maryvon
door maryvon Jan 4, 2004 om 12:40
Computers & telefonie

Foutmelding

Ik krijg regelmatig , als ik de computer opstart de opmerking, er is een fout opgetreden in Win 32, de computer moet worden afgesloten blalblabla, ik heb geen idee wat hier mee bedoeld wordt, en naar mijn weten, draait de computer goed, zonder verder rare problemen, gevolg is dus wel af en toe, dat de computer uitgaat om zich zelf te beschermen tegen schade.
kent iemand dit probleem, en zoja wat moet ik hier aan doen.
Ik heb windows XP.
Er zit trouwens ook geen virus in mijn computer.
uitvoerig gescand.

415 7 Rapporteer

wereld86
door wereld86 - Apr 16, 2004 om 12:24
1 Antwoorden / 0 Vragen

dit probleem heb ik al een paar keer gehad. dit kan komen doordat er een programma niet goed wil openen dit probleem kun je verhelpen en is tevens goed voor je computer om de computer opnieuw te instaleren

tip:
instaleer de computer ieder jaar een keer opnieuw hierdoor kun je de computer langer blijven gebruiken

webzapper
door webzapper - Apr 16, 2004 om 12:24
207 Antwoorden / 4 Vragen

Win32 Driver Model (WMD) wordt gebruikt vanaf Windows '98 enWindows NT 5.0 en moet er voor zorgen dat er uniformiteit ontstaat op het gebied van de hardeware-drivers. De drivers tussen Windows & NT waren onderling niet uitwisselbaar, waardoor de producenten van hardware apparatuur gedwongen werden verschillende drivers te maken. Dit gebeurde niet in alle gevallen waardoor er bijvoorbeeld wel nieuwe drivers uitkwamen voor Windows '95 en niet voor NT. Met WDM moet dit probleem opgelost zijn, één driver voor beide systemen. Via WDM wordt ook de busstructuur voor grafische kaarten (AGP) ondersteund.
Fouten in de WMD worden dus veroorzaakt door òf win32 zelf of door een hardware driver die gebruik maken van een niet gedocumenteerde functie in win32. Zoals van windows bekend is, is er geen bescherming tegen het overschrijven van systeembestanden. Er zijn programma’s die een nieuwe versie van Win32 installeren met nieuwe niet gedocumenteerde functies. Het gaat daarbij meestal om demo’s. Als je die niet keurig deïnstalleert blijft een foute of nieuwere versie van win32 achter. (Bij half live bijvoorbeeld: http://www.progamers.cz/info_page.asp?news_id=6361§id=6)
Een universele module als WDM is ook bij uitstek ‘bruikbaar’ voor moeilijk te ontdekken worm-virussen. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Op het internet zijn talrijke updates voor WMD te vinden. Bijna elk spelletje levert wel een eigen WMD. Als het probleem optreedt nadat je iets aan de hardware hebt veranderd kan het zijn dat je een verouderde driver hebt geïnstalleerd. De laatste drivers zijn te vinden en te downloaden op: http://www.tweakers.net/meuktracker
Succes!

