Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: Com-mcr
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Mar 4, 2024 om 15:34QUION heeft lening die afbetaald is, niet bij BKR doorgegevenHet is aan te raden eerst te kijken of u dit met uw financiële dienstverlener, Quion, op kunt lossen. Lukt dat niet in de interne klachtenprocedure van Quion, dan kunt u uw klacht indienen bij Kifid. Mogelijk helpt het Kifid Kennisdocument u, waarin u meer leest over wat u van Kifid kunt verwachten als het gaat om dit soort klachten: Kifid Kennis 'Wat kan ik doen tegen een negatieve BKR-registratie
-
Jan 12, 2024 om 13:45Heeft iemand ervaring met paardenverzekeringenMocht u overwegen om uw klacht in te dienen bij Kifid, dan vindt u hier de actuele informatie over Kifid: Procedure - Kifid U zult uw klacht wel eerst moeten voorleggen aan uw verzekeraar; komt u er samen niet uit, dan kunt u bij Kifid terecht.
-
Jun 23, 2023 om 14:03Waterschade door brok beton in het riool.Hopelijk slaagt u erin het probleem met het ondernemersbedrijf, de woningbouw en/of uw verzekeraar op te lossen.
Op de website van Kifid is een kennisdocument te vinden over waterschade en hoe de geschillencommissie van Kifid in zijn algemeenheid tegen dit soort klachten aankijkt: kennisdocument 'De verzekeraar wil mijn waterschade niet vergoeden, wat nu?'
Mocht u er met uw verzekeraar niet uitkomen, dan kunt u met uw klacht terecht bij Kifid wanneer u de interne klachtenprocedure van uw verzekeraar heeft doorlopen. -
Apr 21, 2023 om 10:36Verhoging premie autverzekering, mijn verzekering wordt met bijna 50% verhoogd,Het financiële klachtenloket Kifid heeft op de website een kennisdocument over dit onderwerp.Daarin staat onder andere:
Een verzekeraar mag per verlengingsdatum aanpassingen doen in de premie en de voorwaarden van de schadeverzekering. De verzekeraar moet u daarover wel tijdig informeren én op een duidelijke en begrijpelijke manier uitleggen waarom de wijzigingen nodig zijn. U heeft op uw beurt het recht om de verzekering op te zeggen per de verlengingsdatum. Na het eerste verzekeringsjaar kunt u de verzekering bovendien dagelijks opzeggen met een opzegtermijn van een maand.
Het kennisdocument is te vinden onder de naam 'Nieuwe verzekeringspolis met veel hogere premie'. -
Feb 8, 2023 om 15:27Wij zijn WA Casco verzekerd en na aangereden te zijn, wil de verzekering niet beOp de website van Kifid is een kennisdocument te vinden waarin het onder meer gaat over erkenning van aansprakelijkheid in geval van autoschade door een derde. Mogelijk is dit voor u informatief: https://www.kifid.nl/kifid-kennis/erkent-de-verzekeraar-terecht-aansprakelijkheid-na-aanrijding/
-
Oct 14, 2022 om 17:39Krediet ontfutseld door ING-bankU beklaagt zich over de beëindiging van een kredietovereenkomst door uw bank. Kifid ontvangt vaker klachten over de beëindiging van een overeenkomst door de geldverstrekker. In het kennisdocument over dit onderwerp vindt u meer informatie over wat u kunt doen. Het geeft u inzicht en achtergrond in de manier waarop Kifid met dit soort klachten om gaat.
Kifid Kennisdocument - De geldverstrekker zegt de overeenkomst op. Wat nu? -
Sep 12, 2022 om 11:45Bkr wordt niet maar niet verwijderd .Heeft u een klacht over uw BKR-registratie en komt u er niet uit met de kredietverstrekker die u heeft geregistreed, dan kunt u een klacht indien bij Kifid.
Meer hierover op www.kifid.nl en in het nieuwsbericht bij de overgang van de geschillencommissie BKR naar Kifid per 1 oktober 2021. -
Jul 9, 2021 om 11:03Helpdeskvraude
Situaties zoals u omschrijft komen in de klachtenpraktijk van Kifid helaas regelmatig voor. Over dit onderwerp vind je op de Kifid Kennis pagina's een kennisdocument. Aan de hand van praktijkvoorbeelden geeft het inzicht in hoe Kifid met dit soort klachten omgaat:
https://www.kifid.nl/zelf-geld-overboeken-naar-een-oplichter/ -
Sep 28, 2020 om 11:50Aanpassing polisvoorwaarden en premie autoverzekering.Klachten over verhoging van de verzekeringspremie en/of wijziging van de voorwaarden komen met regelmaat terug bij Kifid.
Er is een Kifid Kennisdocument over dit onderwerp dat u inzicht geeft in de manier waarop Kifid met dit soort klachten omgaat.
Kifid Kennisdocument: nieuwe-verzekeringspolis-met-veel-hogere-premie/