Verhoging premie autverzekering, mijn verzekering wordt met bijna 50% verhoogd,
Mijn autoverzekering is van € 21,38 naar € 40.03 verhoogd.
Bijna het dubbele. De verzekering is van sns overgegaan naar nationale nederlanden
Mogen ze dit zomaar verhogen met bijna 50%
Bovendien krijg ik op 20 april de brief binnen en gaat de premie 1mei in.
We komen al om in de regels in dit land. Wees blij dat niet alles van bovenaf geregeld is. Voor dit soort gevallen is er 1 algemene regel die de problemen voldoende afdekt: als een leverancier de voorwaarden veranderd (daar vallen ook prijsverhogingen onder, anders dan indexatie) dan mag de consument de overeenkomst zonder meer beeindigen. Meer regels zijn niet nodig.
Het financiële klachtenloket Kifid heeft op de website een kennisdocument over dit onderwerp.Daarin staat onder andere:
Een verzekeraar mag per verlengingsdatum aanpassingen doen in de premie en de voorwaarden van de schadeverzekering. De verzekeraar moet u daarover wel tijdig informeren én op een duidelijke en begrijpelijke manier uitleggen waarom de wijzigingen nodig zijn. U heeft op uw beurt het recht om de verzekering op te zeggen per de verlengingsdatum. Na het eerste verzekeringsjaar kunt u de verzekering bovendien dagelijks opzeggen met een opzegtermijn van een maand.
Het kennisdocument is te vinden onder de naam 'Nieuwe verzekeringspolis met veel hogere premie'.
Wellicht, ik weet uw leeftijd niet, zou de leeftijd een van de redenen kunnen zijn. Verder mag het, echter, u mag ook veranderen van verzekeraar, let wel op dat u verzekerd blijft!!!!
Als een verzekering door een andere maatschappij word overgenomen mogen er niet zomaar aanpassingen gedaan worden. Dat mag pas per einde contractdatum.
Gaat er een nieuw contract in op 1 mei, dan mag dit. En u mag ook opzeggen en naar een andere partij gaan.
Ik kan niets over de overname terug vinden enkel dat SNS schadeverzekeringen voor Nationale Nederlanden bemiddeld maar terzijde. Als na het contractsjaar de polis geprolongeerd wordt krijgt de verzekerde een voorstel met daarin de nieuwe premie voor het aankomende jaar. Gaat u niet met dat voorstel akkoord dan kunt u per direct de verzekering opzeggen. SNS is wel rijkelijk laat maar als het een prolongatievoorstel betreft dan dient die in de aflopende maand verstrekt te worden.
De oude verzekeringen van SNS liepen via Volmachtskantoor. Dit is overgenomen door Nationale Nederlanden. In de brief die ik een paarweken geleden ontving staat dat de pakketkorting en de kortingen die ik krijg omdat ik een bankrekening biju SNS heb vervallen.
Meer informatie staat hier: https://www.snsbank.nl/particulier/verzekeren/vernieuwde-verzekeringen.html. In de voorwaarden voor mjijn verzekeringen staat ook dat de opzegtermijn van een maand is veranderd in een werkdag.
1) van ca. 20 naar ca. 40€ is geen 50 maar 100% prijsverhoging. Dit mag alleen als er een goede argumentatie wordt gegeven. Inflatie kan een deel verklaren maar niet 100% ...
Bij einde van de contractperiode mag altijd een prijsverhoging worden doorgevoerd voor de nieuwe contractperiode en aan zo'n prijsverhoging zit geen maximum verbonden..
Als de klant de prijs na verhoging te duur vindt, mag de klant de overeenkomst stop zetten. Take it or leave it.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Liander wil mijn meter vervangen
Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .
Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ?
Lees meer
Merkkleding besteld, chinees goed gekregen
Via Bertina moda (of Van Dongen mode) een jas besteld van Gant.
Er komt weken later een jas uit China, niet de maat en niet met het Gant-logo.
Geprobeerd terug te sturen en geld terug te krijgen, maar zij sparren met allerlei eigen regeltjes,
Heb gemaild dat dat tegen de Europese regels is, maar niets meer gehoord.
Kunt u mij adviseren?
F. Koot
06 [telefoonnum
...
Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer