ti
door tigress2003 Oct 7, 2012 om 02:34
Computers & telefonie

Afrekening en kassabon komen niet overeen

Ik heb van de week 2 artikelen a € 3,50 gekocht en met de pinpas betaald. Er is keurig € 7,00 van de betaalrekening afgegaan........... Voila, geen probleem
Kijk ik thuis mijn kassabonnetjes van die dag na en zie, dat op de bon geen 2 maar 7 artikelen met een totaal van € 24,50 staat........ Hmmm, vreemd, temeer daar de BTW op die artikelen apart vermeld staat als zijnde € 4,25!! (op 7 euri?? wel veel BTW he)
Fout in de (computergestuurde?) kassa of een andere fout??
In dit geval ging het om een miniem klein bedrag, maar er gaan daar veel vaker grote bedragen over de toonbank. Dus ik zit me hier af te vragen, of dit wel helemaal kosher is of dat je zelfs over fraude kunt spreken??? Temeer daar het geen winkelketen is maar een landelijke organisatie.................. Of is het een technische fout en moet ik ff met de kassabon teruggaan en ze op de kassafout wijzen??. Nogmaals, wat het artikel kostte en wat er van onze rekening afgeboekt is, dat klopte wel!!! Maar de rest is wel vreemd, toch!?
Ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie reactie............

2155 17 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Oct 7, 2012 om 09:20
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ga het eens na in de winkel, zou ik zo zeggen. Dan weetje het zeker.

ve
door verwijderd - Oct 7, 2012 om 09:24
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Enneh, .....misschien heb je de verkeerde bon meegenomen, zou dat kunnen? Kijk eens goed.

ve
door verwijderd - Oct 7, 2012 om 10:05
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Je hebt gewoon de verkeerde bon meegekregen. En de btw klopt uiteraard wel op het totaalbedrag van 24,50 euro. Ik begrijp werkelijk niet dat je niet meteen doorhebt dat je de verkeerde bon hebt meegekregen (waarschijnlijk van degene voor je). Fraude? Wat een onzin.

ve
door verwijderd - Oct 7, 2012 om 10:14
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik heb wel eens verhalen gehoord van ex-werknemers van een landelijke sportzaak, die extra dingen bij mensen op de kassabon zetten om zo hun eigen cijfers te verhogen. De klant betaalt gewoon het juiste bedrag en aan het eind van de dag is er een flink kasverschil, maar ondertussen hebben die kleine 'fraudeurs' wel hun target / bonus gehaald... Het kasverschil is namelijk niet terug te leiden naar één werknemer, dus daar komen ze mee weg.

Maar goed, dat zijn verhalen die ik heb gehoord, misschien (waarschijnlijk) heb jij gewoon de kassabon meegekregen van de vorige klant...

ve
door verwijderd - Oct 7, 2012 om 10:40
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Goede morgen en bedankt voor de reacties. Ik kreeg de kassabon tegelijk met de artikelen. Oftewel; die verkoopster scheurde de bon af, pakte de artikelen en gaf me die tegelijk. Dus een andere bon lijkt me stug. Heb ze in mijn tas gestopt want een zakje vond ik niet nodig. Maar ik ga er zeker mee terug naar de winkel. Het betrof overigens van die alcoholtests die je in het vervolg nodig hebt, als je naar Frankrijk gaat. Die gaan nou niet direct als warme broodjes over de toonbank, lijkt me.

ve
door verwijderd - Oct 7, 2012 om 11:07
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Natuurlijk is het fraude als je precies betaald hebt wat je moet betalen. Daar verdienen ze miljoenen mee!

ve
door verwijderd - Oct 7, 2012 om 11:36
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Fraude?
Als ze echt 24,50 hebben aangeslagen en u heeft 7 betaald, dan hebben ze een kassa tekort van 17,50.

Ik denk dat mevrouw van de kassa handmatig de 7E had moeten aanmelden als betaald op de kassa (sommige pinautomaten zijn niet gekoppeld aan de kassa en moeten met de hand ingetoetst worden).
Waarschijnlijk heeft ze niet op 7E PIN gedrukt, maar per ongeluk op 7 artikelen.
(dus het bedrag wordt daardoor 7x 3,50=24,50).
Het is netjes als u teruggaat want daardoor is hun kassatekort van die dag verklaard.

ve
door verwijderd - Oct 7, 2012 om 11:57
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

winterman schreef op zondag 7 okt 2012, 11:07: Natuurlijk is het fraude als je precies betaald hebt wat je moet betalen. Daar verdienen ze miljoenen mee!

