rw
door rwillems Jul 1, 2020 om 10:37
Winkels & webshops

Stella e bike

10 april Stella e bike gekocht.
Ondersteuning valt uit ketting ratelt.
Monteur langs geweest software update.
Ondersteuning blijft uitvallen.
Fiets 4 weken in Nunspeet geweest voor reparatie maandag terug gekregen ondersteuning valt nog uit. Maandag naar Stella Nuth gebracht nieuwe software update fiets ondersteuning valt weer uit.
Vanmorgen contact gehad met Stella Nunspeet zij wilden fiets weer ophalen om na te kijken.
Ik heb aangegeven een nieuwe e bike of mijn euro 1705,00 terug.

7028 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 1, 2020 om 10:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[Edit redactie - geen inhoudelijke reactie]

Topantwoord

newmikey
door newmikey - Jul 1, 2020 om 10:49
830 Antwoorden / 0 Vragen

[Edit redactie - geen inhoudelijke reactie]

rw
door rwillems Jul 1, 2020 om 10:55
Antwoorden / 1 Vragen

Dat ik recht heb op een nieuwe fiets?

newmikey
door newmikey Jul 1, 2020 om 10:59
830 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat u de koop kunt ontbinden op basis van non-conformiteit. U heeft de verkoper méér dan genoeg kans gegeven de fiets te herstellen en dat is niet gelukt. Maar ja, dat is slechts mijn mening. Zelfs als u in uw recht staat is uw recht krijgen niet altijd even eenvoudig. Advocaat een brief laten schrijven kost ook een hoop geld. Probeer het zelf eerst eens schriftelijk.

me
door mein33 - Jul 1, 2020 om 11:03
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Jammer dat u van tevoren geen reviews over Stella heeft gelezen en de klachtenreeks op deze site niet heeft gezien en gelezen.
Een nieuwe fiets zal het probleem niet oplossen en terugnemen is ook al niet aan de orde.
Het enige dat blijft is dat zij zullen repareren (voor wat dat waard is) en dat tot de garantie/service periode voorbij is.

Het ketting probleem zal een kwestie van afstellen zijn.
Het uitvallen van de ondersteuning zou te maken kunnen hebben met een slecht contact, de aansluiting van/bij de accu kan wel eens de oorzaak zijn.

Topantwoord

tdmduc
door tdmduc - Jul 1, 2020 om 11:26
704 Antwoorden / 2 Vragen

Heel herkenbaar bij Stella. Ook in mijn kennissenkring niets als problemen.

Kijk eens op deze Facebook pagina en lees de ellende-verhalen over Stella.

Ik snap nog steeds niet dat mensen hier fietsen van kopen.

https://www.facebook.com/groups/ebikersvannederland/

en ook hier:

https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=78&t=191155&p=2762745&hilit=Stella#p2762745

gerbera
door gerbera - Jul 1, 2020 om 12:31
7372 Antwoorden / 14 Vragen

U heeft geen vraag maar ik wel, waar zit de motor, bij welke snelheid valt de ondersteuning uit, in welke e-stand en versnelling rijdt u dan. De combinatie versnelling en e-stand kan het gevoel geven dat de ondersteuning niet werkt vooral bij een voorwielmotor, En bent u een "racer"dan schakeld de ondersteunig bij 25 kmu uit. En nee ook ik ben totaal geen voorstander van Stella fietsen, zo zorgeloos fietsen doen maar weinig gebruikers van dit merk.

rw
door rwillems Jul 1, 2020 om 15:37
Antwoorden / 1 Vragen

Voorwielmotor, ondersteuning valt weg na paar km fietsen of je snelheid 6 12 of 20km is.
Monteur Stella Nuth heeft zelf erop gefietst en onder vonden dat ondersteuning niet werkt.
Ik heb een leenfiets van Stella gehad die werkte dus ik ken het verschil

ma
door malty - Jul 1, 2020 om 13:16
1112 Antwoorden / 1 Vragen

De ondersteuning valt weg zegt u, gaat de display dan uit en als u de display uit en weer aan schakelt is het probleem dan opgelost of kunt u na het uitvallen van de trapondersteuning dat op geen enkele manier herstellen.
De trapondersteuning van mijn giant ebike valt ook wel eens uit en beginnen alle lampjes van de display te knipperen, uit en weer inschakelen van de display verhelpt het probleem dan gelukkig.

Als u bij Stella de ebike aanlevert met een op dat moment werkende trapondersteuning kunnen ze de zaak doormeten en als dat niks oplevert, weinig doen.
Waar moet je de storing dan zoeken. Hebben ze de display ook al vervangen, zoniet dan maar eens om vragen.

rw
door rwillems Jul 1, 2020 om 15:42
Antwoorden / 1 Vragen

Display blijft aan.Ze zeggen dat hij vervangen is.
Fiets uit en weer aan zetten helpt af en toe na een paar km valt weer uit.
Leenfiets wat ik heb gehad werkte alles perfect.

sw
door swat1500 - Jul 1, 2020 om 13:53
3795 Antwoorden / 0 Vragen

[Edit redactie - geen inhoudelijke reactie]

gerbera
door gerbera - Jul 1, 2020 om 15:46
7372 Antwoorden / 14 Vragen

DOOR RWILLEMS 1 JUL. 2020 OM 15:37
ANTWOORDEN / 1 VRAGEN
Voorwielmotor, ondersteuning valt weg na paar km fietsen of je snelheid 6 12 of 20km is.

Monteur Stella Nuth heeft zelf erop gefietst en onder vonden dat ondersteuning niet werkt.
Ik heb een leenfiets van Stella gehad die werkte dus ik ken het verschil

Mag aannemen dat ze er bij Stella wel een beetje verstand van hebben maar hebben ze al eens naar de sensor gekeken. Als die geen draaiend wiel waarneemt valt de ondersteuning weg.

rw
door rwillems Jul 1, 2020 om 16:33
Antwoorden / 1 Vragen

Dat denk ik niet anders had ik nu na weken reperatie in Nunspeet toch zeker een fiets zonder gebreken!!

me
door mein33 - Jul 2, 2020 om 17:58
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@rwillems,

Bij RADAR heeft u ook dit probleem blijkbaar ook aangedragen, heeft u daar de reacties al gelezen ?