mercedesbenz
door mercedesbenz Jul 8, 2005 om 18:28
Computers & telefonie

Adsl verbinding maken

Elke keer als ik verbinding probeer te maken met internet heb ik hetzelfde probleem.

n.l. "kan server niet vinden" of "de pagina kan niet worden weergegeven"

Ik kijk dan alles na o.a. of de installingen worden gedetecteerd, de verbindingsinstellen controleer ik enz. enz.

Wel krijg ik dan vanzelf na ongeveer 6 minuten wel verbinding met internet.

Maar elke keer dus hetzelfde probleem bij het verbinding maken.

Weet iemand wat er aan de hand is of is dit "normaal" bij Versatel?

Dank je.

492 4 Rapporteer

hell-rider
door hell-rider - Jul 8, 2005 om 20:19
573 Antwoorden / 0 Vragen

Hai Mercedes,

Wel eerst een wedervraag: Staat jou computer aan en je modem uit en als je wilt gaan Internetten zet je dan de modem pas aan?

Zo ja, dan is dat wel normaal.

Moet je computer nog opgestart worden zorg dan eerst dat je modem even te tijd heeft om te initialiseren en dan zou de verbinding gelijk gerealiseerd moeten zijn.

Mocht dit niet helpen dan is er misschien iemand die een gelijke ervaring heeft bij Versatel.

Succes WillemG

aenigma
door aenigma - Jul 8, 2005 om 21:40
260 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Mercedesbenz,

Het kan te maken hebben met het toewijzen van een DNS-server (Domain
Name Server). Even in het kort wat dat is: als u een internetadres
intypt (bijv. www.Google.nl) dan kan uw systeem daar niks mee. Hiervoor
moet hij het adres eerst omzetten in een IP-adres, waarvoor hij contact
maakt met een DNS-server, die een database bevat van adressen en
IP-adressen. Uw provider kent uw systeem een DNS-server toe. Als die
DNS-server vanwege welke reden dan ook uitvalt of niet bereikt kan
worden, ziet u zo'n foutmelding.

U kunt controleren of dit het probleem is (voor XP):

dubbelklik op het ikoontje can uw internetverbinding naast uw klok

tabblad ondersteuning

klik op knop details

Hier een lijst met daarin ook de DNS-server. Als het veld waarde (het
IP-adres) leeg is, betekent dat dat er iets fout is gegaan met de
toekenning van deze server. Klikt u op sluiten en dan in hetzelfde
scherm op "herstellen". Werkt dit niet, probeert u dan uw modem zelf te
resetten.

Er gaat soms - en met tijden - iets fout hiermee en daar valt meestal
weining anders aan te doen dan het bovenstaande. Zoals u zelf al
aangeeft is het probleem meestal van tijdelijke aard.

Groet,

AEnigma

ki
door kino - Dec 10, 2005 om 12:33
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet het versatel is shit.

Je moet gewoon de punt . achter nl weglaten dan lukt het waarschijnlijk wel. Ze hebben het volgens extra moeilijk gemaakt om maar niet te veel reacties te krijgen.

pu
door puravida_1 - Jan 13, 2006 om 13:15
3 Antwoorden / 3 Vragen

Wij hebben sinds vorige week Versatel en ook nu al hebben wij hetzelfde probleem, steeds ligt het internet en de telefoon eruit! De tv-zenders zijn ook bar weinig....ben blij dat we de kabel nog hebben behouden. Heel vreemd allemaal....nu wilde wij ons abonnement opzeggen omdat we toch binnen 8dgn de mogelijkheid hebben om alles retour te sturen?  Maar, hun schijnen in hun algemene voorwaarden dus verwerkt te hebben dat deze "bedenktijd" ingaat per afsluiten van het contract. Dus, niet pas als je alle spullen binnen hebt en je er dan niet tevreden over bent. Beetje jammer dat we op 14-11-2005 het contract zijn aangegaan en pas op 4-1-2006 is alles geinstalleerd. Ja, zo kan ik ook aan klantenbinding doen!! Kan dit zomaar??? Nu zitten we er voor een jaar aanvast terwijl we er na een week al niet tevreden over zijn.......