gu
door gunster Sep 11, 2009 om 16:24
Computers & telefonie

Gsm simlockvrij maken

O

Ik probeer al geruime tijd mijn 5 jaar oude Siemens mobiele telefoon simlock vrij te maken en dat lukt mij maar niet. Ik belde prepaid en ben nu overgestapt naar 'Simpel' maar daar kan ik geen gebruik van maken. Ik heb het volgende gedaan:

naar:www.telfort.nl,-simlock vrij-tip: hoe maak ik mijn toestel simlock vrij-prepaid-langer dan 1 jaar- dan vulde ik het Imei nummer in en vervolgens krijg ik de mededeling. helaas is deze pagina voor u niet beschikbaar.

Wie kan mij verder helpen? Dank bij voorbaat.

Lia

2348 12 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Sep 11, 2009 om 16:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag Lia, je kunt ook via email en onder vermelding van het imeinummer de unlockcode aanvragen als het via Mijn Telfort niet lukt. Je vindt de aanwijzingen hierover via onderstaande link. Op de site van Telfort staat vervolgens ook per merk toestel vermeld hoe het toestel te unlocken met de code. Bedenk ook dat na 2 mislukte pogingen het toestel wordt geblokkeerd.

vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Sep 11, 2009 om 16:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo Lia,

Kijk hier eens;

http://www.pepermunt.net/mobiel/simlock-vrij-maken.html

Suc6

eigenwijsje_1
door eigenwijsje_1 - Sep 11, 2009 om 16:43
152 Antwoorden / 5 Vragen

Neem even contact op met siemns Zoetermeer.

Daar kunnen ze je vast verder helpen

Siemens Nederland NV
Bezoekadres: [route]Werner van Siemensstraat 1
2712PN   Zoetermeer

Centrale070-3333 333070-3333 917
Produkt informatie070-3332 930
Storingsdienst070-3331 234
Consumenten belangen
Onderdelen070-3332 530
websitewww.siemens.nl/huishouden/
e-mailzie website

poltol
door poltol - Sep 11, 2009 om 19:20
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo Lia,

Het simlock vrij maken lukt alleen met het oorspronkelijke kaartje erin. Dus het gaat niet met het Simpel kaartje erin. Wellicht wist je dit al, maar ik meld het toch maar even. Deze fout wordt namelijk vaak gemaakt.

Vr.gr. poltol

edwardus
door edwardus - Sep 11, 2009 om 20:28
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Van welke simkaart heb je het IMEI nummer ingevoerd op de Telfort pagina?

he
door henk1951 - Sep 11, 2009 om 20:35
256 Antwoorden / 0 Vragen

Antwoord Poltol is niet juist. Bij sommige toestellen mag er helemaal geen simkaart in en bij andere moet je de sim van de nieuwe provider er in doen. De toestellen die ik simlock vrij heb moeten maken moest de nieuwe simkaart erin.Ik heb geen enkele keer gehad dat de orginele simkaart er in zou moeten. Ik heb al tietallen gsm's op die manier na 1 jaar simlock vrij gemaakt.

gr Henk

eigenwijsje_1
door eigenwijsje_1 - Sep 11, 2009 om 20:47
152 Antwoorden / 5 Vragen

Edwardus,

een IMEI nummer heeft NIETS te meken met je SIM kaart, maar met je TOESTEL.

http://nl.wikipedia.org/wiki/International_Mobile_Equipment_Identity

edwardus
door edwardus - Sep 11, 2009 om 21:04
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Sorry, je hebt helemaal gelijk. Ik bedoelde natuurlijk het simkaart nummer, maar raakte afgeleid door de originele vraag waar over IMEI nummer wordt gesproken.
Lia moet dus het simkaart nummer van de Telfort simkaart invullen op de sim-unlock-pagina.

la
door ladder - Oct 11, 2009 om 14:48
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dag Lia,

Is je probleem al opgelost? Ik zat met dezelfde moeilijkheid. Heb ook een Siemens MC60. Na ettelijke keren proberen, geen resultaat. Niet dmv het IMei nr noch via hun e-mail. Heb er erg veel tijd aan besteed en ergenis over gehad. Mijn vrouw Gré is daarop naar de voor ons dichtsbijzijnde Telfort-winkel gegaan. Daar hebben ze het mobieltje simlockvrij gemaakt en in mijn geval de prepay-kaart van de Aldi geïnstalleerd.

Veel succes; ik hoop dat het je lukt.

Jan Kelkes

gu
door gunster - Oct 11, 2009 om 14:56
6 Antwoorden / 5 Vragen

Hallo Jan,

Dank voor jouw mail. Het is me niet gelukt. Ten einde raad heb ik 2 weken geleden een nieuw, simlockvrij, mobieltje gekocht. Ik ben in diverse telefoonwinkels geweest maar niemand kon mij helpen. (Een Telfortwinkel heb ik niet gezien hier in de regio.) Ik blijf het heel vreemd vinden dat, in dit geval Telfort, wel verplicht is om een toestel dat ouder is dan één jaar simlock vrij te maken maar dat ze zich dusdanig schuilhouden dat het mij in ieder geval niet is gelukt. Enfin, ik bel nu via Simpel (70 euro voor 2 jaar) en ga meemaken hoe of dit mij bevalt. (De aanbieding van de Aldi kwam kort nadat ik mij had aangemeld bij Simpel.) groet,  Lia Gunster

spooky01
door spooky01 - Oct 11, 2009 om 15:10
418 Antwoorden / 56 Vragen

Hoi, waarom ga je niet naar zo'n gsm boer op de hoek(vaak een turkse winkel) die kunnen je mobiel voor zo'n 15 euro simlockvrij maken. Volgens mij hoeft er geen simkaart in je toestel om dat te laten doen. groetjes Ingrid

gu
door gunster - Oct 11, 2009 om 16:09
6 Antwoorden / 5 Vragen

Hallo Ingrid,

Om de simpele reden dat er hier, in het Noorden waar ik woon, in de verste verte geen Turkse winkel is. Bedankt in ieder geval voor jouw reactie. groet, Lia