ca
door capenn65 Jun 2, 2015 om 13:54
Computers & telefonie

Fiber

Hoe kom je van een provider af, in dit geval Fiber, bij wie je hebt aangemeld en vervolgens ook weer afgemeld vanwege wanprestatie?

6484 10 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jun 2, 2015 om 14:02
10966 Antwoorden / 34 Vragen

Dit is allemaal wat kort door de bocht. U moet echt meer informatie geven over wat er precies is gebeurd. Daarbij data noemen is wel handig. En heeft u Fiber een termijn gegeven om de problemen op te lossen?

edrick3
door edrick3 - Jun 2, 2015 om 16:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo capenn65,

Als je een contract hebt afgesloten kun je daar niet zomaar vanaf; je zult normaal gesproken de contractsduur moeten uitzitten of boete betalen.
Als er een wanprestatie(?) door fiber geleverd is zul je dat toch hard moeten kunnen maken.

audb
door audb - Jun 3, 2015 om 12:35
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Pas als ze de problemen niet binnen een redelijke periode kunnen oplossen dan mag u het contract beëindigen.
U hoeft echt geen jaar te wachten maar ook geen maanden stuur ze een aangetekende brief waar in u uw klacht goed en duidelijk beschrijft en ook een termijn van 3 weken geeft waar binnen ze het moeten oplossen.
Geef ook duidelijk aan hoelang de problemen al spelen.
Wel is het zo dat ze de mogelijkheid moeten krijgen om uw problemen te onderzoeken het is niet zo dat u op vakantie wilt gaan en dat hun dan maar na uw vakantie mogen komen want dan blijft u en niet Fiber in gebreken.

aurora1
door aurora1 - Jun 3, 2015 om 14:28
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees ook eens klik hier de informatie van Consuwijzer en kijk ook even in de rechter kolom op die site.

ca
door capenn65 - Jun 3, 2015 om 16:18
9 Antwoorden / 1 Vragen

Voor degenen, die nog geloven in Fiber, hier het "hele" verhaal:

Begin maart 2015 zocht ik een andere provider en meldde mij, verleid door de leuke internetsite, bij Fiber. Vanaf dat moment ging alles fout. Alsof mijn telefoontjes en mails niet bij Fiber binnen kwamen. Bv. Ik meldde, dat ik telefoon had van Ziggo en mijn nummer wilde houden. Antwoord via mail en brieven: Bij uw aanvraag voor Fiber RDY heeft u gekozen voor een nieuw telefoonnummer.
De installateur kon eerst de juiste telefoondraden niet vinden en vervolgens bleek de router verkeerd geconfigureerd.
(Vandaag, 3 juni, heb ik zelf ontdekt, dat de router door Current connect (= Fiber) verkeerd was aangesloten: er waren een goudkleurige en een witte draad doorverbonden, dit moesten een goudkleurige en een zwarte draad zijn!!!!! Met dank!)
Twee maanden later had ik slecht Internet, geen tv en geen telefoon. Ik heb mobiel gebeld en tv gekeken via de wifi van de buren!
Toen ik op het Internet ging zoeken naar klachten over Fiber, schrok ik me rot. Heel veel klachten, mensen die eindeloos zonder telefoon, tv en internet zitten en niet van hun abonnement af komen!
Toen, eind april, heb ik, telefonisch en via de mail, mijn contract weer opgezegd en mij gemeld bij Xs4all. Dat verliep foutloos!
Nu eist Fiber € 500 vanwege contractbreuk! Waar zouden ze dat aan verdiend hebben?
Zij schrijven: "Ondanks de problemen met uw verbinding zijn wij ten alle tijde bezig geweest dit voor u te herstellen, conform onze algemene voorwaarden hebben wij maximaal 3 maanden om uw verbinding te herstellen!" Ik heb daar niets van gemerkt.
Conform “mijn voorwaarden” hebben zij hun kans gehad, niets gepresteerd en dus geen recht op enige betaling.
Fiber moet mij schadevergoeding betalen vanwege wanprestatie. Het heeft mij veel tijd, ongemak en energie gekost. En nu nog, want ze proberen nog steeds abonnementsgeld af te schrijven.
Het lukt mij niet de hardware op kosten van Fiber terug te sturen, niet via een antwoordnummer, want dat hebben ze niet, en niet via de pakketdienst DPD. Fiber moet de hardware zelf maar terug halen.
Met de bank heb ik afgesproken, dat ieder door Fiber geïncasseerd bedrag wordt gestorneerd. Tot nu toe € 167,22.
Ik heb mijn klacht ook op het forum van Radar, Kassa en Klachtenkompas (Consumentenbond) geplaatst en ik wil graag samen met andere gedupeerden naar de rechter stappen.
Via een emailbericht heb ik mijn Contacten op de hoogte gesteld van de praktijken van Fiber.

ca
door capenn65 - Jun 6, 2015 om 13:09
9 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is de reactie van Fiber:

Geachte C.A. Pennings,

Onlangs heeft u contact opgenomen omtrent uw verzoek tot ontbinding.

Op 19-5-2015 hebben wij u vermeld dat wij niet over gaan tot kosteloze ontbinding, wij blijven bij dit standpunt. Wij zijn ten alle tijde bezig geweest om uw lijn te herstellen en, ondanks dat wij begrijpen dat er een vervelende situatie ontstaat op het moment dat de diensten nog niet naar wens functioneren, heeft u ons niet de gelegenheid gegeven dit op te lossen. Met het weg halen van uw lijn ontneemt u ons de kans om de problemen te verhelpen en de periode van storing te compenseren.

Mocht u blijven bij uw standpunt om te ontbinden zullen wij een bedrag van €500,- in rekening brengen ter afkoop van uw contract. Wilt u dit met ons oplossen zonder afkoop kunnen wij ook uw lijn opnieuw aansluiten.

