tinyb
door tinyb Mar 12, 2005 om 17:29
Computers & telefonie

Instelling Mozilla

Wie kan mij helpen met het volgende: ik krijg het niet voor elkaar berichten te versturen in Mozilla. Wel kan ik berichten ontvangen!

De instelling is automatisch van outlook overgenomen. Als ik het nakijk kan ik mijn wachtwoorden (heb namelijk meerdere mailadressen) niet vinden, om eventueel opnieuw in te voeren! Ook valt het mij op dat als ik een 2e mailadres aanmaak geen nieuwvenster verschijnt waarin ik mijn gegevens moet invullen.

Graag een reactie a.u.b.

Bedankt!

Groetjes Tiny

482 5 Rapporteer

aenigma
door aenigma - Mar 12, 2005 om 18:04
260 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Opent u het emailprogramma in Mozilla (Window>Mail & Newsgroups).

Klik dan op Edit>Mail & Newsgroups Account Settings

Als het goed is ziet u daar uw aangemaakte accounts staan. U kunt in dit scherm nieuwe accounts aanmaken en bestaande bewerken.

Bij de "Outgoing Server (smtp)" moet u zorgen dat u het juiste adres heeft ingevuld.

Meestal is dat smtp.[providernaam].nl, bijv smtp.zonnet.nl. U kunt de
juiste gegevens altijd vinden bij uw provider of uw emailservice. Let
er wel op dat sommige accounts het ophalen van email toestaan, maar
geen service bieden voor het zenden. U moet dan via de smtp-server van
uw internet provider mail versturen. Dat kan dan wel met het opgegeven
returnadres van de door u gekozen account.

Het paswoord wordt u gevraagd als u uw email op gaat halen. Deze wordt
onthouden (als u dat wilt en heeft geselecteerd), maar als deze onjuist
is zult u een schempje te zien krijgen.

Ik hoop dat dit u verder helpt.

vr. gr.

tinyb
door tinyb - Mar 12, 2005 om 20:07
4 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt voor uw reactie,  maar ik heb de vraag verkeerd gesteld, sorry!

Ik kan wel versturen maar niets ontvangen. Krijg dan een venster te zien waarin staat Connection to server pop.hccnet.nl time out

Terwijl ik zeker weet dat de gegevens kloppen! Ik heb het vaak na formateren van de pc ingesteld waarna alles zonder problemen verliep! Ook heb ik Opera geïnstalleerd waarin ik opnieuw de mailbox moest instellen om mail op te halen, deze werkt wel met dezelfde gegevens!

Groetjes Tiny

ijzerbroot
door ijzerbroot - Mar 13, 2005 om 09:08
460 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo Tinyb,

Ik meen te zien wat 't probleem is: een instelling... U geeft aan "Connection to pop.hccnet.nl" als foutmelding te krijgen. Geeft HCC niet aan dat deze mailserver "pop3.hccnet.nl" heet?

Het zou kunnen zijn dat u die "3" vergeten bent.

Succes!

tinyb
door tinyb - Mar 13, 2005 om 17:54
4 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt voor de uitleg Weep. Ik heb het 3tje achter pop gezet, maar dat bleek niet goed te zijn. Ik heb toen het programma verwijderd en daarna opnieuw geïnstalleerd. De instelligen heb ik nu niet automatisch overgenomen maar handmatig ingesteld!

Tot mijn grote verbazing werkt het nu wel goed....... alles komt binnen en kan worden verzonden
<SCRIPT language=javascript>postamble();
. Ik denk dat er een bug in zit die ik toevallig op deze manier heb weten te elimineren!

Iedereen die gereageerd heeft wil ik bedanken voor jullie antwoorden, top hoor!

Groetjes Tiny

aenigma
door aenigma - Mar 13, 2005 om 17:55
260 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Tiny,

Geeft niets hoor.

Ingaande op uw vraag: er hebben meer mensen last van en Mozilla is er
ook van op de hoogte. Het schijnt te maken te hebben met de
communicatie tussen Mozilla en bepaalde popservers. De time-out
instellingen kunt u volgens mij niet veranderen. Als u zeker weet dat
uw instellingen correct zijn dan kunt u er bijna vanuit gaan dat het
een bug is. Wachten op een update van Mozilla lijkt me dan de enige
oplossing...

Maar mischien (en hopelijk) heb ik ongelijk en weet een andere expert raad.

vr. gr.