Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: arnobratvic
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jun 14, 2023 om 13:53Aanvechten levenstestamentVolgens mij worden de termen "testament" en "levenstestament" met elkaar verward, terwijl het toch twee heel verschillende documenten zijn.
-
Jul 31, 2013 om 10:59Tielens Investment Group oplichters?Waarom worden deze oplichters niet aangepakt?
Uit het taalgebruik ("indien u reageerd"), en het ontbreken van een telefoon- of faxnummer,kan al geconcludeerd worden dat het om oplichting gaat.
Ben wèl benieuwd wie of wat er woont in de Dwarsstraat 174 te Groningen. Kan iemand die in Groningen woont niet even langs gaan? En het resultaat op dit forum plaatsen? -
Sep 12, 2012 om 18:32te veel geld afgeschreven van mijn ov.chipkaartDe invoering van de OV-chipkaart was al een ramp: onduidelijke en deels foutieve informatie aan de cliënten; verkapte prijsverhogingen die niet (zoals vroeger) controleerbaar zijn; onduidelijke in- en uitcheckprocedures als je tijdens een reis van verschillende vervoerders gebruik maakt; een absurd slechte cliëntenservice bij problemen (uitgezonderd de vriendelijke mensen die loketten op sommige stations bemensen, maar daarbij moet je het maar net treffen); in stads- en streekbussen soms niet-werkende OV-chiplezers (wat dan weer meestal het voordeel heeft dat de chauffeur zegt: "loop maar door", dus gratis ritje); en vele (hoeveel precies? kan dat eens uitgezocht worden?) handige nerds die dankzij hun computertrucjes permanent gratis reizen (leuk voor hun, maar het zal wel tot hogere tarieven voor de wèl-betalers leiden); een totaal niet-functionerend klachtenafhandelingssysteem waarbij willekeur een hoofdrol lijkt te spelen; en ga zo maar door.
Wanneer gaan de belangenorganisaties van de OV-reizigers de NS en de andere vervoersmaatschappijen eens dwingen om orde op zaken te stellen? En in plaats van de reizigers met de problemen op te schepen moeten de vervoermaatschappijen, samen met de verantwoordelijke minister(s) de bedrijven die verantwoordelijk zijn voor de miskleunen bij de invoering en productie van de OV-chipkaart maar aanpakken. En als dat niet lukt: terug naar het oude systeem met kaartjes, al dan niet uit de automaat: dat werkte toch redelijk goed? -
Jul 25, 2012 om 13:03Hoe huurder uit huis krijgen?!Tip voor mensen die hun huis tijdelijk willen verhuren: om te voorkomen dat de huurders na afloop van de afgesproken periode blijven zitten met een beroep op huurbescherming (ha, ha, zie ons er maar eens uit te krijgen!) in ieder geval in de tijdelijke huurovereenkomst duidelijk maken dat de wettelijke bepalingen van huurbescherming niet van toepassing zijn, EN een zorgvuldig geformuleerd boetebeding ingeval van contractbreuk opnemen; bijvoorbeeld met een per maand oplopend boetebedrag: 1e maand: € 50.-; 2e maand: € 100.-; 3e maand: € 200.- enz. Na een aantal maanden ga je het zelfs fijn vinden als ze blijven zitten! De schuld die de huurders aan jou hebben loopt op, en je kan via een (vrij eenvoudige) procedure bij de kantonrechter hen tot betaling dwingen.
-
Jul 6, 2012 om 15:18vette bonenIk raad u aan om voortaan magere bonen te gerbruiken.
De klantenservice van Siemens kan u ongetwijfeld de adressen geven waar u die magere bonen kunt kopen. -
Jun 17, 2012 om 17:45AanrijdingVraagsteller heeft genoeg goede info gekregen (m.n. van Vladja). Maar ik wil toch even reageren op een fragment uit de oorspronkelijke vraag: "degene die mij heeft aangereden WIL niet aansprakelijk gesteld worden". Wat diegene WIL, is voor u totaal onbelangrijk: U stelt die persoon gewoon aansprakelijk, of hij het WIL of niet. Uw WIL is hierbij doorslaggevend.
