Terug naar het profiel
Reacties gegeven door: lemmy
-
DatumVraagGegeven reactieDetail
-
Jun 21, 2019 om 20:10Avast dubbel betaald krijg geen geld retour, hoe pak ik dit aan?Ik zat mij ook al af te vragen hoe die verlening tot stand is gekomen. Bij Bitdefender krijg ik ruim voor de licentie verloopt meerdere e-mails met een verlengaanbod. Daar staat dan ook in voor welke periode, het bedrag en voor hoeveel apparaten.
Nu moet ik wel zeggen dat ik automatisch verlengen heb uitgeschakeld (tip: ook doen, dan krijg je een aanbod met korting namelijk)
Bij automatisch verlengen krijg je overigens ook bericht, dan hoef je in principe niets te doen maar staat er wel in de e-mail vermeld voor welke termijn er wordt verlengd. In dit geval zou daar hebben moeten staan dat het om 2 jaar gaat. Omdat er sprake is van automatische verlenging neem ik aan dat er ook automatisch is geïncasseerd? Als dat zo is, heeft Avast het tarief voor 1 jaar geïncasseerd en moeten ze dat (een 1-jarige verlenging) ook leveren (via het automatisch verlengen hebben zij jou immers een aanbod gedaan en door jouw betaling is dat aanbod door jou geaccepteerd).
Misschien kan topicstarter nog wat aanvullende informatie verstrekken:
-over het bericht omtrent de automatische verlenging (wat stond daarin over de periode e.d.).
-hoe is de betaling gedaan? Automatische incasso, afschrijving via de creditcard, handmatige betaling? -
Jan 7, 2019 om 20:07Kifid geeft mij gelijk maar ik moet toch betalenIn dat geval was de oorspronkelijke vraag inderdaad niet duidelijk.
U heeft slechts deels gelijk gekregen en om die reden is bijvoorbeeld de fee gematigd. Ook al is er geen hypotheek tot stand gekomen betekent dat niet dat een adviseur geen recht heeft op een (deel van de) fee. Hij heeft immers wel degelijk werkzaamheden uitgevoerd.
Over het bedrag (of de matiging) kun je natuurlijk altijd van mening verschillen; in dit geval was naar het oordeel van het Kifid een matiging tot € 2.500 gerechtvaardigd. Waarom er voor een vermindering van € 750 is gekozen en niet voor bijvoorbeeld € 1.000 of € 500 blijft een beetje gissen. Via het Kifid zou u daar wellicht duidelijkheid over kunnen verkrijgen. -
Jan 4, 2019 om 13:31Rijden in automaatHet rijden met een automaat is op zich erg simpel maar ongetwijfeld zal het ook jou gebeuren dat je bij het willen afremmen met je linkervoet per ongeluk toch vol op de rem trapt....;) Het intrappen van de koppeling is zo ingesleten, dat bij het rijden in een automaat dat onbewust toch gaat voorkomen.
Tip: Bij veel automaten is het zo dat de contactsleutel alleen verwijderd kan worden als de automaat in 'P' staat.
Bij een rood verkeerslicht kun je de bak in 'D' laten staan. In sommige gevallen 'kruipt' de auto naar voren als je de rem loslaat, maar bij andere automaatbakken weer niet; kwestie van even uitproberen (hoewel er niks op tegen is de voet gewoon op de rem te houden). Je hoeft bij korte tijd stilstaan dus niet de automaat in 'P' te zetten; de bak gaat echt niet stuk. Alleen bij langere tijd stilstaan (open brug bijvoorbeeld) zet je de bak in 'P'.
Veel plezier daar! -
Dec 31, 2018 om 13:52Kifid geeft mij gelijk maar ik moet toch betalenDat is geen uitspraaknummer van het Kifid.
Een uitspraak van het Kifid begint met het jaartal en dan een 3-cijferig nummer.
Het deel van de uitspraak zegt nog niet veel over de gehele beoordeling. Dus met de huidige informatie kan jouw vraag nog niet beantwoord worden.
Graag alsnog het juiste uitspraaknummer van het Kifid plaatsen; dan kunnen wij de hele uitspraak lezen en dan met name het deel over het oordeel en of het inderdaad een al dan niet bindende uitspraak is. -
Sep 28, 2018 om 20:11Marktplaats.nl geeft de advertentienummer niet afGoeie tip!