Wat bedoel je hier eigenlijk mee? Iets kan alleen maar fraude zijn als TS teveel betaald heeft? Of fraude waar minder dan miljoenen mee gemoeid is, is niet strafbaar en hoef je niet aan de kaak te stellen? Wat bedoel je precies?

ve
door verwijderd - Oct 7, 2012 om 12:01
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dank je wel Brainless, dat zou inderdaad een logische verklaring kunnen zijn. Op de bon onderaan staat 'Pinnen zonder koppeling € 24,50. Toch begrijp ik dan nog niet, waarom de betaling wel correct is en er ook maar € 7,00 gepint hoefde te worden en af is geboekt. Zodra ik morgen meer weet, zal ik eventuele uitleg geven -)) Fijne dag

ve
door verwijderd - Oct 7, 2012 om 12:04
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

naitsoezn schreef op zondag 7 okt 2012, 11:57:
winterman schreef op zondag 7 okt 2012, 11:07: Natuurlijk is het fraude als je precies betaald hebt wat je moet betalen. Daar verdienen ze miljoenen mee!

Wat bedoel je hier eigenlijk mee? Iets kan alleen maar fraude zijn als TS teveel betaald heeft? Of fraude waar minder dan miljoenen mee gemoeid is, is niet strafbaar en hoef je niet aan de kaak te stellen? Wat bedoel je precies?


Wel eens van sarcasme gehoord?

ve
door verwijderd - Oct 7, 2012 om 12:57
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Als je de Pinbon had gevraagd dan staat daar 7 euro op. Als de kassa en het pin apparaat niet met elkaar verbonden zijn, moet je zowel op de kassa als op het pinapparaat het bedrag intikken. Op het pinapparaat tik je gelijk 7 euro en op de kassa kan je in plaats van een 2 een 7 in getikt hebben en het maalteken is 3.50 x 7 is 24.50 op de kassabon. De verkoper heeft daarna even niet opgelet en wist dat u 7 euro moest betalen. Niks geen fraude dus. Pinbetaling was correct. Zou wel even terug gaan want hierdoor heeft de verkoper wel een kas verschil en in sommige bedrijven zijn zij daar verantwoordelijk voor.

ve
door verwijderd - Oct 7, 2012 om 13:01
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@doenjoop,

OT
.....Zou wel even terug gaan want hierdoor heeft de verkoper wel een kas verschil en in sommige bedrijven zijn zij daar verantwoordelijk voor. ....

Dat is TS ook van plan:
Zodra ik morgen meer weet, zal ik eventuele uitleg geven

ve
door verwijderd - Oct 7, 2012 om 13:51
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

De uitleg hierboven van de niet gekoppelde kassa klinkt zeer aannemelijk, zeker als op je kassabon inderdaad 7 x het artikel van € 3,50 staat. Wel apart dat het een landelijke organisatie betreft waarbij de kassa en pin-automaat niet gekoppeld zijn.

ve
door verwijderd - Oct 8, 2012 om 15:01
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Vanmiddag met de kassabon naar de ANWB geweest en uitgelegd hoe of wat. Toevallig dat het meisje er was, die me verleden week geholpen had.... Ze gaan uitzoeken wat er aan de hand is, want ze hadden idd een kasverschil. Ze was dan ook blij dat ik even langs kwam ;)) Hoe het verder afloopt weet ik natuurlijk niet.
Groeten

ve
door verwijderd - Oct 8, 2012 om 15:18
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@tigress,

Bedankt voor het terugmelden.
Het zal dus inderdaad wel een foutieve aanslag (7 ipv 2) geweest zijn.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Oct 8, 2012 om 15:22
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Zo ziet u even terug gaan en het is nog dankbaar werk ook om iemand te waarscuwen.

ve
door verwijderd - Oct 8, 2012 om 15:51
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Edrik3, bij een foute aanslag had ik met pinnen ook te veel moeten betalen en was er ook teveel van mijn rekening afgeboekt; dan was er meteen een alarmbel gaan rinkelen...........!!!!!!!! Dat was de kern van het verhaal.................. er klopte iets niet
En Valerius, ik vind dat normaal; als iemand iets niet weet en er niet op attent gemaakt wordt, dan kunnen er ook geen acties ondernomen worden -)) Ik ben ook blij als iemand mij erop wijst als er een probleem is. Groetjes

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

br
brandewijn - Jun 13, 2024 om 00:53
Computers & telefonie

Ik moet iedere keer opnieuw inloggen bij edge zins kort niet bij groome

als ik op facebook wil en andere dan moet ik iedere keer minloggen dat is nooit geweest Lees meer

jo
joskaa - Jun 11, 2024 om 14:15
Auto & vervoer

Scootmobiel heeft kuren

Tijdens het rijden stopt de scootmobiel er spontaan mee. Het scherm blijft aanstaan maar je kunt niet voor of achteruit (afgelopen zondag 8x gebeurd) Scootmobiel uitzetten, sleutel eruit, sleutel erin, aanzetten is de enige optie die je dan hebt, daana rijd ie weer. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn. Heb er een half jaar geleden een nieuwe accu in laten zetten dus dat kan het probleem niet ... Lees meer

Sk
Skyrider - Jun 10, 2024 om 17:20
Auto & vervoer

Auto verzekeren bij FBTO.

Ik wil mijn nieuwe elektrische auto verzekeren bij FBTO. Krijg ik het volgende antwoord van FBTO terug. 

Op basis van je leeftijd en het vermogen van je auto kunnen we de auto niet verzekeren. 

Lees meer