Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: boosje
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Nov 25, 2016 om 11:29Ik zoek bezitters v.an een Philips decoder DSR7141 van Canal Digitaal.Dankjewel Sira en The Enforcer, met antwoorden zoals die van jullie kan ik tenminste iets. Met slappe reacties zoals tja, dat is de vooruitgang kan ik dus helemaal niks. Niet alle verandering is vooruitgang, dat zijn twee totaal verschillende begrippen.
We zijn nu inmiddels drie weken verder en ik behelp me nu met "stroom eraf, stroom er weer op" als het ding vastslaat. Dat gebeurt op twee manieren: OF het beeld staat vast op het moment dat ik de TV aan zet, OF het beeld bevriest ineens tijdens een programma. In beide situaties kun je niet van zender veranderen, er is ook geen geluid. Met de afstandsbediening aan en uit zetten werkt niet, je MOET naar het apparaat toe, de voedingskabel loshalen en weer insteken en DAN de decoder weer aan zetten. Dat kleine beetje beweging en het verrichten van een paar handelingen zijn het ergste niet. Maar wat heel erg irritant is: met die paar handelingen en het opnieuw opstarten na het weer aan zetten ben je al gauw enkele minuten verder. Heb je de bevriezing van het beeld tijdens een uitzending, dan ben je de draad of de clou van een verhaal kwijt, je mist een deel van het journaal of je mist een heel nummer van een concert.
En Enforcer: ik ben het met je eens: tot die update van 25 augustus deden al die decoders het goed, dus heeft CD mankerende software geupload die ze eerst beter hadden moeten testen. Het probleem ligt bij henzelf, iets wat ze ook toegeven via het bedrijf dat hen in Frankrijk vertegenwoordigt. Van dat bedrijf kregen wij namelijk een nieuwsbrief waarin gewoon wordt toegegeven dat de technici van CD het probleem niet opgelost krijgen. Ik vertik het om voor veel geld een nieuwe decoder aan te schaffen omdat:
1- ik ben afgekeurd voor melkkoe en ook voor dom schaap niet geschikt ben bevonden.
2- de veroorzaker van een probleem geacht wordt om dit op te lossen.
3- ik door toedoen van CD niet geleverd krijg waarvoor ik betaal, namelijk ongestoorde HD-ontvangst. Maar ook restitutie van abonnemenstgeld wegens gederfd kijkgenot wordt mij geweigerd.
Zouden ze die software bewust zo hebben geschreven om hun decoderomzet op te krikken? Ze verhogen ook gewoon de prijzen van de abonnementen zonder dat je daar iets aan kunt doen. Alleen flink opspelen helpt soms, maar in dit geval niet.
Ik heb dit geval nog niet bij Kassa! aangemeld, maar ik denk dat ik het toch maar ga doen. Eerlijk gezegd ben ik ontmoedigd voor aanmelden omdat het mij nog nooit is gelukt om ooit maar één inhoudelijke reactie van Kassa! te krijgen als ik al eens iets heb aangekaart. Ook niet voor de Belbus. Ik weet niet hoe die mensen het voor elkaar krijgen om door die muur heen te komen.
Ik ken hier in de buurt (ook Midden-Frankrijk dus) mensen die ook steeds hun decoder moeten wakker schudden. Zij hebben een ander type, ik weet niet welk, maar die lust ook die nieuwe software niet. -
Jul 13, 2015 om 13:54Mag een campinghouder overnachtingsgeld/verzekeringsgeld vragen[quote=pieterwolters schreef op zaterdag 11 jul 2015, 10:53]Ik kan me er iets bij voorstellen. Als particulieren hun stacaravan gaan verhuren op tijden dat ze er zelf niet zijn, dan wordt er meer gebruik gemaakt van de voorzieningen op de camping dan oorspronkelijk voorzien (gemiddeld zal een stacaravan eigenaar daar in de weekenden zijn en enkele weken vakantie. Door de verhuur kan het enkele maanden bezetting opleveren. En dat brengt vanzelf meer kosten voor de camping met zich mee. Bijvoorbeeld aan zwembad, speeltuintjes, etc.
Precies daarom is het vreemd dat er dan extra overnachtingsgeld gevraagd wordt. De huurder van de staanplaats heeft al betaald voor het gebruik van de voorzieningen, ongeacht of het de speeltuin of het sanitair betreft. Als de huurder er voor kiest om anderen in zijn caravan te laten verblijven en er zelf niet is, dan is er alleen maar iemand anders aanwezig. Voor de WC maakt het niet uit wie erop gaat zitten!
Het zou anders zijn als de huurder mensen te logeren krijgt (als hij daar ruimte voor heeft) wanneer hij er zelf ook is: dan zijn er meer mensen aanwezig en wordt er dus meer gebruik gemaakt van voorzieningen. -
Jun 17, 2015 om 17:29Witte schoen worden groen met Vanish Help!!![quote=casperbouma89 schreef op dinsdag 16 jun 2015, 10:15][quote=uwjurist schreef op dinsdag 16 jun 2015, 10:11]Bel Vanish even. Die heb ik inderdaad vanmorgen gesproken, alleen die gaven aan dat mocht het gaas geverfd zijn dat deze dan naar de orginele kleur, in dit geval groen veranderd.