-
Sep 18, 2018 om 19:21Fraude / babbeltruc via pcAls er sprake is van een koop is eventueel de geldterug service een mogelijkheid. Maar alleen als het geleverde niet overeenkomt met de gemaakte afspraak of als er niets geleverd wordt. Punt is wel dat jouw ouders een (soort van) aankoopbevestiging moeten hebben (bijvoorbeeld een ontvangen e-mail).
Vervolgens moet eerst geprobeerd worden er met de leverancier uit te komen en die communicatie/mailwisseling moet meegestuurd worden naar de bank.
Als er iets is geleverd waar jouw ouders achteraf spijt van hebben (om welke reden dan ook) kan de bank geen rol spelen. Dat is simpelweg iets tussen koper en verkoper.
In dit geval is er, vermoed ik, alleen telefonisch iets 'beloofd'. Is er geen contact mogelijk met de 'leverancier', dan zou ik in ieder geval proberen via dat formulier het geld terug te krijgen. Of dat op basis van alleen het formulier lukt weet ik niet maar is wel het proberen waard. Ik ga er dan van uit dat er niets geleverd is terwijl er wel betaald is.
Dat de kaart direct is geblokkeerd zegt niet dat de bank aansprakelijk is oid. Dat is meer een stukje service om te voorkomen dat er nog een keer een bedrag geincasseerd zou kunnen worden (men heeft immers het kaartnummer en dergelijke, dus dat is dan een risico).
Bij een betaling via een creditcarcd wordt er door de ontvanger, op basis van de ontvangen kaartgegevens, een zogenaamd autorisatieverzoek gedaan naar de bank. Als de betaling wordt geautoriseerd is de betaling een feit. De bank noch de kaarthouder kunnen zo'n betaling dan nog terugdraaien. Dat is ook logisch, anders zou een bedrijf immers altijd het risico lopen dat iemand iets koopt, betaalt met de creditcard en kort daarna de betaling intrekt. Zie dan als bedrijf je geld nog maar eens te krijgen. -
Feb 28, 2018 om 20:24De WOZ-waarde van mijn huis in Tubbergen is dit jaar met 33,3% gestegen. Mag ditNee, zo werkt het natuurlijk niet. Als eerdere bezwaren zijn toegekend dan was het bezwaar voldoende onderbouwd en redelijk. Een inhaalslag maken omdat je (lees: gemeente) meent dat de WoZ in het verleden toch te laag was zou kunnen, maar moet dan goed onderbouwd worden.
Afgezien daarvan, de prijzen stijgen nog niet zo heel erg lang hoor. En ook zijn de regionale verschillen dusdanig dat je de landelijke gemiddelde stijging natuurlijk niet als uitgangspunt kunt nemen. -
Feb 5, 2018 om 18:42Betaalrekening na 2 dagen hergebruikt@Tijger: ah.. my bad. Ik had inderdaad niet gezien dat TS gereageerd had op een antwoord. Zal volgende keer beter letten op "Toon reacties" als er een andere waarde staat dan 0
;) -
Jan 25, 2018 om 20:39ING schaft TAN code af.Hoe moeten mensen zonder GSM betalen?@Bentley2016:
De app is beveiligd met een 5-cijferige pincode. Dat betekent 100.000 mogelijke combinaties. Als wij de pincode van een pas als veilig beschouwen die uit 4 cijfers bestaat (10.000 mogelijke combinaties), waarom zou een 5-cijferige code dan zo onveilig zijn?
Dus ook bij diefstal zal de dief niet zomaar eventjes via de app geld kunnen overboeken. De code kan ook niet uit de telefoon worden gehaald, omdat die simpelweg niet op het toestel zelf wordt opgeslagen. -
Jan 25, 2018 om 20:28ING schaft TAN code af.Hoe moeten mensen zonder GSM betalen?Kennelijk niet. Maar lezen en zeker góed lezen is dan ook iets wat niet iedereen beheerst. Als ik alle reacties in dit topic lees, zijn er helaas velen die lopen te roeptoeteren zonder enig idee te hebben wat er nu precies gaande is.
@Aromat: Het artikel gaat omtrent de TAN codes. Voor diegenen die geen gebruik maken van internet bankieren zullen de oude vertrouwde overschrijvingsformulieren nog wel een tijdje blijven bestaan (ik lees in het ING artikel tenminste niets over die vorm van betalen of plannen om die af te schaffen). Als ik uw (Aromat) reactie lees, doet u ook nog op die manier uw betalingen? Dan heeft en krijgt u toch helemaal geen probleem bij zo'n wijziging?