us
door ushuka51 Feb 26, 2011 om 10:57
Computers & telefonie

Hoe maak ik mijn mob.simlock-vrij

L.S.

Ik ben jammer genoeg onlangs overgestapt naar Hollands Nieuwe en niets dan ellende, nu moet ik eerst mijn mobiel simlock vrij maken voordat ik ook maar iets kan doen. Mijn mobiel is inmiddels dood en ik ben 30 euro aan beltegoed bij T-mobile kwijt omdat HN deboel in de soep laat lopen.
Wie heeft een oplossing

3833 5 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Feb 26, 2011 om 11:08
11606 Antwoorden / 51 Vragen

Als je je mobiel langer als een jaar bij je "vorige" provider hebt gehad, kun je een unlockcode aanvragen. Dat moeten ze doen. Dus vraag deze aan, kost even tijd,

Er zijn ook winkeltjes waar je voor een gering bedrag je gsm kan laten unlocken. Probeer eens google en "unlock+je plaatsnaam".

Maar als je wist dat je een gsm met simlock in gebruik hebt, had je kunnen weten dat je met die haringprovider een probleem kreeg.

Probeer bovenstaande ideeën en wellicht kan je binnenkort haring happen.

us
door ushuka51 - Feb 26, 2011 om 11:12
4 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Mahadma,

Ik ben maar een leek wat mob.tel. betreft, ik wist dit dus niet, maar ik ga jouw advies denk ik maar opvolgen.
in ieder geval bedankt

mahadma
door mahadma - Feb 26, 2011 om 11:27
11606 Antwoorden / 51 Vragen

Het snelste unlocken gaat via een winkeltje, kost een beetje maar dan kun je tenminste weer bellen en gebeld worden.

Voor alle duidelijkheid, die Simlock is een beveiliging voor de eerste provider/leverancier, dat je minstens een jaar bij hem blijft.

Succes. MG.

us
door ushuka51 - Feb 26, 2011 om 11:46
4 Antwoorden / 3 Vragen

OK Bedankt

fo
door forza19 - Feb 26, 2011 om 20:25
19 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb toevallig afgelopen woensdag voor een kennis zijn telefoon simlockvrij laten maken, hij moest 2 tot 4 weken wachten op zijn unlock code van Tmobile.
Heb het op de markt laten doen en het koste 10 euro en 20 minuten wachten;)

succes!