en
door engelbert41 Aug 20, 2004 om 14:23
Winkels & webshops

Prijsbeleid konmar

hoe bepaalt konmar de prijs van een produkt.

Voorbeeld:

Galbani Santa Lucia Bufalo mozzarella 125 gram.

Edeka Kleve(Duitsland) euro 1.11

konmar nijmegen                 2.58

koolrabi :

Edeka Kleve                        0,19

konmar                               1,39

Dit zijn de meest in het oog springende voorbeelden die ik niet kan begrijpen.

272 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 22, 2004 om 14:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Edeka Kleve valt in het segment van de Aldi, en Lidl achtige winkels?

Verder kan ik alleen maar beamen dat het in 40% van de dagelijkse boodschappen veelal voordeliger is om even de grens van Duitsland over te steken, dan deze in uw woonplaats te halen.

Voor zover ik correct ben ingelicht, is de Konmar in Nederland 1 van de duurste supermarkten! MVG

ve
door verwijderd - Aug 22, 2004 om 18:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk niet dat je nederlandse en duitse winkels met elkaar moet vergelijken, ( ik ben zelf niet onbevooroordeeld, omdat ik in een konmar supermarkt werk) want veel artikelen zijn in Duitsland of nederland verschillend in prijs. Vraag en aanbod bepalen in elke markteconomie samen met overheidbeleid (belasting en accijns, in duitsland is sterke drank ook goedkoper) de prijs. Voor koolrabi ga ik ook naar Duitsland omdat je het voor de duitse prijs zelfs hier niet rechtstreeks bij de kweker kunt kopen. Daarintegen komen zeer veel duitsers bij ons Senseo en andere koffie kopen, blikbier en fris,  en zo kan ik nog wel meer artikelen opnoemen die hier goedkoper zijn. De enigste raad die ik je kan geven is koop de dingen die daar goedkoper zijn in Duitsland en de andere dingen hier, maar vergeet niet de reiskosten mee te nemen. Nogmaals vraag en aanbod bepalen de prijs en ga je bijvoorbeeld naar een land als Tsjechie dan ben je nog weer goedkoper uit, dus om 1 op 1 te gaan vergelijken is niet haalbaar
<SCRIPT language=javascript>postamble();

ve
door verwijderd - Nov 4, 2004 om 14:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Supermarkten binnen een land vergelijken is al moeilijk, maar supermarken in verschillende landen vergelijken is bijna niet te doen. Je hebt met verschillende belastingen en verplichtingen te maken. Door deze verschillen kunnen de prijsverschillen ook oplopen. Het ligt er maar net aan uit welk land er bijvoorbeeld geïmporteerd moet worden.