co
door compubeer - Apr 16, 2004 om 12:24
42 Antwoorden / 23 Vragen

Foutmelding met blauw scherm en stoppen computer heb ik afgelopen jaar vele malen gehad soms om de 1,5 of 2 dagen alles opnieuw gaan installeren.
De oorzaken zijn dikwijls:Niet correcte instelling bios.Veranderen netwerkkaart en of HD.Andere CD-writer naar DVD+RW writer.Omdat ik computer zelf samenstel en zet tot compleet werkend toestel zijn er dikwijls componenten die weinig samenwerking geven.
Begin eerst bij bios en stel alles in volgens de aanwezige componenten.Zet de processor in begin nooit hoger als eigen speed.Dus niet overklokken ook niet spelen met de percentages.Ik heb meestal een Celeron 1700, die dat veelal niet pikt.Heb je AGP kaart stel hem niet op pci in.Klinkt stom maar gebeurt veel.Begin als niet alles duidelijk is met in bios de normale basisinstellingen.Verander en/of verbeter er telkens niet meer dan een en zie wat resultaat dit geeft.Dus niet in een half uur maar bv een dag of meer gebruik compu.Dan kan je weer verder gaan.
Kijk in boekje moederbord of de HD's en de CD-ROM's op een kabel kunnen en mogen.Zeker met DVD zoals bij mij willen ze deze beter niet op HD-kabel.Dit ivm ASA-speed die bij HD bv 100 is en bij CDROM bv 33 ata.Omdat compu de laagste speed als werkspeed gaat toepassen.En je WinXP wil vooruit dus vliegen de blauwe schermen om de oren.
Poog ook bij WinXP zo veel mogelijk programmatuur toe te passen voor die XP.Vele keren blijkt die XP er mee te kunnen werken,maar is dat progje voor bv win2000.
Ikzelf kreeg legio problemen toen ik USB-adapter aansloot.Die moest voor opstart eerst losgekoppeld zijn en als win-scherm er goed opstond pas inklikken.Toch zegt handleiding en Dynabyte dat ie voor XP fijn werkt.
Mijn compu werkt nu beter met een 3-com netwerkkaart en exacte instelling van geheugengetal in bios.
Succes ermee.

wi
door wijndelt - Apr 16, 2004 om 12:24
6 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Jij beschrijft een fout in de windwos programmatuur, hiervoor is er een update van windwos gbeschikbaar. Zorg dat je verbinding hebt met internet. da naa mijn computer maak deze blauw klik met je rechte muisknop ga naar het tabblad automatische update.
Klik op de baluwe tekst automatische update, ga in het rechterscherm met je balk naar beneden hier staat de link :

http://windowsupdate....

Kies bij de vraag of je de software van windows kunt vertrouwen ja

klik op zoeken naar updates, windows gaat nu zoeken naar update kies dat voor de essenstiele update., klik dan op nu installeren.

als dit klaar is zal windows vragen om opnieuw op te starten doen dit.

Na het opstarten vor de bovenstaande handeling nog eens uit en kies dan voor updates van stuurprogramma's als deze er zijn.

Herstart daarna nog een keer en je problemen moeten verholpen zijn.

succes

is
door isidor - Apr 16, 2004 om 12:24
42 Antwoorden / 7 Vragen

Ja, maar dit soort antwoorden ben je erg gered als simpel pc-gebruiker!!!

is
door isidor - Apr 16, 2004 om 12:24
42 Antwoorden / 7 Vragen

Door dit soort "zwamverhalen" ga ik zelf nog schrijffouten maken in mijn vorige reactie.
Uiteraard moet het 2e woord zijn: 'met' en niet 'maar'.
Wat ik met mijn cynisch bedoelde reactie wilde zeggen is, dat je als gemiddeld pc-gebruiker totaal niets hebt aan dit soort antwoorden. Uit de beantwoording door compubeer (en dit geldt ook voor 2 voorliggende antwoorden) blijkt dat hijzelf alleen wil zeggen:"Kijk eens hoeveel vestand ik van pc's heb".
Iemand die via dit forum om raad vraagt, is helemaal niet geholpen met dit soort kretelogie; integendeel.!!!
Geef s.v.p. voortaan zinnige antwoorden of verwijs naar praktische hulpverlening.

gkelderman
door gkelderman - Oct 3, 2006 om 00:24
49 Antwoorden / 20 Vragen

Hallo, ga eens naar Mijn Computer en selecteer  jou lokale c station dan klik je in het menu Bestand op Eigenschappen en vervolgens op het tabblad Extra onder Foutcontrole op nu controleren, schakel onder opties voor schijfcontrole het selectievakje  beschadigde sectoren zoeken en repareren in. Wel eerst alle andere bestanden sluiten vóór je deze handeling gaat uitvoeren. Beschadigde clusters worden dan vervangen en kopieën opgeslagen van de belangrijkste gegevens van alle bestanden op het NTFS volume. wanneer het opgespoorde beschadigde bestandssysteem of sector of cluster is gerepareerd krijg je daar een melding van, dan klik je op OK  start daarna je computer opnieuw op, en het probleem moet dan opgelost zijn.  Succes ermee  Groetjes van deze kant,