ge
door gerwinstam Nov 6, 2004 om 15:45
Computers & telefonie

DVD Brander leest geen cd's meer

Ik heb nu ongeveer een jaar de Plextor PX-708a dvd-brander en heeft het altijd goed gedaan. Maar als ik er nu een cd in stop gebeurt er niks en blijft het lichtje knipperen. Het is bij elke cd, dus data cd's en audio cd's. Ik kan er wel gewoon dvd's in afspelen zoals films enzo. Het licht dus (waarschijnlijk) niet aan de speler. Misschien dat er ergens in de software iets niet goed staat??

Wie kan mij helpen?

Gerwin

1189 6 Rapporteer

si
door sietse4 - Nov 6, 2004 om 16:09
5 Antwoorden / 0 Vragen

Mischien kun je nog nagaan of u ooit iets heeft verwijderd.Bijvoorbeld software voor de speler.

ge
door gerwinstam - Nov 6, 2004 om 16:12
2 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb geen software van de dvd-speler. Maar ik doe wel regelmatig een firmware update.

a2i
door a2i - Nov 7, 2004 om 18:08
407 Antwoorden / 14 Vragen

Dat heeft te maken met je hardware interface van je dvd-brander die is hoogst waarschijnlijk stuk.

Dan kan het dus nog wel zijn dat andere media nog wel werken.

dvd en cd zijn verschillende media, voor de interface van je dvd-rewriter.

je kunt ook proberen het oogje van de dvd rewriter een keer schoon te maken.

maar ik geef het niet veel kans.

Bij de meeste dvd-roms is het vaak net andersom geen dvd's meer leesbaar wel cd's dus!

Nog een optie je kan de brander nog proberen te firmware flashen, misschien dat dat helpt te recoveren van je unit.

te vinden op http://www.plextor.be/technicalservices/downloads/firmw_dvdrec.asp?choice=DVD-Recorders

succes.

da
door davidbuter - Nov 12, 2004 om 16:22
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi, het klinkt misschien heel stom maar wat je zou kunnen doen de software van de speler verwijderen en opnieuw installeren.

Wat ook zou kunnen is dat een van je lasers kapot is, ik adviseer je (omdat je het apparaat ongeveer een jaar in huis hebt naar je dealer te gaan en het probleem daar eens voor te leggen.

succes er me.

ro
door royseegers - Nov 26, 2004 om 13:44
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo. Kan het zijn dat je Windows SP2 hebt geinstalleerd en daarna niet meer kon branden?

Ik heb nl het probleem dat na installatie van SP2 mn webcam niet meer werkt met MSN en het brandgedeelte van mn CD-RW wordt niet meer herkend. Afspelen kan wel!

po
door poepelepee - Jan 18, 2005 om 00:08
1 Antwoorden / 0 Vragen

Een DVD Speler heeft een aparte LASER voor het afspelen van CD's en
DVD's (infrarood voor CD, rood voor DVD). Het kan zijn dat de CD-Laser
gewoon 'op' is. Lasers hebben een beperkte levensduur namelijk (of de
CD-laser was al rot bij aanschaf). Er komt dan simpelweg te weinig
licht terug van de plaat.

Dat CD het niet doet en DVD wel zegt mij dat de speler wèl (datapad e.d.) in orde is maar iets in het CD-pad niet.