere klusjes

yoast
door yoast - May 28, 2012 om 09:00
12 Antwoorden / 2 Vragen

Wij hebben Optima gebruikt, exact volgens de gebruiksaanwijzing en 0,0 resultaat. Bij enkele Zevenbladen waren de onderste bladeren verlept, maar kwamen erboven gewoon weer nieuwe en ging het ook bloeien. Omdat we eigenlijk geen gif willen gebruiken in de tuin zijn we weer begonnen het uit te trekken en de zaak uit te putten. De jonge blaadjes zijn heerlijk in de sla en van de iets oudere kan je prima Pesto maken, de rest en de stelen verdwijnt in de GFT kliko. Op internet zijn veel recepten te vinden en als je er lekker van kunt smullen vind je het zevenblad al een stuk minder vervelend.