Klinkt voor mij als een slappe smoes van een bedrijf dat slap spul verkoopt. Ik heb het een tijdje geprobeerd als toevoeging bij mijn wasmiddel (staat op de verpakking als gebruiksmogelijkheid) en merkte geen enkel verschil. Sindsdien loop ik er met een boogje omheen. -
May 22, 2015 om 18:46Vergoeding gemaakte reiskostenStaat er niets over in de algemene voorwaarden? Die moeten vast ergens op de site van de producent/organisator staan.
En als drammen helpt: doen! In jullie geval kunnen jullie aantonen dat de kosten ook werkelijk gemaakt zijn, omdat jullie met het openbaar vervoer hebben gereisd. Zelfs met de OV-chipkaart neem ik aan dat je een bewijs van de gemaakte reis en de kosten moet kunnen opvragen of uitprinten. Als je met de auto was gegaan, dan had je geen bewijs, tenzij je in een parkeergarage hebt gestaan: dan heb je de kwitantie van de parkeerkosten als bewijs dat je daar geweest bent. Als ze daar parkeren laten betalen op kenteken (zoals in Rotterdam) dan heb je helemaal sluitend bewijs van de gemaakte reis. -
May 7, 2015 om 12:18valse bestellingen op mijn adres[quote] Maar ieder vrijdag rond lunchtijd weer een bestelwagen aan de deur wordt vervelend. De webshops worden wel benadeeld, zijn kennelijk te goed van vertrouwen.
Dus : benieuwd welke webshop de stalker morgen langs stuurt.
Dat mag je volgens mij gerust als overlast beschouwen, dus zoiets als stalking (in het Nederlands belaging, al voelt dat voor mij iets sterker dan wat hier gebeurt) waarvan je aangifte kunt doen.
Misschien kun je ook eens te rade gaan bij de Fraudehelpdesk?
Is het een optie om inderdaad een groot geplastificeerd stuk papier op je deur te plakken waarop je zegt dat je niets bestelt bij welke webshop dan ook en dat het dus niet zinvol is om aan te bellen omdat je niets aanneemt. Daarbij herhaal ik mijn tip om als je wél iets wilt kopen dat via vrienden of familie te doen.
Je zou mogen denken dat de webshops zelf baat hebben bij het achterhalen van deze mafkees/-kezen, want het steeds weer onverrichter zake terugkrijgen van spullen kost alleen maar geld: verpakken, verzenden, terugnemen, de bezorger betalen (die heeft immers gewoon zijn prestatie geleverd) en het spul weer uit de verpakking halen en de bestelling uit het systeem verwijderen.
Dan zou je nog kunnen bedenken (als dat een optie is) dat je, na ophanging van voornoemd papier, op vrijdag gewoon niet thuis luncht. Ik weet natuurlijk niet hoe ingrijpend dat voor jou en/of je gezin is, maar een aantal keren niet thuis zijn met een dergelijke tekst op de deur zou moeten werken, lijkt mij. -
May 6, 2015 om 23:34valse bestellingen op mijn adresDoe in ieder geval aangifte, ook van alle vorige keren, als je daar nog gegevens van hebt.
Is het iedere keer dezelfde persoon (e-mail adres, telefoonnummer) die je dit flikt? Dan kun je gericht aangifte doen: als je geen naam weet dan zeg je: de houder van e-mail adres xyz of van telefoonnummer 0123etc. Dat doe je namelijk ook als je nadeel hebt van een automobilist die er vandoor gaat maar waarvan je het kenteken van de auto hebt kunnen opschrijven. De politie vindt wel wie er bij dat adres of nummer hoort.
EN: houd heel goed je bankrekening in de gaten of er geen geld afgeboekt wordt vanwege bestellingen. Blokkeer desnoods bij de bank de rekeningnummers van de webwinkels. Dat kan lastig zijn als je zelf iets wilt kopen, doe dat dan eventueel via familie of vrienden, zeker als het geen grote stukken zijn.
Sterkte ermee en ik hoop dat je er snel vanaf komt! -
May 5, 2015 om 10:05vragen bij ontslag[quote=johnapel schreef op zaterdag 2 mei 2015, 09:50]geachte,
mijn werkgever heeft mij vorige week mede gedeeld dat hij mijn arbeidsovereenkomst wil opzeggen ( ontslaan dus). ik heb hierover geen uitspraken over gedaan alleen verteld dat ik het jammer vind en heb hem verzocht om het een en ander op papier te zetten. Dit vond hij goed en zal dit gaan doen.
echter nu 1,5 week later heb ik nog geen enkele reactie van hem gehad. ondanks meerdere verzoeken van mijn kant.
Ik ben in het bezit van een vaste aanstelling, werk er bijna 2 jaar en functioneer goed.
