Te veel geld afgeschreven van mijn ov.chipkaart
Beste lezers,
28-08-2012 dacht ik een leuk uitje te hebben naar Burgers Zoo.De heenreis verliep spoedig van station Schagen tot station Ede/Wageningen.Daar vertrok de trein voor het laatste kwartier van mijn reis doch bleef de trein onverwachts staan en er werd omgeroepen dat door een stroomstoring de trein alleen nog maar terug kon rijden en zodoende belandden alle reizigers waaronder ikzelf weer op station Ede/Wageningen.Het was niet bekend hoelang deze stroomstoring kon duren ,de mensen van de NS konden ook niet zeggen of er bussen werden ingezet richting Arnhem/Nijmegen en er werd ons gezegd dat als er een bus werd ingezet dit wel minstens 1 uur kon duren als die bus al kwam.Met gevolg dat ik dus was gestrand in Ede /Wageningen.Ik besloot toen zelf met een streekbus verder tegaan reizen naar Arnhem.Ik heb toen mijzelf met de OVchipkaart bij een daar voor bestemde paal op het perron uitgecheckt
Ik belandde in een overvolle streekbus die er ruim 1 uur over deed om in Arnhem te komen.
Bij het uitchecken in Arnhem kwam ik tot de ontdekking dat er haast geen saldo meer op mijn kaart stond,terwijl ik sóchtends mijn kaart met 50 euro had opgewaardeerd.
Bij thuiskomst dit via mijn computer gecheckt en bleek er 20 euro te veel van af zijn gehaald.
Ik ben gaan bellen met o.a. OVchip klantenservice en de klantenservice van de NS tot op heden zonder succes.
Ik kreeg te horen dat ik zelf moest uitzoeken bij welke vervoersmaatschappij ik in Ede/Wageningen had uitgecheckt.
Hoe kan ik daar nu achter komen ,verwacht men nu dat ik weer met de trein naar desbetreffende station rij om te kijken welke uitcheckpalen daar staan????!!!!!!
Al met al ben ik nog geen stap verder en ben bang dat ik naar mijn geld kan fluiten bovendien heeft bellen geen zin aangezien deze kosten ook alleen maar oplopen.
Zo verdiend de NS wel er makkelijk zijn geld!!!!!!!
Zijn er meer mensen met zulke ervaringen?
Zijn er misschien nog tips hoe ik mijn geld terug kan krijgen?
Ik wacht graag Uw reactie af.
Met vriendelijke groet,
Mickyluca
Als ik het goed begrijp heeft u €20 teveel betaald aan de NS doordat u niet bij hun heeft uitgecheckt maar bij een paal van een andere vervoerder. In dat geval geeft de NS de borg van €20 (of €10 als u een abonnement heeft) die u in Schagen heeft betaald niet terug. U zou dus €20/€10 (min de ritprijs) restitutie bij de NS moeten terugvragen, wat waarschijnlijk een negatief of heel klein bedrag is.
En bovendien trekt Connexion of Syntus dan weer opnieuw opstaptarief af terwijl u daarna in de streekbus stapt (die dan misschien wel van Connexion of Syntus is). In mijn eigen transactie-overzicht staat de vervoerder overigens vermeld.
Met een beetje puzzelen met onder andere 9292 moet u er uit kunnen komen wat er precies gebeurd is.
U dacht uit te checken bij de NS, maar checkte dus in bij een andere maatschappij. U heeft een online account bij ov-chipkaart, dus kunt u daar raadplegen welke maatschappij dat was. Soms wordt die informatie pas wat later bijgewerkt, als het er eerder niet stond dan nu misschien wel.
U zou van NS het verschil tussen borg van de NS en de ritprijs terug moeten krijgen (in dit geval alles want NS heeft u nooit weggebracht, maar terug naar de opstapplaats).
Maar u bent dus vermoedelijk ook bij een andere maatschappij ingecheckt, wellicht hebben die ook een borg afgeschreven, die moet u dus ook terug vragen/krijgen.
Hallo,
Waarschijnlijk heeft u uitgelogd bij Syntus en/of Connexxion.
hier staan de gegevens
Succes, poltol
Met de iPhone heb ik de app OV Butler en die werkt perfect. Als ik niet goed uitgechecked ben dan hoef ik alleen op de app aan te geven op welke rit het fout ginge en de eventuele reden (ik heb eenmalig mijn gegevens moeten invoeren op de app) en met een dag of 5 kan ik het verschil weer terug vangen. Deze app is een aanrader.
@diumenge:
Het traject Schagen>>>Ede-Wageningen is volgens mij wèl door de NS afgelegd, maar het gedeelte Ede-Wageningen>>>Arnhem niet.
Onlangs met mn NS kortingskaart geprobeerd in Doetinchem in te checken, ook een Syntus gevalletje, niet gelukt, alsnog treinkaart moeten aanschaffen via de automaat, bleek dat mn kortingskaart niet geactiveerd was, ik gebruik dat ding al 100 jaar (had er een brief over gehad zei de conductrice ??????) dit jaar ineens moeten activeren. in mijn woonplaats kan dat niet, dus fijn met de trein naar een activeerplek, dat verdient ook lekker!!