Wij vernemen graag van u.

Met vriendelijke groet,

Fiber NL

edrick3
door edrick3 - Jun 6, 2015 om 13:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@capenn65,

Begrijp je frustratie wel, maar als fiber zegt dat je contractbreuk pleegt .... dan hebben ze ook wel een punt.
Maar als je het wilt laten aankomen op een incassoprocedure van de kant van fiber ..... dat zou mijn keus niet zijn.

Met vr.gr.

zoekster
door zoekster - Jun 6, 2015 om 13:24
10966 Antwoorden / 34 Vragen

Het is vervelend om te zeggen, maar u heeft een grote fout gemaakt. Als een dienst niet goed wordt geleverd, dan moet u altijd een ingebrekestelling sturen. Daarin geeft u een termijn waarbinnen de dienst naar behoren moet werken. Lukt dat niet, zo stelt u, dan ontbindt u de overeenkomst.

Nu heeft u uit (begrijpelijke) ergernis, de overeenkomst eenzijdig ontbonden zonder ingebrekestelling. Vanuit juridisch oogpunt zit u 'fout'. En bent u schadeplichtig richting Fiber. Dat is het nadeel vanuit emotie handelen, zonder juridische kennis.

Jammer dat u zich nu pas meldt op verschillende fora. Een termijn van drie maanden om de boel te herstellen lijkt mij overigens niet redelijk. Dat zie ik bij een rechter geen stand houden. Maar dat neemt uw fout over het niet sturen van een ingebrekestelling met een fatale termijn niet weg.

ho
door hopetobehelping - Jun 6, 2015 om 13:36
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste capenn65,

hoe lang bent u aangesloten geweest op fiber (begindatum/einddatum) ?
Heeft u fiber een termijn gesteld waarin ze alle problemen op moesten lossen ?

[quote]Zij schrijven: "Ondanks de problemen met uw verbinding zijn wij ten alle tijde bezig geweest dit voor u te herstellen, conform onze algemene voorwaarden hebben wij maximaal 3 maanden om uw verbinding te herstellen!"
Dus fiber meent dat ze zo maar even 3 maanden kunnen doen om een aansluiting in orde te maken. Ben toch wel erg benieuwd of er een rechter bestaat die dat ook vind. Over het algemeen geldt dat men de tegenpartij een 'redelijke termijn' moet geven om de problemen op te lossen. Twee weken lijkt mij meer dan redelijk.

ro
door ron530 - Jun 6, 2015 om 13:38
4084 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=capenn65 schreef op woensdag 3 jun 2015, 16:18]Voor degenen, die nog geloven in Fiber, hier het "hele" verhaal:

Begin maart 2015 zocht ik een andere provider en meldde mij, verleid door de leuke internetsite, bij Fiber. Vanaf dat moment ging alles fout. Alsof mijn telefoontjes en mails niet bij Fiber binnen kwamen. Bv. Ik meldde, dat ik telefoon had van Ziggo en mijn nummer wilde houden. Antwoord via mail en brieven: Bij uw aanvraag voor Fiber RDY heeft u gekozen voor een nieuw telefoonnummer.
De installateur kon eerst de juiste telefoondraden niet vinden en vervolgens bleek de router verkeerd geconfigureerd.
(Vandaag, 3 juni, heb ik zelf ontdekt, dat de router door Current connect (= Fiber) verkeerd was aangesloten: er waren een goudkleurige en een witte draad doorverbonden, dit moesten een goudkleurige en een zwarte draad zijn!!!!! Met dank!)
Twee maanden later had ik slecht Internet, geen tv en geen telefoon. Ik heb mobiel gebeld en tv gekeken via de wifi van de buren!
Toen ik op het Internet ging zoeken naar klachten over Fiber, schrok ik me rot. Heel veel klachten, mensen die eindeloos zonder telefoon, tv en internet zitten en niet van hun abonnement af komen!
Toen, eind april, heb ik, telefonisch en via de mail, mijn contract weer opgezegd en mij gemeld bij Xs4all. Dat verliep foutloos!
Nu eist Fiber € 500 vanwege contractbreuk! Waar zouden ze dat aan verdiend hebben?
Zij schrijven: "Ondanks de problemen met uw verbinding zijn wij ten alle tijde bezig geweest dit voor u te herstellen, conform onze algemene voorwaarden hebben wij maximaal 3 maanden om uw verbinding te herstellen!" Ik heb daar niets van gemerkt.
Conform “mijn voorwaarden” hebben zij hun kans gehad, niets gepresteerd en dus geen recht op enige betaling.
Fiber moet mij schadevergoeding betalen vanwege wanprestatie. Het heeft mij veel tijd, ongemak en energie gekost. En nu nog, want ze proberen nog steeds abonnementsgeld af te schrijven.
Het lukt mij niet de hardware op kosten van Fiber terug te sturen, niet via een antwoordnummer, want dat hebben ze niet, en niet via de pakketdienst DPD. Fiber moet de hardware zelf maar terug halen.
Met de bank heb ik afgesproken, dat ieder door Fiber geïncasseerd bedrag wordt gestorneerd. Tot nu toe € 167,22.
Ik heb mijn klacht ook op het forum van Radar, Kassa en Klachtenkompas (Consumentenbond) geplaatst en ik wil graag samen met andere gedupeerden naar de rechter stappen.
Via een emailbericht heb ik mijn Contacten op de hoogte gesteld van de praktijken van Fiber.
En nu nog een keer het verhaal met de juiste data want ik snap er geen hout van. Begin maart aangevraagd in april opgezegd, 2 maanden geen of slecht beeld/internet en op 3 juni komt u er achter dat het modem verkeerd is aangesloten op z'n minst een warrig verhaal.