Webshop vidaxl
Ik heb voor de eerste keer iets besteld bij vidaXl. Ik heb er spijt van dat ik niet eerst de reviews heb gelezen. Het zij zo. Maar wanneer je deze wel leest is er weinig positiefs te lezen. Ikzelf heb ook een slechte ervaring maar ik vraag mij af of dit gewoon zo kan doorgaan? Als jij een slechte ervaring hebt gehad bestel jij niet nog eens bij deze webshop maar er zijn meer mensen zoals ik. Geen reviews lezen en bestellen. En dan moet jij het net treffen. Ik vraag mij af of zulke webshops een waarschuwing of zoiets krijgen.
Revieuws zijn uitgevonden om anderen te vertellen hoe een bedrijf/verkoper is. Als u het niet leest, tja, dan heeft u toch wat vergeten.
Niet iedereen weet dat, vooral als het een eerst keer is dat je via internet iets koopt!! mensen zijn soms erg naief en van goeder trouw.
Tja dit is nou typisch HET voorbeeld van een dozenschuiver. Enorm assortiment, extreem goedkoop maar 0 service en discutabele kwaliteit van de producten.
Zolang mensen hier nog blijven kopen blijven dit soort bedrijven bestaan.
Slechte reviews op internet worden geneutraliseerd door de lage prijzen. Seats en Sofa's bestaat ook al meer dan 25 jaar terwijl eigenlijk wel iedereen een persoon kent met een slechte ervarng met dit bedrijf.
Maar als je naar de reviews kijkt van S&S op Trustpilot is het zo'n slechte shop nog niet https://nl.trustpilot.com/review/seatsandsofas.nl
Mensen zijn nou eenmaal eerder geneigd een review te plaatsen als ze ontevreden zijn. Doe ik zelf ook.
Dat klopt. Daarom kijk ik altijd waarom een shop een negatieve review krijgt om zo de notoire zeikers eruit te filteren.
Er zijn ook mensen die wel tevreden zijn over VidaXL, enkelen daarvan ken ik persoonlijk.
Wat is die slechte ervaring van jou dan?
Zeker voor dit soort shops geldt kwaliteitnaar geld. lAls je daar van bewust bent en niet de allerbeste kwaliteit verwacht kun je daar prima kopen.
Klopt wat je schrijft. Voor weinig geld, moet je niet veel verwachten. Daar kan het dus mis mee gaan, de verwachting.
Ik heb het niet eens over kwaliteit. Totaal geen communicatie wanneer artikel wordt bezorgd. Uiteindelijk wel bezorgd maar helaas te laat Wanneer pakket weer opgehaald moet worden thuis blijven van 8.00 tot 17.00 uur en niemand verschijnt om het op te halen. En de communicatie rond dit allemaal is ronduit slecht.
Ook communicatie maakt deel uit van de prijs.
Bureautje besteld.
Alles keurig,netjes en op tijd geleverd.
Toevallig heb ik vorige maand een ligbed voor in de tuin bij VidaXL gekocht. Wel betaald met CreditCard.
Ik ben tevreden. Had hem de volgende dag al in huis, moest hem zelf in elkaar zetten, geen schroefjes, moertjes of boutjes tekort en het bed is van prima kwaliteit.
Ik had dat bed op internet gezien en ben eerst bij andere winkels gaan zoeken. Ik kwam er achter dat er verscheidene winkels zijn die spullen van VidaXL verkopen (ook onder de naam VidaXL), als ik mij goed kan herinneren waren dat o.a. Praxis, Leen Bakker en nog een paar, maar wel duurder dan VidaXL.
En heb jij ook geen bericht gekregen wanneer geleverd ging worden? Dat is nl de klacht van TS. Ik heb van degenen die ik ken, die klacht trouwens niet gehoord. Je vergeet de grootste te noemen, nl. Bol.;-))
Dat klopt, Bol verkoopt het ook.
Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen van de aankoop, maar wel een mail van de vervoerder met tijdstip van bezorging.
Nee, een webshop zal niet gewaarschuwd worden bij negatieve revieuws. Wie zou die waarschuwing ook moeten geven? Het is de klant die zijn/haar ervaring kan delen waar anderen weer hun voordeel mee kunnen doen. Maar als die anderen niet eerst kijken is het water naar de zee dragen.
Kijkshop, V&D, BCC, Duthler, enz. Allemaal winkelketens die failliet zijn gegaan. Huilende klanten voor de deur, wat het waren zo fijne winkels. En maar wel bestellen bij vage dropshippers, dozenschuivers, doorverkoopsites en ander soort bedrijven waarvan al jarenlang bekend is dat de kans op problemen groot is.
Eerst kijken, dan pas doen.
