Antwoorden gegeven door: kasperht
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jan 9, 2006 om 13:24Wie heeft er ook problemen met het ontvangen van NS-mailings
Wat ik eerst zou proberen is nog een keer te bellen en te vragen of de persoon aan de telefoon in staat is zelf het vinkje te verwijderen of dit moet laten doen. Want je krijgt haast het idee dat als ze het zelf kan doen terwijl jij belt dat het niet fout kán gaan....je kan er in elk geval proberen achter te komen door doorvragen en je evt. door te laten verbinden met iemand met meer verstand ervan waar het probleem in zit.
En anders...misschien een raar idee. Maar wat als je nu per eerstvolgende opzegdatum je kaart opzegd en apart daarvan per die datum een nieuwe kaart aanvraagt!?
Risico is natuurlijk wel dat het administratief een nog groter chaos zou kunnen worden, maar het kan ook zijn dat ze je opnieuw toevoegen aan het bestand, maar dan zonder dat vinkje...
Een andere oplossing zie ik in elk geval niet zo 1-2-3
-
Dec 23, 2005 om 17:29meegespoten spiegels
Beetje raar dat ze je niet willen helpen, omdat je geen beurten bij hen hen laten uitvoeren.
Wat standaard is bij spuitwerk is dat je tot 4 jaar garantie krijgt (bij focwa-bedrijven), dus na 4,5 jaar zou de garantie, los van de beurten, sowieso verlopen zijn.
De vraag is wel wat de oorzaak is van het loslaten. Is dit te wijten aan de garage dan zouden ze een deel van de kosten van opnieuw spuiten moeten vergoeden. Maar hoe je dat moet aantonen??
Wat je in elk geval kan doen is de ANWB bellen als je lid van hen bent. Zij kunnen gratis juridisch advies geven in dit soort gevallen.
Succes!
-
Dec 9, 2005 om 19:58Is dit een geval van domme pech...?@sarabande99?
Wat zou dat er dan mee te maken hebben?? -
Dec 9, 2005 om 16:57moet ik akkoord gaan met het bedrag dat de expert aan de schade van mijn auto toekent?
Berekening van de expert klopt denk ik wel.
Je kan evt. de ANWB bellen als je daar lid van bent om hun de dagwaarde van de auto te laten berekenen.
Vuistregel is dagwaardeverlies van 50% in eerste 3 jaar (op basis van 20.000km/jaar). Na anderhalfjaar dus 25%=5000 euro. Dus zou de dagwaarde 15.000 euro zijn. Komt dicht bij de taxatie in de buurt.
De bedragen die getaxeerd worden zijn wel de officiële tarieven. Vaak kunnen ze de auto goedkoper repareren, zelf met originele onderdelen. Even met de schadehersteller onderhandelen over de prijs van herstel kan vaak al een boel doen!
Je kan ook taxateur en/of schadehersteller vragen naar de kans op onzichtbare schade. Dat kunnen ze vaak wel inschatten. Als die kans groot is zou ik de auto total-loss laten verklaren en die 15.500 kiezen. Als de kans op onzichtbare schade klein is, dan zou je reparatie kunnen overwegen.
-
Dec 9, 2005 om 16:42golf 4 onderhoud
rond de 35 duizend kilometer is bij de deze motoren een normale tijdsduur tussen beurten. 50.000km is zoals gezegd maximum onder ideale omstandigheden en die wordt weinig gehaald.
En zoals hierboven al wordt aangegeven kan beperkt belasting meer vervuilen. Juist door af en toe goed door te trekken in de versnellingen houdt je de motor schoner dan door altijd netjes en zuinig te rijden.
En 40km klinkt wel veel (ik neem aan dat dat enkele reis is dus 2x40 per dag), maar de tdi-motoren van VW komen bijzonder langzaam echt op temperatuur (olietemperatuur, niet de koelvloeistoftemperatuur volgens het metertje), dit kan wel 10-15km duren. En voor de 50.000km termijn moet je eerder 80 dan 40km per rit rijden, want vervuiling is de eerste paar minuten van de rit groter (aantal starts is dus net zo bepalend voor termijn van olieverversingen als het aantal gereden kms)
-
Dec 7, 2005 om 15:58Is dit een geval van domme pech...?
Helaas kan de regelcomputer van deze systemen inderdaad kapot gaan. Inderdaad gebeurd het niet vaak, maar het risico bestaat inderdaad dat dit gebeurd. En op coulance van de fabrikant hoef je niet te rekenen in dit geval.
Alleen als de oorzaak waterindringing in de regelcomputer is door een constructiefout zou je een zaak kunnen hebben, maar vaak is aan de computer niet meer te ontdekken wat de oorzaak van het probleem is.
Omdat de ABS-computer ervoor zorgt dat de wielen niet blokkeren tijdens té hard remmen is het uit veiligheidsoverwegingen aan te raden deze wel te vervangen. Wat je zou kunnen overwegen is het aanschaffen van een computer via de sloop (op de sloop kan je vaak een maand garantie krijgen, dus als hij niet blijkt te werken kan je hem terugbrengen en je geld terug krijgen). Aangezien montage niet heel erg moeilijk is bij deze auto zou ik je daar evt. meer info over kunnen geven, mocht je het zelf willen doen.
-
Nov 15, 2005 om 12:48Unigarant, beroerde organisatie?Ik weet nog zo niet wie hier de hoofdschuldige is. De verzekeraar of de tussenpersoon.
Een verzekering int automatisch de maximale premie als niet op tijd de
bonus/malus verklaring van de vorige verzekering is ontvangen. Dit
hoort je assurantie-tussenpersoon voor jouw te regelen.
Onleesbare overzichten snap ik niet helemaal. Krijg jij kopien via je
tussenpersoon ofzo? Of bedoel je met onleesbaar onbegrijpelijk? In dat
laatste geval komt het er weer op aan je tussenpersoon aan te spreken
om het jouw toe te lichten.
En schade door derde kan je beter buiten je eigen verzekering om
regelen (heb ik al 2 keer meegemaakt helaas). Gewoon een
aansprakelijkheidsstelling sturen naar de verzekeraar van de
tegenpartij en het geld direct naar je eigen rekening laten overboeken.
Hoe minder schakels in het proces hoe soepeler het gaat....
En als ik je 2e reactie lees heb ik het idee dat jij nog nooit
rechtstreeks Unigarant op de problemen hebt aangesproken, maar alles
via tussenpersoon hebt laten lopen. Het lijkt me dat als tussenpersoon
het niet snel oplost dat je zsm direct met Unigarant contact opneemt.
Formele klacht is dan de beste methode, zoals in de hierbovenstaande
post geopperd wordt. Maar zorg eerst dat je weet of niet je
tussenpersoon de oorzaak van alle ellende is.... -
Jul 29, 2005 om 13:59Snelheidsmeter / dagtellerNiet wieldiameter, maar banddiameter maakt uit...
Meeste auto's rijden ca. 115 als de teller op 120 staat heb ik wel eens
gehoord. Zelf bij rijlessen 'geleerd' iets harder te rijden op de
teller dan max. snelheid...
PS Als je 126 rijdt krijg je geen bon, pas vanaf 127 ;)