Kijk goed in je arbeidsovereenkomst of er geen einddatum in staat, maar dat die inderdaad voor onbepaalde tijd is.
[quote]
ik zit nu met enkele vragen.
1. Is een mondelinge toezegging rechtsgeldig zonder dat er papierwerk bij komt kijken.
Nee, daarvoor is een baan veel te belangrijk. Zeg evenwel niets dat als instemming zou kunnen worden uitgelegd.[quote]
2. Zover mij bekend is, heeft de werkgever een opzeg termijn van 1 maand. gaat de datum van de opzeg termijn in zodra hij het mondeling heeft gezegd of gaat die pas in wanneer hij het schriftelijk heeft bevestigd door middel van een beëindigingsformulier of zo iets dergelijks.
De opzegtermijn hangt onder andere af van hoe lang je ergens werkt: hoe langer dat is, des te langer de opzegtermijn. Probeer in ieder geval de boel over 1 juli a.s. heen getild te krijgen, want dan heb je sowieso recht op een ontslagvergoeding.[quote]
ik heb al naar informatie gezocht op het Internet maar heb het helaas nog niet kunnen vinden.
op de site van de FNV en van het UWV moet je toch dingen kunnen vinden over ontslag en het komende nieuwe ontslagrecht dat per 1 juli a.s. in werking treedt.
[quote]
hopelijk word ik via deze weg weer wat wijzer.
met vriendelijke groet
johnapel
Je doet er inderdaad goed aan om je rechtsbijstandsverzekeraar in te schakelen, als je daarin een clausule hebt voor arbeidsrechtelijke conflicten. Kijk dat na in je polis.
Ben je lid van een vakbond? Die kunnen je ook bijstaan met goede juristen.
Als jouw baas een ander heeft aangenomen om jou te vervangen dan zal hij van goeden huize moeten komen om economische redenen aan te tonen! Kan het met je leeftijd te maken hebben? Ben je zelf al wat ouder (=duurder) en is die eventuele nieuwe een jonkie (=goedkoper)? Zeg niets, ga nergens mee akkoord, ook niet mondeling, houd je op de vlakte en doe zo goed mogelijk je werk. Wat je ook en vooral moet doen is naar het werk blijven gaan, zelfs al wordt je gezegd dat je thuis kunt blijven. Wél komen toont namelijk je werkbereidheid aan en dat is heel belangrijk. Je moet je baas geen enkele kans geven om te zeggen dat je niet bereid bent om te werken of dat je je werk niet goed doet.
Zoek inderdaad (zoals een ander hier al tipte) alle gegevens van contacten met je baas op: resultaten van functionerings- of beoordelingsgesprekken etc. Heb je collega's die je kunt vertrouwen? Probeer er dan achter te komen of er iets "gonst", m.a.w. gaan er geruchten over jou in het bedrijf?
Zeker als je een arbeidsovereenkomst hebt voor onbepaalde tijd dan kun je niet zomaar op straat gezet worden.
Heel veel sterkte en laat je goed door arbeidsjuristen adviseren en bijstaan, dit moet je niet in je eentje willen opknappen, zeker niet als je daar niet deskundig in bent, zoals je zelf zegt. -
Mar 21, 2015 om 11:26malware?spam?Mail van afzenders die ik niet ken gooi ik ongelezen weg, niet eens in de prullenbak, maar 'shift+delete', rats! Helemaal weg. De onvermijdelijke phishingmails stuur ik ongelezen door naar de Fraudehelpdesk en Kassa! Online, zodat die ermee aan de gang kunnen. Daarna gaan ze ook 'shift+delete'. Er zijn altijd van die afzenders die meteen door de mand vallen door hun namen die aan raamprostitutie doen denken of steenkolen-Nederlands in de onderwerplijn. De ene provider is beter dan de andere, niet om het één of ander, maar ik ben lid van de SP en gebruik hun e-mail service 'Tomaatnet'. Die is zó goed beveiligd, ik heb daar nooit last, ook niet van phishingmails. Lekker rustig, je moet wel partijlid zijn om het te kunnen gebruiken.
-
Mar 21, 2015 om 11:14wat moet ik doen?Dat is het vervelende met faillissementen: als gewone consument mag je achter in de rij van schuldeisers aansluiten. De eerste die iets krijgt als er nog iets is, is de Belastingdienst. Die gaat altijd voor.
het enige wat je kunt proberen is de winkelier vragen om je geld terug te storten, maar of dat lukt valt zeer te betwijfelen.
Ik ben bang dat je vette pech hebt, want het bedrag is ook te klein om het juridisch aan te pakken. Jammer van die 70 euro, ik wist niet eens dat die spelletjes zó duur waren! -
Nov 24, 2014 om 13:14hoe kan een intakegesprek bij een ggz praktijk 445 euro kostenAls ik u was ging ik maar even langs bij het Juridisch Loket, het klinkt als wel héél erg veel geld voor een intakegesprek. Anders misschien even bij een patiëntenorganisatie navragen?