Dank je. Op zo'n antwoord zat ik eigenlijk te wachten. Niet wie wel wat besteld heeft dat wel goed was, prijs/kwaliteit verhouding enz. Ik geef zelf ook toe dat ik er spijt van heb dat ik de reviews niet eerst heb gelezen en heb wat dat betreft ook van geleerd. En zal hoe aantrekkelijk de prijs ook is, hier ook niets meer bestellen. Dus toch ergens goed voor geweest.
Had al slechte ervaring met VidaXL. Ooit iets gekocht wat niet goed functioneerde. Pas na heel veel ellende en dreigen met incasso eindelijk geld terug gekregen.
Verzendkosten bleven zeer onterecht wel voor eigen rekening. Maar dat uiteindelijk maar als verlies genomen. Nooit meer VidaXL
Wilde later een zandbak kopen die bij de Praxis te koop stond. Maar de verkoper vertelde mij dat het via VidaXL geleverd zou worden en zelfs hij raadde het mij af om daar iets te kopen. Geen kwaliteit, geen garantie. Maar dat wist ik al dus geen bestelling gedaan
Nou moet ik toch echt zeggen dat ik 2 jaar geleden super-service heb ontvangen van VidaXL. Een buis van een zonneschermconstructie had een kras. Ik mocht kiezen tussen een geheel nieuwe constructie (dan had ik de oude weer uit elkaar moeten halen) of een gedeelte van het geld terug. Ik heb het laatste gekozen. Netjes en snel geholpen.
Misschien de toon die ik bezigde, misschien had de medewerker/ster een goede bui. Maar een klacht hoor je niet van mij.
Helaas ook verschrikkelijke ervaringen met vidaXL. Die laten je zelfs vallen als klant voor 1 euro.....
Ikzelf heb ook goede ervaring met VidaXL. Had een TV-muurbeugel gekocht, maar bleek niet te passen. Ik kreeg mijn geld teruggestort en hoefde de muurbeugel niet terug te sturen. Heb 'm toen maar op Marktplaats voor een zacht prijsje verkocht. Iedereen happy!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Afpo/Feroli WTW/CV Optifor 3.0 zorgt voor tochtoverlast
Ik woon in een appartement met een CV van Feroli dit gekoppeld is aan een WarmteTerugWin unit die de woning ventileert. Om precies 19.00 uur start het ventileren op niveau storm. Je voelt een koude luchtstroom. Dit stop om 23.00uur. De instalateur kan niets vinden. Maar die komt ook niet op het tijdstip dat het gebeurt. Volgens de instalateur zit er geen klok in de WTW en ook buiten de appartement ... Lees meer
Retourtermijn bij C&A webshop minder dan 28 dagen
C&A adverteert op haar website met een retourtermijn van 28 dagen. Op zich prima, vergelijkbaar met het europese herroepingsrecht - je moet bij een online bestelling binnen 14 dagen na ontvangst schriftelijk melden dat je iets retourneert en hebt dan nog 14 dagen het product te retourneren. Bij elkaar 28 dagen.
C&A hanteert niet 14 dagen voor de herroeping + 14 dagen voor verze
...
Lees meer
Houtworm in TV meubel
Begin dit jaar via een officiële mango houten winkel een tv meubel gekocht van mango hout. Echter merkte ik op dat er elke keer "zaagsel" lag in de binnenkant van het meubel. Eerst niets achter gezocht maar nu ik ook gaatjes opmerkte ben ik er achter gekomen dat er houtworm in het meubel zit. Ik heb met het betreffende bedrijf contact gezocht hierover en zij kwamen met de volgende oplossing - ... Lees meer
Populair in Vrije tijd & Tuin
Buurvrouw heeft heg verwijderd
buurvrouw heeft de heg verwijderd die op haar grond stond en nu is alle privacy weg. mag dit zomaar? en is ze verplicht om er een nieuwe schutting of iets neer te zetten. tis gewoon een giga doorkijk tuin. geen privacy niks meer (edit, foto verwijderd - redactie) Lees meer
Woningbouw haalt beschutting weg
Wij wonen nu 9 jaar in onze huurwoning, en achter ons huis zit nog een stukje grond wat eigenlijk bij ons huis hoorde, maar de vorige bewoners hadden dit aan de buren gegeven omdat deze er niks mee deden.... Dit hebben wij jaren geleden terug proberen te krijgen maar op een of andere manier mochten de buren dit houden omdat ze dit al 5 jaar hadden.
Nu zijn de buren verhuist en hebben dit st
...
Lees meer
kattenverjagers, werkt dat?
Ik houd van katten, maar niet in mijn tuin.
Op zoek naar een 'kattenverjager' kom ik taaloze apparaten tegen, die allemaal werken met geluidssignalen. Op batterij, zonne-energie en het stroomnet. Goedkoop zijn ze niet!
Wie heeft hier ervaring mee? Werkt het echt en welke zijn de moeite van aanschaffen waard?
Lees meer