ba
door balou2000 Aug 12, 2005 om 16:12
Computers & telefonie

Geen e-mail

sinds kort heb mijn zus internet via speedlinq.

nu is het probleem dat ze haar e-mail niet in kan stellen in de outlook.

ze kan wel post versturen maar niet ontvangen , als je haar een e-mail stuurd krijg je hem terug en staat er dat haar adres niet bestaat.

heeft iemand enig idee hoe ze dit moet oplossen en wat ze in moet voeren bij pop en smtp.

ze heeft adsl en een modem via een usb kabel

ze heeft de helpdesk gebeld na 15 en 11 euro arme te zijn heeft ze maar opgehangen ze komt er niet door heen.

346 11 Rapporteer

me
door megegj - Aug 12, 2005 om 16:24
7 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt mij het handigst als ze e-mail stuurt naar haar provider en daarin het probleem aangeeft. Ze zou dan jouw adres kunnen opgeven voor de beantwoording.

Gert.

ba
door balou2000 - Aug 12, 2005 om 16:48
47 Antwoorden / 15 Vragen

dat heb ze al lang geprobeerd alleen krijgt ze geen antwoord

hell-rider
door hell-rider - Aug 12, 2005 om 17:32
573 Antwoorden / 0 Vragen

Geef eens een retour mailtje, dan moet het in ieder geval bij de provider blijven staan.

Het lijkt er op dat het adres verkeerd wordt geschreven.

Juist dan komt het terug met de melding 'Het bestaat niet'.

Succes WillemG

ba
door balou2000 - Aug 12, 2005 om 17:33
47 Antwoorden / 15 Vragen

ook als je een retour meeltje geeft , krijg je hem terug met adres bestaat niet

dirck
door dirck - Aug 12, 2005 om 18:33
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hoe stel ik Outlook in?

Je gaat in Outlook naar het menu Tools (extra), vervolgens naar accounts en daarna naar mail.

Indien u daar al een account Speedlinq heeft staan ga je naar properties (eigenschappen) van dit account.

De juiste instellingen bij de All-in (BabyXL/Tiscali) en X-tra (BBned) abonnementen zijn:

SMTP: mail.{uwdomeinnaam}.speedlinq.nl.

POP3: mail.{uwdommeinnaam}.speedlinq.nl.

Instelling Nieuwsserver:

news.{uwdomeinnaam}.speedlinq.nl

(waarbij {uwdomeinnaam} te vervangen voor uw eigen subdomein)

De juiste instellingen bij de Comfort (KPN) abonnementen zijn:

SMTP: smtp.speedlinq.com

POP3: pop3.speedlinq.com.

Uw username (gebruikersnaam), treft u aan in uw Speedlinq welkomstbrief.

ba
door balou2000 - Aug 12, 2005 om 19:19
47 Antwoorden / 15 Vragen

dit hebben we dus al geprobeerd maar toch doet haar e-mail het niet

nog een ander idee misschien ........

zou er iets aan  de instellingen van de pc niet goed zijn of zo iets

beileveld
door beileveld - Aug 12, 2005 om 19:44
122 Antwoorden / 16 Vragen

het lijkt op een probleem op de server van speedlink.

dirck
door dirck - Aug 12, 2005 om 20:44
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Wat staat er nu bij je zus bij de POP3 en SMTP instellingen?

Misschien wordt het dan wat duidelijker.

En let er wel op dat bij een KPN aansluiting er geen .nl maar .com moet staan.

ba
door balou2000 - Aug 12, 2005 om 21:44
47 Antwoorden / 15 Vragen

er staat nu precies wat hier boven wordt omschreven en ze heeft het niet via kpn maar via tiscali dus moest het .NL zijn

het rare is dat ze wel post kan versturen maar niet kan ontvangen

hell-rider
door hell-rider - Aug 12, 2005 om 22:00
573 Antwoorden / 0 Vragen

Laatste mogelijk of anders moet de fout echt bij de provider zitten.

Ga in Outlook naar 'Extra - Opties' Tabblad E-Mailservices,

Daar moet de internet-e-mail met of zonder naam aangevinkt staan.

Succes WillemG

ba
door balou2000 - Aug 13, 2005 om 10:34
47 Antwoorden / 15 Vragen

hoi willem

wij hebben in outlook geen tabblad e-mail service staat het misschien ergens anders

al dat andere heb ze geprobeert maar werkt niet dus jou oplossing zou nog de enige zijn

alvast bedankt