te
door tessavdb Jul 31, 2013 om 09:31
Geldzaken & recht

Tielens Investment Group oplichters?

Beste,

Op mijn bedrijfse-mail heb ik een mail ontvangen van de Tielens Investment Group uit Groningen m.b.t. een betalingsregeling. Dit bedrijf zegt mij echter helemaal niets, ik heb nooit eerder iets van hen ontvangen. Op internet kan ik er ook niets over vinden, geen eens een website. De link durf ik niet te openen i.v.m. virussen. Weten jullie iets over dit bedrijf, staan zij bekend als oplichters?

Advies is welkom, bij voorbaat dank.

Groeten,
Tessa.

7189 14 Rapporteer

kaasbroodje
door kaasbroodje - Jul 31, 2013 om 09:41
937 Antwoorden / 2 Vragen

het zal wel een spam mailtje zijn, om je een virus te bezorgen ( uw zorgen zijn gegrond ) weggooien en niks meer mee doen. Als het echt een incasso bureau was dan zouden ze via briefpost moeten versturen.

sa
door sasmau - Jul 31, 2013 om 09:51
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi,
Ik heb dezelfde mail ontvangen. Gewoon shift + delete indrukken. weg ermee!!!

Maurice

ni
door nijmegenkoerier - Jul 31, 2013 om 10:09
1 Antwoorden / 0 Vragen

Heb deze mail ook ontvangen: weggooien / deleten !

ja
door jan272 - Jul 31, 2013 om 10:18
3 Antwoorden / 0 Vragen

Heb ik ook net gehad. Link verwijst naar http://tielersinvestments.net/removal/voorstel.php ?userid=123456 maar als je naar http://tielersinvestments.net gaat kijg je een 403. Heel verdacht, vooral omdat het in de aanhef gaat om tieleNs en niet tieleRs zoals in de URL.

99,9% zeker dus dat dit de zoveelste scam is. Click delete. Vooral niet op de link klikken. D ekans op een virus is niet zo groot. Maar mogelijk stem je in met de vordering wanneer je met de userID die in de URL zit reageert op ce mail.

te
door tessavdb - Jul 31, 2013 om 10:34
2 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt allemaal voor jullie reacties! Inmiddels gedelete.

sj
door sjakko - Jul 31, 2013 om 10:38
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ook! maar bij mij verweest link naar tielersinvestments.org ipv .net.

ja
door jan272 - Jul 31, 2013 om 10:46
3 Antwoorden / 0 Vragen

Zowel de org als de net URL verwijzen naar:

Domain Name:TIELERSINVESTMENTS.ORG
Created On:30-Jul-2013 12:54:15 UTC
Last Updated On:30-Jul-2013 12:54:16 UTC
Expiration Date:30-Jul-2014 12:54:15 UTC
Sponsoring Registrar:PDR Ltd. d/b/a PublicDomainRegistry.com (R27-LROR)
Status:CLIENT TRANSFER PROHIBITED
Status:TRANSFER PROHIBITED
Status:ADDPERIOD
Registrant ID:PP-SP-001
Registrant Name:Domain Admin
Registrant Organization:PrivacyProtect.org

en is dus anoniem. De URL is wel pas afgelopen nacht gemaakt. Een heel nieuw bedrijf dus.

ar
door arnobratvic - Jul 31, 2013 om 10:59
17 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom worden deze oplichters niet aangepakt?
Uit het taalgebruik ("indien u reageerd"), en het ontbreken van een telefoon- of faxnummer,kan al geconcludeerd worden dat het om oplichting gaat.
Ben wèl benieuwd wie of wat er woont in de Dwarsstraat 174 te Groningen. Kan iemand die in Groningen woont niet even langs gaan? En het resultaat op dit forum plaatsen?

jago
door jago - Jul 31, 2013 om 11:18
6 Antwoorden / 1 Vragen

Via Google Maps kan je met Streetview zien dat de huisnummering van de Dwarsstraat in Groningen niet verder gaat dan 13. Het is een heel klein straatje.
Inderdaad oplichters dus en in plaats van de mail weg te gooien is het verstandig de e-mail eerst door te sturen aan valse-email@fraudehelpdesk.nl want hopenlijk helpt dat om dit te stoppen.

kaasbroodje
door kaasbroodje - Jul 31, 2013 om 11:34
937 Antwoorden / 2 Vragen

Het is gewoon heel simpel via mail:

Alle verzoeken om direct contact op te nemen of om informatie te geven of om te betalen zijn per definitie:

NEP
OPLICHTERS
DIEVEN
CRIMINELEN

Met deze digitale regels kan het niet mis gaan.

NIEMAND maar dan ook NIEMAND zal u gratis hulp aanbieden op het internet. Nergens op in gaan tenzij u daar zelf om heeft gevraagd. ( geld ook voor telefoon, mail en aan de deur )

te
door tessavdb - Jul 31, 2013 om 12:18
2 Antwoorden / 1 Vragen

Nogmaals allemaal bedankt, ik ga ze zeker aanmelden c.q. opgeven als oplichters!

hu
door hubijoan - Jul 31, 2013 om 13:31
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb de mail ontvangen, 2x zelfs.

Ik heb melding gemaakt bij Politie. Hopelijk komt er wat uit.

me
door mein33 - Jul 31, 2013 om 15:19
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=jago schreef op woensdag 31 jul 2013, 11:18]Via Google Maps kan je met Streetview zien dat de huisnummering van de Dwarsstraat in Groningen niet verder gaat dan 13. Het is een heel klein straatje.
Inderdaad oplichters dus en in plaats van de mail weg te gooien is het verstandig de e-mail eerst door te sturen aan valse-email@fraudehelpdesk.nl want hopenlijk helpt dat om dit te stoppen.

En de opgegeven postcode 9532BD bestaat ook al niet.