-
May 4, 2012 om 16:35postbezorging op zaterdagBeste mailman, als je mijn tekst goed leest, zal je zien dat ik NIET "tegen alles schop wat links is". Integendeel, ik geef juist aan dat de linkse partijen al vroeg gewaarschuwd hebben tegen de gevaren van te ver doorgeschoten privatisering en marktwerking. Ik had zelf het misverstand moeten voorkomen door het woord "vermaledijde" tussen aanhalingstekens te zetten.
-
May 3, 2012 om 18:33postbezorging op zaterdagJa, nu komen de burgers er achter dat, waar al decennia voor gewaarschuwd is (door die vermaledijde linkse partijen) privatisering van overheidsdiensten in het algemeen als gevolg heeft: het product/dienst wordt (veel) duurder, de kwaliteit wordt (veel) slechter, en de bureaucratie neemt toe.
Dat laatste behoeft enige uitleg, omdat juist als één van de argumenten om te privatiseren genoemd altijd genoemd werd: terugdringen van overheidsbureaucratie. Maar: als bepaalde, voor alle burgers belangrijke/noodzakelijke, diensten en producten in het kader van de heiligverklaarde marktwerking geprivatiseerd worden, dan komt dat in handen van ondernemers. En ik heb niets tegen ondernemers, maar zij streven wèl altijd naar winstmaximalisatie. Met het gevolg dat die ondernemers de winst, en niet het belang van de consumenten het belangrijkst vinden. Met het gevolg dat er, om te grote misstanden te voorkomen, controle moet worden uitgeoefend op die ondernemers. Controle door wie? Juist: door de overheid, althans overheidsinstanties. Die dan weer opgetuigd moeten worden met controletaken, protocollen, bevoegdheden, extra ambtenaren, enz., allemaal om te voorkomen dat de burgers te veel slachtoffer worden van de privatiseringsgevolgen. Wie rekent eens uit hoeveel controle-instanties er momenteel vanuit de overheid ingesteld zijn om de uitwassen te controleren, en tegen te gaan? En: (droste cacaoblikje) op welke wijze moet die wildgroei van (bureaucratischerende) controle-instanties weer gecontroleerd worden?
Kortom: de privatiseringshype dreigt een economische ramp voor ons land te worden. En dan vind ik het merkwaardig dat, terwijl de meeste échte deskundigen zo langzamerhand ook wel tot die conclusie zijn gekomen, er door de regering zo slapjes op wordt gereageerd. Of zou dat komen door de macht van de ondernemerslobbies? Die immers een feestje vierden toen Rutte verkondigde dat hij nu een kabinet had "waar rechts Nederland z'n vingers bij zou aflikken". En de gewone burger is weer de pineut ... -
May 2, 2012 om 15:12kleingeldVorig jaar, en ik meen ook het jaar dáárvoor, is deze discussie ook al aan de orde geweest. Het was voor mij reden om voor mijn dagelijkse boodschappen over te stappen naar winkels (zoals de Aldi) waar ze nog wèl normaal omspringen met centen. Deze overstap bleek nog een onverwacht voordeel met zich mee te brengen: ik kwam terecht bij winkels die lagere prijzen berekenen voor producten die kwalitatief minstens even goed zijn als de producten van de andere grootgrutters. Als iemand mij dat tevoren had verteld, had ik hem nooit geloofd, maar het scheelt ons gezin 30% (dertig procent!) in ons huishoudbudget. Eigenlijk moet ik dus die andere winkeliers, die kleingeld weigeren, dankbaar zijn.
-
Dec 23, 2011 om 12:28Mag een bankmedewerker om je pincode vragen?Mag een bankmedewerker uw pincode vragen? Antwoord is: JA!!! Een bankmedewerker, en ook de groenteboer en de burgemeester, en ook ik, mogen u ALLES vragen. Alleen: u bent niet verplicht antwoord te geven. En de vraag naar uw pincode en andere vertrouwelijke gegevens die niet in verkeerde handen terecht mogen komen, kunt u altijd beter weigeren te beantwoorden. Daarvoor wordt ook vaak genoeg gewaarschuwd. Sorry voor de NEE-respondenten, maar ik wens toch ook hen prettige feestdagen.