Het komt mij bekend voor
Helaas is de organisatie die de klachten afhandeld voor de ov chipkaart een belabberde organisatie.
Men is kennelijk niet in staat om bekwaam en hulpzaan personeel te vinden of de medewerkers mogen niet behulpzaam zijn.
Mijn probleem is opgelost door een uiters correcte dame van middelbare leeftijd op het stations loket in Doetinchem
Deze dame is ook naar mijn inziens de enigste in Nederland die klantvriendelijk en bekwaam de problemen die er zijn met de ov oplost
De firma die de ov kaarten maakt ,op het stationsplein in Amersfoort wil ook geen enkele fout erkennen of meewerken aan een oplossing. De geldkraan van de overheid staat toch wel los voor hen.
Indien er iets afwijkt van het standaard proces dan gaat het altijd ten koste van de klant ,storing ,ov chip defect, meerdere reisorganisaties of gewoon onwil van de ov medewerkers
Ik heb ook zoiets meegemaakt op het NS station Amersfoort, maar ik heb uiteindelijk al het teveel betaalde teruggekregen, wel met zeer veel moeite en zoekwerk.
Ik checkte uit bij de Connexxion paal inplaats van die van NS. Ik heb toen geprobeerd uit te checken bij beide vervoersmaatschappijen.
Dat lukte niet, steeds kreeg ik de onzinnige melding op het scherm, dat ik al had “IN/Uitgecheckt”.
Een onbekende vertelde mij dat uitchecken pas na 3 minuten mogelijk was.
Uiteindelijk is het mij gelukt zowel bij NS als bij Connexxion uit te checken.
Na 4 dagen waren alle reistransacties van die dag op “MIJN” www.ov-chipkaart.nl volledig in te zien.
Daaruit bleek dat ik driemaal á €10 euro had ingecheckt en eenmaal uitgecheckt bij Connexxtion.
Via de site van Connexxion kon ik na lang zoeken een klachtenformulier invullen (alleen als ik aangaf dat het check poortje defect was).
Met de gegevens van de reishistorie van ov-chipkaart kon ik het Connexxion formulier invullen, wat daarna via internet werd verzonden.
16 dagen daarna ontving ik een mailtje, dat ik mijn kaartsaldo met 20 euro kon verhogen bij een oplaadpunt.
Bij de NS moest ik bellen á 15 cent per minuut. Na het doorgeven van mijn reisgegevens werd €10,30 binnen een week teruggestort op mijn bankrekening.
Hoe is het mogelijk dat vervoersmaatschappijen nog steeds grote onduidelijkheden en enorme programmeerfouten in hun software programma hebben. Wat betekent de informatie op het scherm “U hebt al in/uitgecheckt”.
Dat per seconde onbeperkt is in te checken á €10 (65 plus), terwijl uitchecken, (weet bijna niemand) pas na 3 minuten mogelijk is, slaat werkelijk alles.
Na uitchecken bij Connexxion in plaats van bij NS, is uitchecken bij NS niet meer mogelijk en omgekeerd waarschijnlijk ook niet..
Beste mickeyluca,als ik al deze rampverhalen lees, dank ik de heer op mijn blote knieën dat ik nagenoeg nooit van het “openbaar vervuil” gebruik hoef te maken. Wel regelmatig in het buitenland, doch daar werkt het overwegend geheel naar wens. Wat een achterlijk systeem met al die verschillende vervoerders, als dit rampenplan gekozen en in bedrijf is gesteld om de marktwerking ten gunste van de reiziger te benutten. Dan heb ik er verder geen woorden voor, zeer zeker geen fatsoenlijke. Ik wens u heel veel sterkte in uw strijd tegen windmolens.
jongejonge.
mij is t zelfde overkomen. ook met Connexxion.
heeft ruim 1/2 jaar geduurd voor ik t geld van de NS en Connexxion terughad.
je moet zoveel aantonen. zelfs de treinstelnummers van de treinen waar je inzat...
mijn advies: gewoon áánhouden, doorzetten. net-zolang-tot.
het = jouw fout niet !
op een gegeven moment heb ik het niet meer via internet en de telefoon gedaan maar een brief geschreven (ouderwets met de hand dus) naar de NS en naar Connexxion.
en dat heeft uiteindelijk zoden aan de dijk gezet.
ik vind ook dat zoiets duidelijk aangegeven moet worden op de stations, met waarschuwingen dus.
sterkte + suc6.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Windows life mail mappen verdwenen
Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda
...
Lees meer
Kunnen de lege flessen automaten de toestroom niet aan?
Geachte forumleden,
Ik sjouw al dagen mijn lege flessen van de ene naar de andere supermarkt.....
Zou het kunnen ,dat de supermarkten te veel lege blikjes en plastic flessen krijgen aangeboden en dat zij express de automaten uitzetten omdat ze anders verlies erop lijden?
Kortom : Kunnen de lege flessen automaten de toestroom niet aan?
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer